جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۵
اختصاصی جهان نیوز / چه کسانی کفاشیان را انتخاب کردند ؟

مثلث قدرت برای رسیدن به کرسی ریاست فوتبال

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 445418
هر چند تاج درباره مصاحبه علی کفاشیان که در یکی از سایت‌ها منتشر شده که در آن عنوان شده که مهدی تاج کارگزار باند اصفهانی‌ها است اظهار داشت : الان در هیات رئیسه من و اسلامیان، اصفهانی هستیم و حرف کفاشیان را شوخی دانسته است .‌
مثلث قدرت برای رسیدن به کرسی ریاست فوتبال
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : در حالی که اسفند ماه سال جاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس جدید این فدراسیون برگزار می شود از هم اکنون چند مسئول شاخص فوتبال فعالیت و رایزنی خود را برای انتخاب این پست مهم آغاز کرده اند .

کسانی که اتفاقات فوتبال را دنبال می کنند ، اعتقاد دارند که سه تشکیلات برای کرسی ریاست فوتبال دندان تیز کرده اند و با توجه به این که برخی از آنان در رسانه ها نفوذ خوبی دارند و به غیر از این از رسانه شخصی خود هم با بهره اند بخت بیشتری برای رسیدن به این هدف دارند .

در واقع تشکیلات طوری رقم خورده که فوتبالی ها همچون گذشته بختی برای رسیدن به این کرسی ندارند البته علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در تیم بنیاد شهید بازی می کرد و شاگرد مرحوم پرویز دهداری بود .

علی کفاشیان در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت که تاج کارگزار باند اصفهانی هاست!

هر چند تاج درباره مصاحبه علی کفاشیان که در یکی از سایت‌ها منتشر شده که در آن عنوان شده که مهدی تاج کارگزار باند اصفهانی‌ها است اظهار داشت : الان در هیات رئیسه من و اسلامیان، اصفهانی هستیم و حرف کفاشیان را شوخی دانسته است .‌

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های تاج مبنی بر این که سه عضو آذری زبان در هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجود دارد، می‌گوید ما همزبان هستیم، اما باندی نداریم. خیلی دیگر از مسئولان هستند که شش ماه است که روی کار آمد‌ه‌اند و آذری زبان‌اند، اما برخی دیگر ۲۰ سال است که در فو‌تبا‌ل هستند.

به رغم آن که شنیده شده که شاید کفاشیان دیگر تمایلی برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال را ندارد ولی اهالی فوتبال چنین چیزی را قبول ندارند ، کفاشیان می گوید فقط خودش را برکناری اش را بلد است و شواهد نشان می دهد که درست هم می گوید.

بد نیست مروری داشته باشیم به حاشیه های دو دوره گذشته مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که خواندنش خالی از لطف نیست :

کفاشیان چگونه رئیس شد ؟
اسامی غايبان انتخابات فدراسيون فوتبال
جلسه انتخابات رياست فدراسيون فوتبال در دی ماه ۱۳۸۶ با ۹ غايب سرشناس برگزار شد
استعفا داد رئیس فدراسیون شد!؟ علی کفاشیان در این مجمع پس از آن که تنها رقیبش شهنازی
محمد علي‌ابادي (رئيس سازمان تربيت‌بدني)، دني‌ اولروم (آقاي گل ليگ فصل گذشته ليگ برتر)، علي ‌دايي (سرمربي تيم سايپا)، ‌مهدي ‌مهدوي‌كيا (كاپيتان تيم ملي)، محسن تركي (نماينده داوران)، حسن كامراني‌فر (نماينده داوران)، لوكا بوناچيچ (سرمربي تيم قهرمان ليگ برتر)، دواني و نادري‌پور. نمايندگان فيفا در اين جلسه حضور داشتند.


اسامی ۷۴ عضو مجمع فدراسیون فوتبال اعلام شد

در دی ماه ۸۶ بر اساس آئین نامه اجرایی انتخابات فدراسیون فوتبال که مطابق با اساسنامه جدید این فدراسیون ازسوی کمیته انتقالی تهیه و تدوین شده است تعداد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را ۷۴عضو تشکیل می دهند که ترکیب و اسامی نمایندگان بخشهای مختلف فوتبال کشورکه در مجمع از حق رای برخوربودند به شرح زیر بود :

۱- رئیس سازمان تربیت بدنی (محمد علی آبادی)

۲- رئیس فدراسیون فوتبال (کیومرث هاشمی- سرپرست فدراسیون)

۳- نمایندگان باشگاه لیگ برتر : مهرداد هاشمی(سایپا)، شهرام شفیع زاده(استقلال اهواز)، حبیب کاشانی(پرسپولیس)، علی فتح الله زاده (استقلال)، محمدرضا ساکت (سپاهان)، سعید آذری (ذوب آهن)، ناصر شفق(ابومسلم)، مصطفی کارخانه (سرپرست باشگاه پیکان)، احمد شهریاری (صباباتری)، جعفر جعفری(مقاومت شهید سپاسی)، عبدالرسول فلاح (برق شیراز)، سعدالله پورطهماسبی (ملوان)، کاظم اولیایی(پاس همدان)، کیوان نیک نفس (مس کرمان)، محمد حسن انصاری فرد(راه آهن) اسماعیل شاه (پگاه گیلان)، فرمان کریمی( شیرین فراز کرمانشاه)

۴- نمایندگان باشگاه های لیگ دسته اول: مسعود رضائیان(فولاد خوزستان)، عباس کوهستانی(اتکاء تهران)، خسرو عبداله زاده (تراکتورسازی تبریز)، عبدارضا نادری پور(شهرداری بندرعباس)، ایرج قربانی (سرخپوشان)، کاووس عباسی (مقاومت بسیج فارس)

۵- نمایندگان باشگاه های لیگ دسته دوم : حمیدرضا کشاورز نیا (سپاهان نوین) ، حسن عابدینی(داماش ایرانیان)

۶- نمایندگان باشگاه های فوتسال آقایان و بانوان : محمدعلی مرتضوی(شن سا ساوه)، کامران صاحب پناه (تام ایران خودرو)، ابراهیم خسروانی(تجارت خانه جنوب هرمزگان) منصور قمر(استقلال جنوب دزفول)

۷- کاپیتان تیم ملی : مهدی مهدوی کیا

۸- نماینده مربی قهرمان لیگ برتر: علی دایی (سایپا)

۹- نماینده مربی قهرمان جام حذفی : لوکا بوناچیچ (سپاهان)

۱۰- نماینده فوتبال نیروهای مسلح : محمدعلی صبور

۱۱- نماینده فوتبال کارگران : محمد جواد گلپرور

۱۲- نماینده هیئت دانشگاه ها : مهدی طالب پور

۱۳- نماینده آموزش و پرورش : سید غلامرضا کمانه

۱۴- نماینده داوران : محسن ترکی

۱۵- نماینده کمک داوران : حسن کامرانی فر

۱۶- نمایندگان هیئت های فوتبال سراسر کشور : علی کاظمی (هیئت تهران) ،علی اکبر ابرقویی نژاد (هیئت اصفهان)، هادی آیت اللهی (هیئت فارس)، سیف الله دهکردی (هیئت خوزستان) ، سید نصرالله گنجعلی خانی(هیئت کرمان)ابراهیم ریگی (هیئت سیستان و بلوچستان)، سید هاشمی حسینی( هیئت خراسان رضوی) ،علی برات زاده(هیئت خراسان جنوبی)، غلامحسین آرام (هیئت خراسان شمالی ) ، سروش شاملی (هیئت گیلان) ، غلامرضا بهروان (هیئت مازندران)، میرعلی صمصام حیدری (هیئت اردبیل)، جواد ششکلانی (هیئت آذربایجان شرقی )، بیت اله رحمت خدا (هیئت آذربایجان غربی )، سید حسین موسوی (هیئت زنجان)، محمد عیوقیان (هیئت همدان) ، جلال مرادی ( هیئت کرمانشاه)، همایون بهاروند (هیئت لرستان) ، فرهاد شریف پور (هیئت کردستان) ابختی سنجابی (هیئت ایلام) حمزه دامیده (هیئت بویراحمد) ، کیومرث غلامی (هیئت چهارمحال و بختیاری)، جمشید صفاری (هیئت سمنان) ، محمدرضا غفاری (هیئت استان مرکزی)، سید مهدی علیزاده (هیئت قم)

۱۷- نماینده ورزش روستایی: غلامرضا جعفری

۱۸- نماینده AFC : محسن صفایی فراهانی

نمایندگانی که به عنوان نامزد درانتخابات شرکت می کنند، می بایست افراد دیگری را به عنوان نماینده معرفی کنند.

همچنین شامپانی (مسئول کمیته روابط بین الملل فیفا) ، کلوزر(مسئول کمیته حقوقی فیفا) ، پل مونی (دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا) و خانم چرمن (نماینده حقوقی AFC) برصحت انتخابات فدراسیون فوتبال نظارت خواهند کرد .

انتخابات فدراسیون فوتبال ساعت ۹ صبح روز ۱۹دی ماه درمحل سالن همایش های کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزارخواهد شد و طی آن علاوه بر انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال، یازده عضو دیگر شامل سه نفر نایب رئیس ( نایب رئیس اول ، دوم ( رئیس سازمان لیگ) ، نایب رئیس سوم ( نایب رئیس بانوان)، پنج نفرعضوهیئت رئیسه (یک نفرمدیرعامل باشگاه ها، یک نفر رئیس هیئت های فوتبال و سه نفر کاندیدای آزاد) دو نفر بازرس ( اصلی و علی البدل ) و یک نفرخزانه دار انتخاب خواهند شد.

اسامی نهایی نامزدهای پست های اجرایی فدراسیون فوتبال به این شرح است :

* نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال :
۱- علی کفاشیان
۲- شاهرخ شهنازی

* نامزدهای نایب رئیس اول:
مهدی تاج

* نامزدهای نایب رئیس دوم :
۱- عزیزالله محمدی
۲- محمد حسن انصاری فرد
۳- علی اکبر ابرقویی نژاد

* نامزدهای نایب رئیس سوم:
۱- خدیجه سپنجی
۲- فریده شجاعی

* نامزدهای هیئت رئیسه (نماینده هیئت های استانی):
۱- منصور آرامی
۲- محمدرضا بابایی
۳- غلامرضا بهروان
۴- کیومرث غلامی

* پست عضو هیئت رئیسه (نماینده مدیران عامل باشگاهها):
۱- علی فتح الله زاده خویی
۲- سیدمهرداد هاشمی

* پست سایر اعضای هیئت رئیسه :
۱- عبدالحمید احمدی
۲- محمدهادی آیت الهی
۳- ناصر حاجی حسینلو شفق
۴- علیرضا رحیمی
۵- علی سعیدلو
۶- غلامحسین عسگری
۷- منصور قمر
۸- سید نصرالله گنجعلی خانی

اسفند ماه ۹۰ : کفاشیان رئیس آمد، رئیس رفت!

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پس از چند هفته هیاهو ، در کمال آرامش برگزار شد و جالب آنکه همه از نتیجه این انتخابات راضی بودند.

اما جدا از اتفاقاتی که در سالن فوتسال آکادمی فوتبال، محل برگزاری انتخابات روی داد، در بیرون این سالن هم رفت و آمد سران فوتبال کشور و احوالپرسی های آنها با یکدیگر جالب بود.

ساعت ۸/۲۰ صبح اولین نفر از اهالی فوتبال که وارد محوطه آکادمی فوتبال شد، علی کفاشیان بود. کفاشیان که لا اقل تا ظهر هنوز رئیس فدراسیون فوتبال است، با پرادوی مشکی رنگ وارد محوطه پارکینگ شد و بلا فاصله به ساختمان آکادمی رفت.

سایر اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از حدود ساعت ۹ ، یکی یکی از راه رسیدند.

ساعت ۹ صبح درحالیکه هنوز لیست اسامی خبرنگاران برای ورود به جلسه اعلام نشده است و اصحاب رسانه پشت در ایستاده اند، مهدی تاج در آخرین روز نایب رئیسی خود ، از راه می رسد. او پس از خوش و بش با خبرنگاران قول می دهد که پی گیر ورود آنها به جلسه باشد. کمی قبل از او هم عباس ترابیان در حال ورود به ساختمان آکادمی همین قول را به خبرنگاران داده است.

بلافاصله بعد از تاج، قریب با یک دستگاه هیوندای مشکی وارد محوطه می شود و برخلاف دیگران که اتومبیل خود را در پارکینگ گذاشته اند، با خودروی خود مستقیم تا مقابل درب ورودی ساختمان می رود.

ساعت ۹/۱۰ سرو کله علیرضا منصوریان پیدا می شود. او که قرار است به عنوان نماینده مربیان کشور رای بدهد با ماکسیمای مشکی وارد محوطه می شود و به محل برگزاری مجمع می رود.

ساعت ۹/۲۰ کسی که قرار بود وزیر ورزش باشد وارد محوطه می شود. حمید سجادی به عنوان معاون وزیر ورزش به مجمع آمده است.

ساعت ۹/۳۰ سردار رویانیان در مقابل درب ورودی آکادمی از ویتارای مشکی رنگ پیاده می شود و به سرعت به سمت ساختمان می رود.

ساعت ۹/۳۵ یک دستگاه BMW وارد محوطه می شود. آبراموویچ فوتبال ایران به همراه رئیس سال های دور فدراسیون فوتبال، وارد می شوند. با آمدن امیر عابدینی در کنار حسین هدایتی کم کم باید برای آغاز انتخابات آماده شویم.

درحالی که قرار است برنامه مجمع از ساعت ۹/۳۰ با پخش کلیپی از فعالیت های چهارساله گذشته فدراسیون آغاز شود، محمد حسن انصاری فر آخرین مدیرعاملی است که به مجمع می رسد. او راس ساعت ۹/۴۵ وارد سالن شد تا همه چیز برای برگزاری انتخابات آماده باشد.

ساعت ۱۱/۳۰ وبعد از آنکه مشخص شد علی کفاشیا برای چهارسال آینده هم زمام امور فوتبال را در اختیار خواهد داشت، برخی از کارمندان اداری فدراسیون فوتبال و آکادمی فوتبال در بیرون از سالن ، از نتیجه انتخابات ، شادمان به نظر می رسیدند.

ساعت ۱۵ بعد از ظهر اعضای مجمع و اصحاب رسانه در حال ترک محوطه آکادمی هستند. انتخابات به پایان رسیده و علی کفاشیان که صبح به عنوان رئیس فدراسیون پا به آکادمی فوتبال گذاشته بود، بعد از ظهر هم به عنوان رئیس فدراسیون، آکادمی را ترک می کند.

به هر روی در حکومت هشت ساله ایران در دوران کفاشیان نتیجه ای جز ناکامی در فوتبال نداشتیم ، امیدواریم به هر طریق ممکن ورزش فوتبال از حالت انتصابی در بیاید تا این رشته پرطرفدار نفس بکشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اخباری
خدا کنه فوتبال سیاسی از بین بره تا فوتبال پیشرفت کند
United States
باند اصفهانی ها در وزارت بهداشت بسیار. ....مجموعه معاونت تحقیقات این در 8 سال گذشته بیشترین بودجه را به شرکتهای. ...در اصفهان داد ان شاالله سازمان بازرسی به این مجموعه ورود کند و با مستندات برخورد قانونی شود
علی
تاج چه سابق فوتبالی داره آخه...ول کن نیست..
آرش
باباجان این کفاشیان هم خودش اصفهانی هستش اهل نائین اصفهان اینا بازی زرگری اصفهانی هست آقای ساکت آقای تاج آقای اسلامییان
خدا سایر مناطق ایران را از دست این اصفهانی ها و یزدیهای منافع طلب حفظ کنه
محمد
بله دیگه ...! اون قسمت از مصاحبه که جناب کفاشیان فرمودند آقای تاج سفارش کرده بود داور تا می تونه به ضرر تراکتور سوت نزنه را نمی بینید...
باشه اصلا طوری نیست
توی فوتبال باند بازی هست.. توی سایت ها و شبکه های اجتماعی هم یه جور دیگه