جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۹
۱۸
یک درخواست از مسئولان؛

جلوی سفر توریست‌ها به تکیه‌گاه تروریست‌ها را بگیرید/ زیارت مشهد مقدس گران‌تر از تور آنتالیا!

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 460189
آیا در روزهایی که ترکیه تبدیل به خوابگاه تروریست‌های مزدور شده و عناصر داعش آزادانه در این کشور تردد و حتی تجارت می کنند، شایسته است که هموطنان ما به مرکز تکثر داعشیان رفت و آمد کنند و خریدار اصلی نفت داعش، خریدار گاز ایران نیز باشد؟
جهان نيوز - داوود حسین پور: پس از آغاز فتنه تکفیری ها در سوریه، ترکیه علناً و عملاً تبدیل به یکی از مهمترین حامیان تروریست‌ها و مامن آنها شد بطوری که بخش اعظم آموزش، ترانزیت و پشتیبانی نظامی و مالی تروریست‌هایی که امروز به جان مردم و کشور سوریه و نیز عراق افتاده اند از طریق آنکارا تامین شده است. شدت حمایت دولت رجب طیب اردوغان از داعش و همکاران داعش در سوریه به حدی بود اردوغان به عنوان جدی ترین مخالف دولت مشروع سوریه، حاضر شد با دوستان دیروز خود از جمله جمهوری اسلامی ایران و روسیه دست به یقه شود و منافع ملی کشور خود را برای صاف کردن جاده تروریست‌ها در شام زیر پا بگذارد.

گرچه آخرین نمونه ولخرجی اردوغان برای تروریست‌ها به ماجرای سرنگونی جنگنده روس و تماس ادعایی و توهین آمیز وی با رییس جمهوری ایران مربوط می شود، اما رییس جمهور ترکیه برای سرنگونی نظام سوریه و گسیل دادن تروریست‌ها در این کشور دست به انتحار سیاسی زده و همه حیثیت دولت خود را برای مقابله با جبهه مقاومت به میدان آورده است.

در این میان آنچه مایه شگفتی است تداوم سیاست سابق دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم آنکارا است، گویی هیچ اتفاقی در منطقه رخ نداده و دولتمردان اردوغان کوچکترین تقابلی با سیاست های غیرقابل تغییر تهران ندارند. روابط ایران با دولت ترکیه در زمینه های حمل و نقل، توریسم و گردشگری، صادرات و واردات، انرژی و... به همان سیاق سابق است و این در حالی است که این روزها در جای جای کشورمان شاهد تشییع شهدای حرم هستیم، شهدایی که به دست تروریست‌های دست‌پرورده آنکارا و عوامل مستقیم و غیرمستقیم آقای اردوغان در سوریه و حلب و دمشق و دیگر شلمچه های فراملی به شهادت می رسند.

بر اساس کدام حکمت، عزت و مصلحت روابط ما با دولتی که قاتل فرزندان پاک این مرز و بوم و عامل اصلی ناامنی و ویرانی سوریه و آوارگی سوری‌هاست، در عالی ترین سطح ادامه می یابد؟

از سوی دیگر با وجود ناامنی های اخیر و شدید در ترکیه از حوادث تروریستی گرفته تا جنگ های داخلی با کدام منطق مجوز اعزام گردشگران ایرانی به ترکیه و بویژه به مناطق آلوده به فحشا و ابتذال آن کشور صادر می شود؟ چرا باید منابع ارزی در کشور حامی تروریست‌ها صرف شود؟ همچنین چرا با وجود وقوع حوادثی از قبیل حمله به مسافران، کامیون ها و قطار ایرانی در خاک ترکیه باز هم باید سطح ترانزیت با آنکارا در همان مقدار قبلی باقی بماند و دغدغه مسئولان امر بازگشایی مسیر ترکیه باشد؟! آیا اگر حوادث چند ماه اخیر ترکیه در ایران به وقوع پیوسته بود، باز هم دولت ترکیه تنها تماشاگر سفر اتباعش به جمهوری اسلامی ایران بود و هیچ اقدامی برای ممانعت از آن انجام نمی داد؟

آیا در روزهایی که ترکیه تبدیل به خوابگاه تروریست‌های مزدور شده و عناصر داعش آزادانه در این کشور تردد و حتی تجارت می کنند، شایسته است که هموطنان ما به مرکز تکثر داعشیان رفت و آمد کنند و خریدار اصلی نفت داعش، خریدار گاز ایران نیز باشد؟

پس از سقوط جنگنده روس توسط ترکیه، مسکو بلافاصله مجموعه ای از اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی را برای تنبیه دولت اردوغان تدارک دید و حتی مجلس روسیه اقدام نظامی علیه ترکیه را مشروع دانست با این وجود با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از اقدامات ترکیه علیه منافع مشروع و منطقی جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه، شاهد هیچ تغییری در سیاست ها و برنامه ریزی های دولت در قبال این کشور نبوده ایم. آیا تردیدی وجود دارد که آنکارا اصلی ترین شریک جنایات داعش در سوریه و عراق است؟ آیا قابل انکار است که اگر حمایت های همه جانبه اردوغان از تروریست‌ها نبود، امروز اثری از "دولت اسلامی عراق و شام" در این دو کشور وجود نداشت و آن همه فاجعه به بار نمی آمد؟


نکته دیگر اینکه در روزهایی که خبر افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی و به دنبال آن افزایش شدید هزینه های سفر به مشهد مقدس به گوش می رسد، پیامک های انبوه تبلیغاتی با محور «سفر ارزان به آنتالیا و استانبول» به تلفن های همراه مردم سرازیر و نیز تبلیغ این سفرها در روزنامه ها و فضای مجازی دیده می شود. مقایسه اولیه قیمت های این دو نشان می دهد که در مواردی مجموع هزینه های سفر به آنتالیا از هزینه بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس کمتر است! شگفتی این مقایسه وقتی بیشتر می شود که درباره ماهیت و اهداف این دو سفر کاملاً متفاوت تامل کنیم. جای این سئوال باقی است که چرا سفر به یک کشور خارجی و شهر گران‌قیمت آن از سفر به مشهد مقدس ارزان‌تر است؟ طبیعتاً عوامل زیادی در این باره دخیل هستند اما نمی توان از ساده کردن سفر به کشور پرخطر ترکیه و بالابردن هزینه های یک سفر زیارتی براحتی عبور کرد.


نمونه هایی از پیامک های تبلیغاتی برای سفر به ترکیه

انتظار می رود که مسوولان و دست اندرکاران امر در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از سفرهای غیرضروری به کشور پرحادثه و تروریست پرور ترکیه –پیش از آنکه حادثه ناگواری رخ دهد- هوشیار باشند. شاید گفته شود که با توجه به سیاست های تساهل گرانه دولت، تمایلی از سوی قوه مجریه برای اعمال سیاست صحیح در قبال ترکیه دیده نمی شود که در آن صورت لازم است که سایر قوا کم‌کاری‌های این قوه را جبران کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس ب این هزینه ها یترکیه اعتراض نمیکنه
فقط برای حج رفتن و کربلا رفتن بلدند بگند محرومین گرسنه اند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا انقدر باید برای یه سفر کوچیک مشهد هزینه بشه
خب اسکان ارزون قیمت رو فراهم کنند
هتل هم جای خودش برای پولدارها باشه
وقت بحث توريزم نيست، ببينيد چقدر كالاي مصرفي ترك توي بازار ايران ريخته است. بايد با اين وضعيت همچنان واردات كفش و لباس و شكلات و آدامس از تركيه پول به جيب حاميان داعش بريزد؟
وای نگید تو رو خدا این حرفها رو!!!!!!!سفر به ترکیه نمیشه حذف شه!!!؛

یه وقت ممکنه اردوغان جون با روحانی قهر کنه،چرا به فکر رییس جمهور محبوبمون نیستید!!!!!!!!!!!!!
احسان
ایکاش ایران هم تمام پروازهایش به ترکیه رالغو میکرد البته آدمهای احمق وشهوترانی درایران هستن (تعدادشون هم کم نیست)که اگه این اتفاق بیافته ازغم فراغ نرفتن به استانبول کوش آداسی آنتالیاو.......ممکنه که دق بکنن وسقط بشن
بابا امیدی به این دولت امیدواران نیست!!!!!!

مردم خودشون باید شعور سیاسیشونو بالا ببرن و غیرت نشون بدن.
ای کاش همونایی که کمپینای صدتا یه غاز تشکیل میدادن یه کمپینه تحریم سفر به ترکیه هم تشکیل میدادن در حمایت از عزیزان شهیدمون در خارج از مرزهای ایران.
الان دیگه مشهد رفتن هم هزینه هاش مثل خارج رفتنه.!!!!!!
ای کاش یه فکری برا مشهد میکردن
Romania
هنوز متاسفانه بعضی ها به دلیل عقده سفر خارجی، سطح شعور پایین اجتماعی، روحیات شاهنشاهی، و هزار مسئله مرتبط با لقمه حرام و غیر آن اصرار دارند زنان و دختران خود را در سواحل ترکیه به داعشی ها نشان دهند تا دیگران هم در شادی آن ها شریک شوند!!
در حالی که بعد از انقلاب شرایطی فراهم شده که می توانند بیش از گذشته نوامیسشان را از گزند فساد مصون بدارند و صدا و سیمایی را در بیست و سه شبکه مختلف ببینند که تقریبا از دام فساد خالی است اصرار دارند در سفرهای داخل و خارج تبرج جاهلیت کنند و این را جار هم بزنند. برای هر طرف آسمان یک دیش خریده اند که مبادا فرزندان نسل انقلاب ایشان هنرپیشه های فاسد شاهنشاهی را نبینند یا صدای خوانندگان اغلب دچار فحشای دست پرورده اعلیجصرت را نشنوند. پاسخگویی این عده در پیشگاه خداوند بسیار دشوار تر است از مستضعفان فکری پیش از انقلاب.
آن هم در شرایطی که مردمان زیادی در قلب اروپا وآمریکا به اسلام روی آورده و می آورند.
واردات از ترکیه به طور قانونی از کردستان عراق به طور غیرقانونی و قاچاق کمر اقتصاد رو شکسته کشور از سوء مدیریت اقتصادی شدیدا رنج میبره اون وام 25 میلیونی رو عوض کمک به خودروسازان میدادن برای بهبود فضای کسب و کار و از تولید داخلی حمایت میکردن تعرفه واردات پچوشاک از ترکیه رو که 40 درصد کاهش دادن کاهش نمیدادن جلوی مرز کردستان عراق و قاچاق ازش و میگرفتن مناطق آزاد و کم میکردن کدوم کشوری انقدر منطقه آزاد داره که ما داریم خدایا اینا رو به تو میگیم من خودم 3 بار دوبار 84 و یکبار 88 به احمدی نژاد رای دادم ولی الان ئبه شدت مخالف برگشتشم تا احمدی نژاد بود یه جور کشور از ورادات پر شده بود از بعد رفتنشم که بدتر و بیشتر شد واردات مردم باید به کی رای بدن تا این اتفاقها نیفته 96
مهدي
Iran, Islamic Republic of
سلام. موافق هستم. اما به شرطي كه هزينه مسافرت در داخل كشور بياد پايين. من خودم خارج كشور نرفتم تا الان. اما ببينيد با 1000000 تومان رفت و برگشت آنتاليا 6 روز هتل 4 ستاره با صبحانه و ناهار و شام. و تخفيف هاي 70 درصدي لباس. خوب خيلي ها وسوسه ميشن. شما 1000000 لباس بخريد و بياريد ايران تفاوت قيمتش دوبرابره. يعني عملا مفت رفتي آنتاليا. داخلي گرونه ارزونترين خارجي هم تركيه است. شيراز با اين شرايط با اين پول نميشه رفت
علی
این چه سیاستی هست مثل اینکه ما باید با همه کشورها دشمن باشیم زمانی که ترکیه با ما دادوستد ذاشت همین برادران روسی ما را تحریم کردند.عقل هم خوب چیزیه
علی
Romania
.
به نام خدا
سلام
.
رسم مردانگی و مروت نیست در حالیکه جوانان غیور ایران عزیز با نثار جان و اهداء خون شون داعش رو از مرزهای کشور و جان و ناموس مون دور نگه داشتن ما با سفر تفریحی به ترکیه و ارز اوری میلیون ها دلاری برای اونها در ارسال سلاح برای به شهادت رسوندن سربازان وطن مون شریک بشیم و کمک شون کنیم
ایرانی با غیرت بیاییم با هر دین، عقیده و مسلکی که داریم به کمپین تحریم سفر به ترکیه(استانبول، آنتالیا، آنالیا و....) بپیوندیم.
یا علی
تحریم_سفر_به_ترکیه(حامی_داعش)
.
United States
شخصا هواپیمایی ترکیه را با وجود قیمت های بسیار نازل تحریم کردم و از شرکت های دیگر برای سفر به ایران استفاده می کنم. گرچه اینکار باعث شده که چند صد یورو بیشتر هزینه کنم و ساعات بیشتری را در راه باشم.
از شیطنت های مهوع ترکیه در امور آذربایجان و نیز دیایس در کردستان عراق غافل نشید
علي
تركيه كشور زيباييست
شاهین
بابا برخورد روسها رو ببینیم یاد بگیریم.
آژانس ها رو باید برای بردن به ترکیه ممنوع کرد و اگر تخلف کردن لغو پروانه انجام داد و همچنین سازمان هواپیمیایی برنامه پروازهای ایرلاینهای ایرانی به ترکیه و همچنین پروازهای ترک را بشدت محدود کند تا طرف مقابل بفهمد تهدید ایران یعنی چه.
Canada
آل سقوط را هم تحریم کنید. حج نروید. ترکیه هم نروید. بروید مسکو و سنت پترزبورگ که خیلی باحاله. انشاالله بعد از جنگ هم با هم میرویم دمشق زیارت .
مهدی
والا من رفتم شیراز تو راه کلی پلیس کمین در راه دویستومن جریمه شدم کلی تصادف دیدم کلی راننده عصبی دیدم ...