پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۱۸
چهار تیم برای قهرمانی کورس گذاشتند

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 417889
با توجه به شکست نفت و برتری تیم تراکتورسازی تبریز و صدر نشینی این تیم پرطرفدار به نظر می رسد شانس قهرمانی این تیم بیشتر از سایر تیمها باشد .
کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟
سرویس ورزشی جهان-مسعود پاشنا: لیگ چهاردم آخرین روزهای خود را سپری می کند ، در چهار هفته  پایانی لیگ چهاردهم روی کاغذ شش تیم شانس قهرمانی دارند که البته با توجه به امتیازات کسب شده شانس چهار تیم بیشتر است ، ضمنا با توجه به شکست نفت و برتری تیم تراکتورسازی و صدر نشینی این تیم پرطرفدار به نظر می رسد شانس قهرمانی این تیم بیشتر از سایر تیمها باشد .

تراکتورسازي در نزدیکی جام

تیم تراکتورسازی تبریز در حساس ترین زمان صدرجدول لیگ‌برتر فوتبال ایران را به دست گرفت. تراکتورسازی با هدایت تونی اولیویرا در هفتمین مسابقه لیگ با تراکتورسازی ششمین برد این تیم را رهبری کرد تا تراکتور در روز شکست نفت‌تهران با 50 امتیاز به صدرجدول برسد.

تبریزیها که می‌ توانستند هفته گذشته صدرنشین لیگ باشند، در لحظات پایانی مغلوب سپاهان شدند اما در روزی که نمایششان به قدر کافی خوب و فوق العاده نبود، روی اشتباه بازیکن حریف ۳ امتیاز شیرین به حساب خود ریختند و مزد حضور فوق العاده هوادارانشان را اینطور دادند.

هر چند کاری دشوار در ادامه رقابت ها پیش رو دارد. تبریزیها در اولین بازی باید به دیدار پیکان تهران بروند که تیمی دفاعی و دشوار برای همه حریفان محسوب می‌ شود. تراکتور سپس در روز ۱۱ اردیبهشت میزبان همشهری اش گسترش فولاد خواهد بود و بعد نوبت به دو بازی سخت می‌ رسد، مسابقه با استقلال در تهران (۲۱ اردیبهشت) و بازی آخر ۲۵ اردیبهشت مقابل نفت در تبریز، که با توجه به میزبانی تراکتوریها شانس آنها را بیشتر می کند .

کار نفت دشوار شد

تیم نفت تهران صدرنشین پیشین لیگ برتر در فصل چهاردهم در دو هفته متوالی دوبازی حساس را به فولاد و ذوب آهن واگذار کرد تا طلایی‌ترین فرصت برای جدا کردن خود از مدعیان را از دست بدهد. نفت در هفته‌های پایانی باید به ترتیب با ملوان در تهران،‌ پدیده در مشهد،‌ صبا در تهران و تراکتورسازی در تبریز دیدار کند. نفت همچنان 48 امتیازی باقی ماند .

سپاهان در وقت اضافه مدعی شد !

تیم سپاهان که تا دو هفته پیش کاملا از قهرمانی دور شده بود ناگهان از کورسوی امید ناگهان ۴۷ امتیازی شد ودر فاصله ۳ امتیازی از صدر جدول قرار گرفت، آنها با توجه به بازی های آینده مانند سایر رقبا شانس قهرمانی دارند.

سپاهان در ۴ بازی آینده خود باید برابر تیم های راه آهن،نفت مسجدسلیمان،استقلال خوزستان وسایپا قرار گیرد،۳ تیم ته جدولی که ضعیف تر از سایرین کار کرده اند وسایپا که در هفته آخر هیچ انگیزه ای برای صعود به رتبه های فوقانی یا ترس از سقوط به پله های پایین ندارد.

سپاهان که در ۲ هفته اخیر ودر ۱۵ دقیقه واپسین دیدار ۲ باخت ۱-۰ را با ۲ برد ۲-۱ عوض کرده است،در سال های برگزاری لیگ برتر با کسب ۴ عنوان قهرمانی رکورددار قهرمانی در این عرصه شده است.اگر سپاهان امسال هم قهرمان شود در ۶ سال اخیر صاحب ۴ عنوان قهرمانی خواهدشد.

مدافع عنوان قهرمانی دوباره احیا شد

هر چند تیم فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی امسال نتوانسته است آن طور که هوادارانش انتظار دارند، صدرنشین جدول باشد اما همچنان جزو مدعیان درجه یک قهرمانی است. فولاد با برتری مقابل نفت در تهران در هفته ۲۵ و برد این هفته آنها نشان داد که در روزهای حساس و سرنوشت‌ساز می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. پیروزی فولاد در دو هفته اخیر شانس این تیم را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم بسیار بالا برده است.

فولاد ۴۷ امتیاز دارد که ۲۴ تای آن را در خانه و ۲۰ تای دیگر را در خارج از خانه کسب کرده است. این یعنی فولاد از هر بازی خانگی ۲ و از هر بازی خارج از خانه ۱٫۵۳ امتیاز گرفته است.شاگردان دراگان اسکوچیچ در هفته‌های پایانی دو بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه دارند. فولاد باید به ترتیب با ذوب‌آهن در اهواز، ملوان در انزلی، پدیده در مشهد و صبا در قم دیدار کند.

عدم غفلت از استقلال و ذوب آهن

آبی پوشان تهرانی با تساوی مقابل ملوان تا حدود زیادی از قهرمانی فاصله گرفتند و در هفته های پایانی باید به کسب سهمیه آسیایی فکر کنند . تیم استقلال در چهار هفته پایانی با تیمهای پدیده در تهران، صبا در قم، تراکتورسازی در تهران و پرسپولیس در تهران دیدار می کند. استقلال 43 امتیازی شد و 7 امتیاز تا صدرنشین فاصله دارد .

همچنین تیم سختکوش و جذاب فصل چهاردهم یعنی ذوب‌آهن در حالی مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست که در نیم‌فصل اول نتایج چندان خوبی کسب نکرده است. یحیی گل‌محمدی که فصل قبل با نفت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفت با رفتن به اصفهان، ذوب‌آهن را احیا کرد و حالا می‌تواند به کسب سهمیه آسیا با این تیم هم امیدوار باشد.

ذوب آهن ۲۸ امتیاز خانگی و ۱۴ امتیاز خارج از خانه کسب کرده است یعنی ۲٫۰۸ امتیاز از هر بازی خانگی و ۱٫۰۷ امتیاز از هر بازی خارج از خانه گرفته است.

ذوب آهن در ۴هفته پایانی دو بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه دارد. این تیم باید به ترتیب با فولاد در اهواز، نفت مسجدسلیمان در اصفهان، ملوان در اصفهان و پدیده در مشهد دیدار کند. ذوب آهن هم 42 امتیاز دارد .

به هر روی باید منتظر ماند و دید که در این ۴ هفته پایانی چه نتایجی به دست می آید ، در هر حال امیدواریم که هر تیمی که شایسته است قهرمان شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احد
تیم تراکتورسازی تبریز قهرمان می شود شک نکنید
نفت تهران تيمی بی‌ادعا و خوش شانش است كه قهرمان هم خواهد شد!
فرهاد
آقا احد سپاهان شانس اوله ...زرد طلایی
آبی
دوست دارم نفت قهرمان بشه حیف بازیهای آسیایی این تیم رو خسته کرد
هواداران تراختور کبیر
فقط تراختوررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
لاله
امیدوارم تیم تراکتورسازی قهرمان بشه البته اگه فدراسیون نخواد ! نمی شه
علی
با اون گل به خودی ثانیه‌های پایانی بازیکن سایپا و واریز 2 امتیاز شیرین به حساب تراختور، 99درصد تراختور قهرمان این فصل خواهد بود!.
مگر زیبایی‌های جذاب فوتبال چیز دیگه‌ای رقم بزنه!!!!!!!!!!!
هادی
و البته برد باد آورده سپاهان با کمک داور مقابل پرسپولیس...
چرا تیم جوان فولاد رو نادیده می گیرید
فریدون
امسال سال تراکتوره قهرمان بشه
United States
پرسپولیس
United States
چون پرسپولیس دربی رو برده قهرمانه
استقلال
Iran, Islamic Republic of
استقلال امسال قهرمان میشه پرسپولیس هم بدترین میشه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
نقش پدیده رو هم نباید در تعیین قهرمانی لیگ 14 دست کم گرفت با 4 تا از این تیمهای مدعی بازی داره توی بازیهای اخر لیگ
سجاد
من اصفهانیم و به دور از تعصب می گم امسال خداییش حق سپاهان نیست ولی حیف اگه ذوب آهن تو نیم فصل اول بیشتر دقت می کرد امسال انصافاً حق این تیم قهرمانی بود.
Iran, Islamic Republic of
فولاد دوباره قهرمان می شود.
بهزوز
حدایش حق قمرمانی برای سپاهان نیست این هم 3بار که را تراکتور رانمیزاند فهرمان بشه چرا.
صالح
من میگم پرسپولیس و استقلال هم امتیاز و هم تفاضل میشن ولی پرسپولیس چون گل بیشتری زده قهرمان میشه نه شله زرد نه کیسه عشق ما پرسپولیس