جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۹
۲۱
وقتی مربیان ضعف خود را در اتهام دیگران پنهان می کنند

جار و جنجال بیهوده علی دایی علیه زمین و زمان !

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 450476
از علی دایی برترین گلزن جهان و یکی از اسطوره های تاریخ پرسپولیس!؟ بعید بود که چنین رفتاری پیش از بازی و جار و جنجال پس از آن دیدار با تیم سابقش داشته باشد در روزی که هوادارانش بخاطر کاپیتان فقیدشان یعنی هادی نوروزی حضور پرشوری در ورزشگاه داشتند .
جار و جنجال بیهوده علی دایی علیه زمین و زمان !
گروه ورزش جهان نيوز - مسعود پاشنا: اشتباهات داوری در فصل جاری لیگ برتر بیش از دوره های قبلی لیگ برتر جنجال به پا کرد ولی برخی مربیان بجای این که در رفع این مشکل بکوشند بی جهت شایعه پراکنی می کنند و ضعف خود را به داوری نسبت می دهند .
 
علی دایی سرمربی صبا که پیش از بازی این هفته تیمش بخاطر یک روز تاخیر بازی بخاطر مرحوم نوروزی جار و جنجال فراوانی براه انداخته بود  در پایان بازی با پرسپولیس همانگونه که انتظار می‌رفت از هر آن چیزی که دلش خواست حرف زد ولی چیزی از وضعیت فنی تیمش نگفت!؟

دایی از تعویض اشتباهش چیزی نمی گوید وقتی محمد اوسانی جوان و سرعتی را از زمین بیرون کشید مدافعان قرمزها نفس راحتی کشیدند و تا درون محوطه صبا پیش آمدند تا نیمه دوم بازی کاملا یکطرفه باشد . 
 
این حرکات دایی مانند قلعه نویی بارها تکرار شده است ...در یکی از بازیها دایی به داور بازی گفته بود: «برو بشین سرجایت»! این شکل صحبت کردن دائی از ظن او به هیچ‌وجه بی‌احترامی نبوده است و او در این رابطه در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود گفته است : " این‌که من می‌گویم سر جایت بنشین توهین کرده‌ام؟ شما می‌گویید صحبت من توهین بوده است. من را تهدید می‌کرد که مرا اخراج می‌کند. مگر من از اخراج شدن ترس دارم. این تبعاتی است که باید پس بدهم.
 
 اعتراض به داور فوتبال به یک معضل بزرگ تبدیل شده است ، متاسفانه بیشتر اعتراضات داوری از سوی دایی و قلعه نویی سرمربیان دو تیم پرطرفدار قرمز و آبی مشاهده شده است
 دایی تساوی مقابل پرسپولیس را حاصل جانبداری داور عنوان کرد و اظهار داشت آقایان بازی را برای پرسپولیس در آوردند!  موضوعی که کارشناسان فوتبال را غافلگیر کرد و موجب شگفتی همگان شد . 
 
دیدار تیم‌های پرسپولیس و صبای قم در نیمه اول درحالی به پایان رسید که دو تیم بازی خسته کننده‌ای به نمایش گذاشتند. اینکه برانکو ایوانکوویچ گفته این بازی تحت تاثیر مرگ هادی نوروزی بسیار احساسی برگزار شد قابل قبول نیست چون پرسپولیس به مانند گذشته از ضعف دروازه‌بان، مشکلات خط دفاعی و کارآمد نبودن خط حمله رنج می برد. اما برانکو در ادامه به ارائه نکات فنی هم می پردازد از جمله نبود عالیشاه و احمدزاده که واقعا نبودشان قابل احساس بود.
 
اینکه دایی در پایان بازی حق تیمش را سه امتیاز می داند بی انصافی است. دایی در واقع همان بازی‌های کلامی همیشگی که حوصله سر بر هم شده را به نمایش می گذارد. پرسپولیسی‌ها می توانند روی گلی که دریافت کردند اعتراض داشته باشند چون داور می توانست در سوت خود به علامت خطا که در نهایت منجر به گل شد، ندمد.
 
اما برانکو قواعد بازی را می داند. این مربی جنتلمن اعتراضی نمی کند. برانکو گفته شاهین حاج بابایی می توانست حتی بر روی مهدی طارمی خطای پنالتی اعلام کند. اما باز هم این مربی کروات، علت بد بازی کردن تیمش را به نبود نفرات کلیدی تیمش، و هماهنگ نبودن به دلیل در اختیار نداشتن بازیکناتن تیمش ربط  می دهد. 
 
این سبک بازی ها (بازی های کلامی دایی) را چند صباحی است که ژوزه مورینیو انجام می دهد و خیلی هم بهتر از دایی اما راه به جایی نبرده است. رسانه‌ها و مردم نیک می‌توانند خوب را از بد تشخیص دهند. مورینیو که زمانی تیتر یک رسانه‌ها بود این روزها زیر فشار همان رسانه‌هاست چون دیگر کسی از این مربی پرتغالی بازی نمی‌خورد. 
 
دایی می تواند مثل همیشه پس از گل تیمش شادی کند، می تواند قبل از بازی خیلی ها را در رابطه با مرگ هادی نوروزی بازیگر بخواند، همه نوع جریان را علیه تیمش بخواند و..... اما این حرف ها برای حتی آنهایی که دوستش دارند حوصله سر بر شده است.
 
چهره شاخص فوتبال ایران بهتر است در عرصه مربیگری چیزی به فوتبال اضافه کند. فوتبال ایران برای موفقیت باید ابتدا در سطح باشگاهی به اعتلا برسد. دایی واقعا در دیدار با صبا چه سبک ویژه ای از فوتبال را به نمایش گذاشت؟ اینکه در انتهای بازی، داور را متهم به جانبداری از تیمی می کند حتی می تواند برای وی محرومیت در پی داشته باشد. البته شاید کمیته داوران هم دیگر از این حرف ها حوصله اش سر رفته است.
 
اعتراض به داور فوتبال ناخودآگاه تمرکز داور را بهم میزند و گاهی اوقات ناخواسته برضرر تیمهای معترض می شود .
 
به هر روی از علی دایی برترین گلزن جهان و یکی از اسطوره های تاریخ پرسپولیس!؟ بعید بود که چنین رفتاری پیش از بازی و جار و جنجال پس از آن دیدار با تیم سابقش داشته باشد که هوادارانش بخاطر کاپیتان فقیدشان یعنی هادی نوروزی حضور پرشوری در ورزشگاه داشتند ...یادمان باشد که همه ما رفتنی هستیم ....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدالت
واقعا از رفتار زشت دایی متاثر شدم
بردیا
دایی با همین سر و صداها امتیاز می گیره اون وقت می گن قلعه نویی اعتراض می کنه...
پنالتی؟ شما بد عادت شدین, کدوم پنالتی؟ اینکه طارمی همش دایو می زنه, یعنی داور باید پنالتی بگیره؟ در ضمن قبلش با دست به توپ ضربه زد.
احمد
انصافا داوری بی طرف بود وقتی اسطوره ملی ما اینا باشن....
ملاحی
انصافا در این چند هفته که داوران اسمی سوت نزدند چه اتفاق بدی رقم خورد ؟ به جز چند اشتباه کوچک که در دنیای داوری امری عادی ست ، مورد خاصی و یا بهتر بگوییم مورد عمدی در داوری در چند هفته اخیر مشاهده نشد .از داوری جونها بیشتر استفاده کنید
گل صبا اشتباه بود؟؟؟؟ مگه میشه؟
Romania
این علی دایی مثل بعضیها بلد نیست با کلمات خوب بازی کنه و حرف راست را میگه,همه دست به دست هم دادن که ای اسطوره ملی فوتبالمون را خراب کنند و برا همین این حرفها را ومیزنند.حرف حق تلخ هست اقای دایی هم حرف حق را میزنه و خیلیها هم نمیتوانند تحمل حرف حق و داشته باشند.کاسه کوزه را الکی بر سرش میشکنند.
Iran, Islamic Republic of
تسطوره ملی!!!! کسی که کلی بازیکن رو خراب کرده اسطوره ملی است!!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما چون یلی دائی بازیکن بزرگی بوده و یه عده هم طرفدارش هستن تمام حرف هاش درسته
Iran, Islamic Republic of
دائی آخرین سال حضورش در پرسپولیس قراردادش دومیلیارد و دویست بود اگه امسال هم میموند به دو هفتصد میرسید (پول علف خرسه )ولی با صبا باطری قرارداد یک میلیاردی بسته حالا یکی این رو برای من وآقای رویانیان توجیه کنه چطوریاست
United Kingdom
....مگر دايي جز پول و قدرتي كه توسط بادنجان دورقابچينهايش برايش درست كردند ديگر چه هنري دارد كه شماها اورا حلوا حلوا مي كنيد!!! بگذاريد فراموش بشه و ... بشه
سلام خیلی ازبازیکنان بزرگ مربیای خوبی نمیشن مث دایی بردن تیمهای ملی وپرسپولیس به قهقرا حالاهم هرچی بازیکن پیرورده خارج شده ازتیمهای دیگروجمع کرده دفاعی بازی میکنه حرمت تیم حریف نگه نمیداره مراسم کاپیتان باغیرت پرسپولیسوزیرسوال میبره چیزی جزنق زدن وازهمه شاکی بودن بلدنیست اخرفصلم دسته گلشوببینین کهواسه نیافتادن دست پابزنه
نویسنده غ...ی
ابراهیم
دورد بر شهریار
از شجاعت بخش ورزشی جهان نیوز خوشم میاد
مسعود
دایی تنها کسیه که ترس نداره رک حرفشو میزنه با مافیای فوتبال مقابله میکنه.درود بر شهریارررر
فقط یه ت... اجازه داره از یه ت.. انتقاد کنه،به چه حقی علیه علی رایی مطلب مینویسید
حسین
اگر رسانه ها برای فروش بیشتر خود، بیخودی افراد را بزرگ نکنند و بیخودی لقب اسطوره به آنها ندهند، آنها را نیز وهم بر نمی دارد.
مقصر اصلی رسانه ها هستند. فقط و فقط
محمد
چقدر بده که اسطوره ی فوتبالمون یه ادم مغرور و کم ادب باشه
در اینکه داوری ها همیشه به نفع پرسپولیسه اصلا شک نکنید مانند سعید مظفری که سال 87 در بازی پرسپولیس با سپاهان بزور پرسپولیس رو قهرمان کرد
علی
از اینکه زمانی دایی را تشویق میکردم متاسفم