شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۵
از ضعف مسئولین تا انتصابات اشتباه وزارت ورزش

چرا تیمهای استقلال و پرسپولیس اسپانسر ندارند ؟

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 446305
در استقلال مدیرعامل این تیم کمتر فرصت دارد به باشگاهش رسیدگی کند. او یا در وزارت ورزش مشغول است و یا در سفر برای کمیته المپیک است و در پرسپولیس هم سرپرست موقت این تیم دو اسپانسر را با رقم های خوب به دلیل تجربه کم از دست داده است.
چرا تیمهای استقلال و پرسپولیس اسپانسر ندارند ؟

سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : سوالی که ذهن این روزهای هواداران فوتبال را به خود مشغول کرده است این است که تیمهای  استقلال و پرسپولیس بدون اسپانسر بازی می کنند و به کدامین علت این دو باشگاه بزرگ و پرهوادار فوتبال ایران اسپانسر ندارند؟

بدون تردید ضعف سرپرستان این دو باشگاه در این زمینه با این قضیه بی ارتباط نیست .
روشن نبودن وضعیت مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اداره باشگاه با حضور یک سرپرست از سوی دیگر، موجب سردرگمی هر اسپانسری می شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس حتی کاسه گدایی را بسوی هوادارانش دراز کرد.

 در استقلال مدیرعامل این تیم کمتر فرصت دارد به باشگاهش رسیدگی کند. او یا در وزارت ورزش مشغول است و یا در سفر برای کمیته المپیک است و در پرسپولیس هم سرپرست موقت این تیم دو اسپانسر را با رقم های خوب  به دلیل تجربه کم از دست داده است.

بهرام افشارزاده با توجه به حکمش در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل و همچنین حکم حوزه وزارتی اش در وزارت ورزش و جوانان دو شغله به شمار می رود.


با توجه به این شرایط وزارت ورزش و جوانان در تصمیم تازه خود حکم مدیرعاملی افشارزاده را به سرپرست باشگاه تغییر داده است. 

 هر چند آنچه بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می گذرد متاثر از فضای اقتصادی موجود در ایران هم هست و به همین دلیل خیلی از تیمها بدون اسپانسر مانده و معدود و محدودند باشگاه هایی که اسپانسر دارند و البته آنها هم اسم کارخانه خودشان را روی سینه می زنند.

اما علت اصلی این امر چه بوده است؟ چرا فوتبال تقریبا بدون اسپانسر مانده و آنها هم که آگهی روی سینه می دهند چکشان نقد نمی شود و حتی سازمان لیگ هم نمی تواند پول آگهی هایش را نقد کند؟

مهمترین دلیل این اتفاق را باید در خروج واحدهای صنعتی از چرخه صنعتی ایران دانست، آنها که برای روی سینه فوتبال ماندن تلاش و رقابت می کردند حالا نیستند و چرخ صنعت هم خوب نمی چرخد و به این ترتیب همه کمی عقب نشسته اند و محتاط کار می کنند.

 

به هر حال اگر بخواهیم دلایل عقب نشینی اسپانسر ها از فوتبال را ردیابی کنیم باید تاکید کنیم که کمبود وقت یا بی تجربگی برخی مدیران و البته عدم حمایت مردم و نچرخیدن چرخ صنعت را باید دلیل این اتفاق بدانیم هرچند که همه این سه عامل قابل تصحیح هستند.

فراموش نکنیم آقایان وقتی در حال گرفتن پست مدیریت و ریاست باشگاههای بزرگ و پرطرفدار هستند شعارهای خوبی می دهند و با شعار حل مشکلات پا به این عرصه می گذارند ولی وقتی با مشکلات روبرو می شوند دست گدایی به هر سویی می گشایند ؟

به هر روی تیمهای پرسپولیس و استقلال تیمهای بزرگی هستند که ریشه در دل مردم و هوادارانش دارند و این کارها اصلا قابل توجیه نیست. برخی افراد بعد از فعالیت در این باشگاه‌ها ضرر و زیان‌هایی به بار می‌آورند که به فوتبال ما ضربه می‌زند. آیا آنهایی که چنین افرادی را انتخاب می‌کنند، واقعاً نمی‌دانند که آنها ناتوان هستند؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
Iran, Islamic Republic of
سلام.
یک نفر به وزارت ورزش بگوید در این مدت کوتاه فعالیتتان کاری کردید که از ورزش و ورزشی بیزار شدیم فوتبال که جای خود دارد...فوتبال وتیم ملی و لیگ برتر و پرسپولیس و استقلال را به قهقرا برده اید و خودتان هم مصاحبه پشت مصاحبه له وعلیه این وآن میکنید.یک روز میگویید کیروش خوب است وبه فوتبال ملی کمک کرده و یک روز دیگر کس دیگری از مجموعه مطبوعتان مصاحبه میکند که مربیان خارجی کمکی به فوتبال ملی نمیکنند ودرد فوتبال را مربیان داخلی می دانند!مربی داخلی هم که نیامده همه چیز را آورار میکنید بر سرش!!
یک روز حرف از خصوصی سازی سرخابی ها میزنید و هشت خان که هیچ،هشتاد خان را برای واگذاری سرخابی ها قرار می دهید و بعد از چند دور مزایده های ناموفق!خروجی اش می شود مصوبه هیئت دولت مبنی بر عدم خصوصی سازی که خلاف مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی است!
برای انتخاب هیئت مدیره ها هم که قصه ی هزارو یک شب می سرایید و نتیجه هم میشود تضعیف سرخابی ها!
اضافه کنید به این ها دخالت در تمام فدراسیون ها از جودو گرفته تا....
هیهات از این تدبیرهای بی تدبیر!
آقایان اینها همه توهین به جامعه ورزش است والبته توهین به مردم شریف ایران
آرش
پرسپولیس بزرگ، پتانسیل بالایی برای جذابیت بیشتر لیگ، درآمدزایی برای فوتبال و کمک به توسعه و رشد فوتبال ملی دارد اما مسئولین ورزش کشور متاسفانه سالهاست که با جابجایی های مداوم مدیریت این تیم بیشتر در پی تخریب این تیم هستند نه تقویت آن. حال در کنار این عدم ثبات مدیریت، اخیرا عملکرد غیر منطقی داورانی که گویا برای اثبات قدرت خود، در مقابل هواداران این تیم موضع گرفته اند نیز واقعا جلب توجه میکند. چیزی که ذهن اکثر هواداران را مشغول کرده این است: آیا نتایج این تیم بیرون از زمین تعیین می شوند؟
زمانی که داوران در دهه هفتاد, زمینه ساز قهرمانی های پرسپولیس بزرگ!!!!! بودن, شما کجا بودی؟
دلیلش خیلی واضحه چرا ندارند
این دو باشگاه جای مشهور کردن افرادی است که هر دولت میاد ازش استفاده میکنه
چرا باید بفروشنش یا اسپانسری بیاد وقتی برنامه چیز دیگه است؟
به توجه
United Kingdom
چون پرسپولیس ...