جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۵
پاسخ به شایعات درباره قرارداد فوتبالیست‌های سرباز

بازیکنان سرباز دوای درد یا بلای جان

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 463641
پیشنهاد می شود یا اصلا اجازه بازی به بازیکنان سرباز داده نشود و یا این که به این بازیکنان اجازه داده شود حداقل در تیمهای مورد علاقه خود بازی کنند و با انگیزه بیشتری توان خود را به نمایش بگذارند و در نهایت بازیکن مثمر ثمری شوند .
بازیکنان سرباز دوای درد یا بلای جان
 سرویس ورزشی جهان -  مسعود پاشنا : همان گونه که پیش بینی می شد طرح استفاده از بازیکنان سرباز مشکلات زیادی را برای تیمهای مختلف در لیگ پانزدهم بوجود آورده است. 
 
به عنوان نمونه فرید بهزادی کریمی مهاجم صبا که با اتمام دوران خدمت سربازیش در تراکتور به تیم قمی بازگشته بود، بلافاصله در ترکیب تیمش برابر سیاه جامگان به میدان رفت و با درخشش خود تاثیر فراوانی در برد صبا داشت. بعد از این بازی اعتراض‌ها و انتقادهای فراوانی از حضور او در ترکیب صبا صورت گرفت تا جایی که مشخص شد صدور کارت بازی برای کریمی از سوی سازمان لیگ یک تخلف بزرگ بوده است.
 
به همین جهت باشگاه سیاه‌جامگان هم به صورت رسمی از بازی کردن غیرقانونی فرید بهزادی کریمی در بازی هفته سیزدهم شکایت کرد تا با گذشت چند روز کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را در خصوص این اتفاق صادر کرد، رأیی که با ابهامات بسیار زیادی روبه‌روست و تنها کریمی تا نیم فصل محروم شد و تیم سیاه جامگان...
 
این روزها بحث قرارداد فوتبالیست‌های سرباز و همچنین نحوه بازی آنان زیر ذره بین تیمهای لیگ برتر قرار گرفته است .
 
پس از بررسی های زیاد مقرر شد طبق تصمیم گیری کمیته تعیین تکلیف این بازیکنان، بازیکنانی که کارت معافیتشان باطل شده و خود را برای تعیین تکلیف به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی کردند، در لیگ پانزدهم فقط برای تیم‌های نظامی می‌توانند به میدان بروند و تیم‌های دیگر حق بستن قرارداد با این بازیکنان را تا پایان دوران سربازی نخواهند داشت.
 
به همین جهت این بازیکنان به ناچار راهی تیمهای نظامی مانند تراکتورسازی، ملوان و غیره شدند ، این بازیکنان به جهت مشکل سربازی حق بستن قرارداد مالی با تیمهای نظامی را ندارند. هر چند این تصمیم با مخالفت مربیان برخی تیمها همراه بوده است ، چون به اعتقاد آنها انگیزه این بازیکنان برای بازی کم می شود .
 
جالب این که بازیکنان فوق الذکر که چند تن از آنان که پیش از این ملی پوش هم بودند ، در تیمهای جدید خود درخشش سابق را ندارند .
 
بختیار رحمانی و سروش رفیعی از جمله بازیکنان سرباز تیم تراکتورسازی هستند که نمایش ضعیفی مقابل تیم استقلال داشتند و تا حدی که رحمانی توسط قلعه نویی به پادگان رفت و از سوی دیگر چند هفته ای است که داد هواداران پرشور تیم تراکتورسازی را هم در آورده است ، چون طرفداران این تیم اعتقاد دارند بازیکنان سرباز به خاطر این که در مدت کوتاه دیگر پس از پایان خدمت از این تیم می روند از این رو کم کاری می کنند.  
  
به نظر می رسد طرح خدمت این بازیکنان به تیمهای نظامی ناموفق بوده است و برای بهتر شدن این روند باید چاره ای اندیشید .
 
البته این که تیم تراکتورسازی یک تیم نظامی محسوب می شود جای تامل فراوان دارد . اگر هدف کمک به تیمهای پرطرفدار است پس چگونه پرطرفدارترین تیمهای کشور مانند استقلال و  پرسپولیس شامل این طرح نمی شوند؟
   
پیشنهاد می شود یا اصلا اجازه بازی به بازیکنان سرباز داده نشود و یا این که به این بازیکنان اجازه داده شود حداقل در تیمهای مورد علاقه خود بازی کنند و با انگیزه بیشتری توان خود را به نمایش بگذارند و در نهایت بازیکن مثمر ثمری شوند .
 
گفتنی ست سردارکمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه قرارداد بازیکنان سرباز با تیم‌های ورزشی اظهار کرد: هیچ یک از فوتبالیست‌هایی که به سن سربازی رسیده و معافیتی ندارند حق ندارند خودشان مستقیما با تیم‌های ورزشی قرارداد ببندند و محل خدمت این ورزشکاران در اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح باتوجه به شرایط و نیازهای موجود بررسی و درباره نحوه سربازی و تیم محل خدمتشان تصمیم گیری می‌شود. لذا اینکه گفته می‌شود فلان بازیکن با فلان باشگاه قرارداد بست صحت ندارد و فقط در فضای رسانه ای است. 
 
به هر روی امیدواریم مسئولان امر این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند تا هم باشگاهها و هم بازیکنان با انگیزه بالاتری به میدان بروند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدالت
اگر دایی در صبا نبود حق سیاه جامگان خورده نمی شد..
؟
چرا تیم تراکتورسازی یک تیم نظامی است ولی تیمهای پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نههههههههه
حسن
Iran, Islamic Republic of
... تیم تراکتورسازی متعلق به سپاه است
احمدی
Finland
پیشنهاد خوبیه نویسنده درست گفته اگر بازیکنان متخلفند اصلا اجازه بازی به بازیکنان سرباز داده نشود و اگر نیستند لااقل به این بازیکنان اجازه داده شود حداقل در تیمهای مورد علاقه خود بازی کنند .
حمید
کیفیت این بازیکنان خیلی کمه خودشون رو به مصدومیت میزنن تا سربازیشون تموم بشه