پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۳
۹
یک بام و دو هوا در وزارت ورزش و جوانان؛

چرا قهرمانی جهان آن هم در خاک آمریکا پاداش ندارد؟!

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 418374
متاسفانه شنیده می شود که در آیین نامه پاداش قهرمانان ورزشی ایران جایی برای افتخار آفرینان کشتی در رقابت‌های جام جهانی آمریکا وجود ندارد!
چرا قهرمانی جهان آن هم در خاک آمریکا پاداش ندارد؟!
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: هفته گذشته تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۵ آمریکا موفق شد با شکست مقتدرانه تیمهای ترکیه، بلاروس، آذربایجان و تیم آمریکا در دیدار فینال، عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و برای چهارمین بار قهرمان این رقابتها شود.

قهرمانی وقتی دلچسب و پررنگ تر شد که در خاک آمریکا به دست آمد . در ضمن در این رقابتها کشتی گیران دلاور کشورمان آنچنان پرصلابت ظاهر شدند که تعجب همگان را در پی داشت و حریفانشان را با نتایج خیره کننده یکی پس از دیگری با قدرت شکست دادند و سزاوارانه قهرمان جام جهانی شدند.

متاسفانه شنیده می شود که به احتمال زیاد پاداشی به این دلاور مردان تعلق نمی گیرد که این مسئله در جای خود شگفت آور است. گفته می شود که در آیین نامه پاداش قهرمانان ورزشی ایران جایی برای افتخار آفرینان کشتی در رقابت‌های جام جهانی آمریکا وجود ندارد!

هر چند در پی قهرمانی تیم ایران، حسین هدایتی مالک شرکت استیل آذین ایرانیان و از حامیان و علاقمندان به ورزش،هدیه ای را به ملی پوشان آزادکار اهداء کردکه البته این موضوع ربطی به مسئولان ندارد.

با این که چند روزی از بازگشت کشتی گیران ایران و قهرمانی آنها در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا نگذشته که این قهرمانان باید با واقعیتی تلخ روبرو شوند؛ واقعیتی که خستگی این رقابت‌های دشوار را بر تن آنها می گذارد و می‌تواند سبب کم‌رنگ شدن انگیزه‌ آنها برای رویدادهای بعدی باشد.

ظاهرا طبق این آئین‌نامه، جلوی نام جام جهانی لس آنجلس و در بخش پاداش، کلمه “تعلق نمی‌گیرد” ثبت شده و این در حالی است که معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در زمان بازگشت تیم ملی در فرودگاه اعلام کرد “قهرمانان کشتی طبق آئین‌نامه پاداش می‌گیرند.”

این که یک ورزشکار دیگر باید به چه سطحی از موفقیت دست پیدا کند تا به او پاداش تعلق گیرد، سوالی است که بر اساس این آیین نامه مطرح می‌شود.

اکنون پرسش این است : آیا قهرمانی در رقابت‌های کشتی آزاد در خاک آمریکا و پیروزی برابر کشور میزبان دلیلی برای دادن پاداش نمی‌شود؛ رقابتهایی که مردم را خوشحال کرد و حتی پیام مقام معظم رهبری را هم در پی داشت.

گفتنی ست که تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو حدود ۱۵ ماه زمان مانده و ۵ ماه دیگر کشتی‌گیران باید سهمیه های المپیک را کسب کنند اما این بی‌توجهی می‌تواند سبب لطمه خوردن ورزش اول ایران شود که البته شاید این اصطلاح “ورزش اول” تنها در لفظ درست است تا عمل؟

درواقع روزهایی که در المپیک ریو به دنبال مدالهای کشتی خواهیم بود تا کاروان ایران دست خالی از مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان بازنگردد، باید امروز که به پرافتخارترین ورزش ایران بی توجهی شد را بیاد آوریم.

سوال وقتی پررنگ می شود که دادن حواله خودرو به اعضای تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی و اعضای تیم ملی والیبال برای کسب رتبه چهارمی در لیگ جهانی این سوال را در ذهن مطرح می‌کند که افتخار آفرینان کشتی در کجای ورزش ایران قرار دارند و چرا ضوابط و آئین‌نامه شامل حال برخی رشته ها می‌شود ولی شامل کشتی گیران پرتوانی که قهرمانی جهان را در خاک آمریکا به چنگ آورده اند نمی شود؟

به هر روی امیدواریم مسئولان محترم به این امر مهم توجه بیشتری داشته باشند و به جای ایجاد فضای دلسردی، شرایطی را ایجاد کنند که قهرمانان پرافتخار با روحیه ای دو چندان در رقابتهای بعدی جهانی حضور یابند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمودی
فقط بلدند پولارو بدن به فوتبال و اون مربی 60 میلیاردی - آخه فوتبال چه دستاوردی برای ورزش داشته است
محسن
تازه برای اون ... که اون سر دنیا همدیگه رو تیکه پاره کردند هم صد میلیون ناقابل دادند تا بیارندشون ...کنند! واقعا که ...!
محمدی
خوبه ورزش کشتی ورزش اول ایرانه وگرنه...
اي بابا آخه آدم تو خونه ي كدخدا برنده ميشه ؟!!!!!! بعدشم شما توقع دارين بهشون جايزه هم بدن !!!
همون كه از فرودگاه نبردنشون ... بايد خدا رو هم شكر كنن
پس کی ، پولهای بی زبان ما را خرج شوتبال و شوتبالیستهای بی خاصیت کند؟؟؟!
Romania
وقتی توافق ژنو بشه شکست قدرت های بزرگ در برابر ایران وقتی شکست در برابر آرژانتین باید شادی کنیم خوب این چیزا دیگه فهمیدنش سخت
بابا دوران روحانی مچکریمه
شهبازی
Finland
...برای اینکه کشتی است وچون این ورزش ورزش ملی است درضمن قهرمان شده آنهم در کشور عقرب جرار وشاید هم به دلیل که توافق بخطر افتاده باشد لذا پاداش ندارد وشاید توبیخ هم داشته باشد!!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
به این کشتی گیرها میگن با غیرت چون فقط به خاطر عشقشون و کشورشون می جنگن بدون هیچ چشم داشتی در مقابل هم فوتبالیستهای عزیز بی غیرت هستن که فقط پول و میشناسن.
حسن
اگر لازم باشه یک متولی پیدا بشه تا مردم مستقیما از این قهرمان ها تقدیر مالی به عمل آورند.