جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۴
۸۱

سانسور حماسه ۹دی درروزنامه منتسب به ولی‌فقیه /دعایی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب هم سبقت گرفت!

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 399142
سانسور سالگرد یکی از گسترده ترین اجتماعات انسانی در روزنامه ای صورت می گیرد که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند و مدیر مسؤول آن با حکم ولی فقیه منصوب می شود.
گروه سیاست جهان نيوز ـ داوود حسین‌پور: روزنامه اطلاعات ترجیح داد تا همچون رسانه های افراطی اصلاح طلب، اخبار مربوط به سالگرد حماسه عظیم ۹ دی را سانسور کند. این روزنامه در شماره امروز خود سخنان یکی از مشاوران رییس جمهور (درباره طعنه تلویحی به سیاست‌های افزایش جمعیت) را به عنوان تیتر یک خود برگزید.


در تصویر صفحه اول شماره امروز (چهارشنبه دهم دی ۹۳) روزنامه اطلاعات هیچ اشاره ای به حماسه ماندگار ملت ایران در «۹ دی» و حتی سخنان رؤسای قوای مجریه و مقننه در این باره نشد

در حالی که دیروز و در پنجمین سالگرد حماسه تاریخی ۹ دی در جای جای کشورمان مراسم ها و تجمعات انقلابی در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه برگزار شده بود، روزنامه اطلاعات به راحتی از کنار همه این اخبار گذشت و تنها اظهارات رییس جمهور و رییس مجلس را –به صورت حاشیه ای- منتشر کرد.

با وجودی که طی دیروز و امروز روزنامه دولت (روزنامه ایران) و برخی روزنامه های اصلاح طلب همچون شرق، اعتماد، آرمان، مردم امروز، آفتاب یزد، جمهوری اسلامی، شهروند و ابتکار در صفحه اول خود اشاره هایی به «۹ دی» کرده بودند، روزنامه منسوب به ولی فقیه در صفحه اول خود هیچ اشاره ای به این حماسه نکرد. این روزنامه حامی دولت که معمولا استقبال گرمی از سخنان رییس جمهوری می کند، در شماره امروز خود برخورد سردی با سخنان ارزشی روحانی درباره ۹ دی کرد. واکنش روزنامه اطلاعات به حماسه بی نظیر ملت ایران علاوه بر اینکه از دیدگاه "فتنه‌پسندانه" گردانندگان این رسانه حکایت می کند، اقدامی غیر حرفه ای است که موجب شده تا روزنامه ای که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آن را روزنامه برتر کشور(!) می داند، مهمترین "خبر" دیروز کشور را سانسور کند و به جای آن اخبار دیگری را منتشر کند. گویا اندیشه سیاسی مدیران این روزنامه بر سبک حرفه ای آن چیره شده است.


روزنامه اطلاعات که به مدیر مسؤولی حجت الاسلام سید محمود دعایی منتشر می شود در روز نهم دی ماه هم هیچ اشاره ای به حماسه ملت ایران نکرده بود

هر چند روزنامه اطلاعات و حجت الاسلام "سید محمود دعایی" مدیر مسؤول آن عزم و جای کافی برای پوشش سخنان عناصر فتنه همچون سید محمد خاتمی را دارد، هر چند این نشریه تکریم از هنرمندان فتنه گری همچون محمدرضا شجریان را خوب بلد است، هر چند بها دادن به روشنفکران غربزده را وظیفه خود می داند اما اندکی عدالت و انصاف برای پوشش سخنان شخصیت های مهم انقلاب و حضور اقشار گسترده مردم در ۹ دی را ندارد.

گفتنی است سانسور سالگرد یکی از گسترده ترین اجتماعات انسانی در روزنامه ای صورت می گیرد که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند و مدیر مسؤول آن با حکم ولی فقیه منصوب می شود. همان ولی فقیهی که فرمود: «روز نهم دی در تاریخ ماندگار شد».


سانسور حماسه «۹ دی» در روزنامه منتسب به ولی فقیه، اوج مظلومیت «جناح مومن انقلابی» را نشان می دهد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از ملت ایران و امام خامنه ای خجالت نکشیدند؟
اینا و خجالت؟
یاسین
جهان جان! چرا نگران میشوی؟! به فرض هم که روزنامه اطلاعات یه چیزی نوشته باشه، بجز ادارات دولتی و هواپیما چند نفر این روزی نامه رو میخونند؟ آیا تعداد خوانندگان واقعی روزنامه اطلاعات از تعداد انگشتان دست فراتر میرود؟
Iran, Islamic Republic of
هر جقدر هم كم باشن از كيهان خونها خيلي بيشترن!!
دکتر اسلامی
موافقم . در اکثر ادارات این روزینامه حزبی دولتی با هزینه بیت المال بصورت مجانی توزیع میشود (بعنوان مثال در موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی.... بمدت چند سال مجانی و با تعداد زیاد توزیع میشد که با اعتراض حزب الله از دریافت ان جلوگیری شد ). ضمنا در روز اول کودتای رنگی 88 و حضور موسوی خائن در میدان ازادی و تحریک به بلوا این روزینامه عکسهای او را بصورت قهرمان منتشر و صفحه اول خود را با چاپ عکس یزرگ نیم صفحه ای از میدان ازادی که مونتاژی از چند عکس بود( برای نشان دادن وسعت جمعیت ) برای تحریک مردم به فتنه از اینکار تجلیل کرده بود و حالا از حتی ذکر خاطره قیام و حماسه 9 دی کوچکترین اثری منتشر نمیکند
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که در طول 10 سال گذشته بصورت مرتب با هواپیما سفر میکنم، خدمت شما عارضم که از قضا در هواپیماها تنها روزنامه ای که بصورت ثابت ارائه می شود و از شانس بد شما مطالعه کننده ای هم ندارد روزنامه کیهان است و نه اطلاعات
چیزی که شما باهاش سفر کردین احتمالا فرغون مشتی ...بوده نه هواپیما!!!!
علیرضا
مشهد-شیراز قدس و اطلاعاته
خواستي بگي سواره هواپيما ميشم ؟
مجتبی
فکر نکنم خودشون هم این روزنامه رو بخونن
من بعضا روزنامه های تندرو رو میخونم اما تا الان یک بار این روزنامه رو نخوندم
هرچند بهتر است بجای این .... یکی دیگه مدیر این روزنامه بشه ولو اصلاح طلب
ای کاش اطلاعات مثل کیهان شصت میلیون مخاطب داشت!
همون جاها هم فقط هست فقط جدولاش کاربرد داره
اینها و خجالت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر اهل خجالت کشیدن بودند... از حمایتشان از فتنه‌گران دست بر می‌داشتند
آقای دعایی جانفشان اینان بوده و هست. دیگر یقین پیدا کرده است که مردم او را یار غار نظریه‌پرداز خاتمی کذایی می‌شناسند، تا حدودی نقاب از سیمای پنهان خود کنار زده است. اگر خاطر جمع بشود از این هم بدتر خواهد کرد.
نادیا
Iran, Islamic Republic of
ای ....مردنما نمک میخورید و نمکدان میشکنید خداوند ازسرتقصیراتتون نگذره
حسین اکبری آشتیانی - مگانی
حالا مسئولان روزنامه اطلاعات هر سال با بودجه بیت المال برای خاتمی فتنه گر جشن تولد میگیرن و نبش قبرش می کنن! و مطرحش میکنن !
United States
اوج مظلومیت جناح انقلابی!!
سالاری
فکر کنم چون 9 دی روزی است که باعث کدورت و رنجش برخی بزرگان کشور میشود، روزنامه اطلاعات هم خواسته آن را مطرح نکند تا یک وقت خدای نکرده میان شخصیتها اختلافی پیش نیاید. بالاخره یه ماجراهای کوچکی در سال 88 پیش آمد که مقداری تلخ بود و باید سعی کنیم که آن را فراموش کنیم. این سیاست صحیحی است که حجت الاسلام دعایی در پیش گرفته. شما اصولگراها هم بهتر است که دعوای خانوادگی 88 را پررنگ نکنید.
لبو فروش
این ماجرای به قول شما کوچک کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد ! به حیثیت نظام خدشه وارد کرد ! دشمنان را شاد و جسور کرد ! عده ای را به کشتن داد ! پیروزی بزرگ حماسه چهل میلیونی ملت را که میتوانست مثل موج کشور را به پیش ببرد معکوس کرده باعث سرشکستگی و نهایتا تحریمهای ظالمانه شد
پس آقای احمدی نژد هم اصحاب فتنه بود چون هیزم فتنه و آشوب رو فراهم می کرد و نقشش از ساکتین فتنه مثل خاتمی بیشتره
Iran, Islamic Republic of
ماجرای کوچک؟! داری کنایه میزنی دیگه نه؟!
یا اینکه به عقلت شک کنیم؟
فریماه
دعوای خانوادگی؟؟؟؟!!!!!!!!!
بله درست است "دعوای خانوادگی"!
مسعود رجوی (سازمان مجاهدین) و زیپی لیونی (اسرائیل) و عبدالله مهتدی کومله و رضا پهلوی و کلیه نفوذیهای بهائیت درنظام همه با هم فامیل و اهالی یک خانواده بلکه اعضای یک پیکر هستند که دست به هرکدام بزنید جیغ از جای دیگر پیکر بیرون میاد .
سروش
روزنامه اطلاعات نیاز به بازنگری در همه ابعاد دارد . مسئولین مربوطه باید در این رابطه اهتمام نمایند .
حسين
Iran, Islamic Republic of
واقعا بعد از اين همه صحبت هاي آقا و اسناد و مدارك چقدر بايد ادم احمق باشد كه اين حرف ها را بزند. واقعا اين ها همان امريكا را مي خواهند تا ازشان حق توحش و ... بگيرد.
سرور
حتما منظور شما از بزرگان هم امثال هاشمی هست.با این گل کاری های دولت روحانی دوره وی تمام شد خیالتان راحت.
باقر
ماجرای کوچک ؟؟؟!!!!!!!!!!
دعوای خانوادگی؟؟؟!!!
مرده شور ببرد اعضای خانواده ای که به نمایندگی از دشمن با دیگر اعضای خانواده می جنگد
اکبر قربانی
شما حرف مفت نزن امثال شما بی دین ها بودید که فتنه 88 را به وجود آوردید حالا دیگه برهم زدن نظم جامعه و بر هم زدن مجلس عزای ابا عبداله شد دعوای خانوادگی از خدا بی خبرا ....
ماجرای کوچک رو خیلی خوب اومدی!
یعنی فتنه 88 فقط یه ماجرای کوچک بود؟؟؟؟
دیگه ماستمالی در این حد؟
Iran, Islamic Republic of
این آقای دعایی که توی ایام فتنه و در زمان شهادت یکی از معصومین، توی جشن تولدخاتمی خائن شرکت کرده، دیگه این چیزها که عادی است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گران
محمد
هیچ یوم اللهی نمی تواند منحرفین و اختلاسگران که دنبال صید مروارید از گل آلود کردن فضا آرام داخلند تطهیر کند مردم 9دیساز دنبال خلق حماسه اند نه حمایت از منحرفین کارت هدیه بگیر که اساس کشور را برای سر پوشهای بد اخلاقی مالی ادبی اسلامی هدف گرفته اند به امید روزی که با اجرای عدالت نه فتنه سازی بماند و منحرفیو نه اختلاسگر و کارچاق کنهای زشت خو خداوند شاهد اعمال ماست و او میداند که چگونه رفتارکند و تا کنون نظام مقدسمان را با ناخدایی هوشیارانه رهبری از موج بلند فتنه و انحراف که با خانه نشینی قصد نابودی کشور را داشت به سلامت گذرانده وبه یاری خدا از موج بلند تر انحراف وبی نوران وزراندوزان و تفرعون و غارتگری نیز می گذراند""پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد ""مرگ بر فتنه مرگ بر انحراف واختلاس و بی ادبی مرگ بر صهیونیزم و مزدوران جدید وقدیمش وهمقلمان امروزیش
روزنامه اطلاعات بسیار کاردرستی کرده چون حرف .... گفتن نتیجه ای ندارد !!!
بعد هم میگن تو جمهوری اسلامی آزادی نیست!
Iran, Islamic Republic of
خودت میگی با حکم ولی فقیه اومده
حتما حکمتی دیده که این آقارو با این طرز فکر مشخص مسئول کرده
حیدر
میان ماه من تاماه گردون/تفاوت از زمین تا آسمان است.بصیرت و ولایتمداری حاج حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان _که آن هم نماینده ولی فقیه است_کجا و بی بصیرتی،خنثی بودن و نعل وارونه زدن امثال ...درروزنامه اطلاعات کجا!؟
حسین
از آدمهایی که برای سران فتنه جشن تولد می گیرند چه انتظاری دارید؟!!
کاظم پورخیز
روزنامه اطلاعات متعهدترین و باشرف ترین روزنامه کشور است. این را از مقاله ها و سرمقاله های ارزشمند روزنامه که با نهایت دلسوزی برای کشور و نظام نوشته می شود می توان کاملا روشن مشاهده کرد. آقای دعایی هم از شخصیت های مورد وثوق امام و رهبری هستند که همگان می دانند. موقعی که معلوم نبود خیلی از شما مدعیان کجا بودید ایشان جان بر کف در خدمت امام در تبعید بود. روز 9 دی هم ملاک انقلابی یا ضد انقلابی نیست. شما نسبت به آقای دعایی حسادت و کینه دارید و یک مطلب ثابت را هر چند وقت یکبار علیه ایشان روی سایت می گذارید و کاری هم ندارید که عملکرد چیست کما اینکه اطلاعات در همان روزهایی که شما عکس صفحه اولش را گذاشته اید در صفحات داخل مطالب زیادی راجع به 9 دی داشت که تازه اگر نمی داشت هم هیچ چیز از ارزش های این روزنامه باشرف و صدیق کم نمی کرد. دعا می کنم خدا شما را به راه راست هدایت کند.
Iran, Islamic Republic of
اين اقا براي یکی مثل خاتمي جشن تولد گرفته بود
چه انتظاری دارید؟
قاسمی
به شباهت نام دعایی و احمدی نژاد دقت کرده اید؟ آیا علت خاصی داره؟ نقطه مشترکی دارند؟
Iran, Islamic Republic of
جهان جان!
از ولی فقیه مایه نذار
از كسي كه در طول دوران نمايندگي دوبار حرف زد اول اين كه هوا گرم است پنجره رو باز كنيد و دوم اين كه پنجره رو ببنديد هوا آلوده است چه توقعي داريد؟
بهادر
سید محمود دعایی" مدیر مسؤول این روزنامه فقط صلاحیتش و دغدغه اش برگزاری مراسم جشن تولد با حضور فتنه گران برای خاتمی است . از یک چنین مدیری دیگه چه انتظاری دارید . نمیدانم چرا مسئولین و مراجع امنیتی ، سیاسی و قضایی در برابر این نوع دهن کجی ها و فتنه انگیزی ها سکوت میکنند .
چرا اگر كيهان كه نمايندگي رهبري را يدك بكشه درست است ولي این يكي درست نيست.
حسين
Iran, Islamic Republic of
اين اقاي دعايي رفيق خاتمي است نمي دانم چرا استعفا نمي دهد برود .
مگه روزنامه ای به نام اطلاعات داریم؟ همون که عصرها منتشر میشد؟
نصرت اله
Iran, Islamic Republic of
اين روزنامه سالها ست كه بعنو ان ستون ... عمل مي كند انگار اين روز نامه ارث پدري اين شيخ شده است
صالحی
اقایان:فتنه یعنی گرفتار کردن کشور در چنگال ا.... و در نهایت امثال ...ودیگرانی که ایران را در جهان منزوی کرده وهزینه برای نظام ایجاد کردند .
United States
عچب چماقی هستید شما!
Latvia
چیه به فتنه آلرژی داری ؟ فتنه ، فتنه ، فتنه . مرگ بر فتنه و فتنه گر
مظلومیت ولی فقیه یعنی همین
طاهرخانی
خود آقای دعایی در آن ایام حامی فتنه گران بود ؟؟؟ شما روزنامه اطلاعات فردای روز عاشورا را ببنید اصلا اشاره ای از حرکت کثیف و خائن نانه و حرمت شکن نکرده است گزارش اول خود را اختصاص داده بود به انفجاری در پاکستان ؟؟؟
در آن ایام ایبن جانب به این روزنامه زنگ زدم و به این حرکت آنها اعتراض کردم متاسفانه مثل اکثر مواقع به آن هیجچ توجهی نکردند؟؟؟
من از این ....خیلی بدم میاد.
این اوج مظلومیت رهبری و جناح مومن و انقلابی رو میرسونه.
یه مطلبی که باید عرض کنم اینه که بخاطر عدم برخورد با سران فتنه متاسفانه جناح هوادار انقلاب و خواستار محاکمه کم کم از برخورد نا امید شده اند.مخصوصا عدم اجرای عدالت در مورد مفسدان اقتصادی و مخصوصا م... و ف... باعث سر شکستگی جناح مومن و انقلابی شده و عده ی زیادی هم به صف مخالفان محاکمه پیوسته و حتی خواستار رفع حصر شده اند.و این بسیار خطرناک است.چون روز به روز دارند مظلوم نمایی میکنند و بهمین خاطر دارند از حصر در اذهان مردم تدریجا خارج میشوند و محق جلوه میکنند.دیگه مسوولان و قوه قضاییه باید وارد عمل شوند وتا آب از سر نگذشته اقدامی عاجل انجام دهند.والله ماهم که از دوستداران نظام و موافق محاکمه هستیم دیگه داریم از اجرای عدالت ....
Iran, Islamic Republic of
کی میخواد بازنشسته بشه؟
به زودی
نیما
به عنوان یکی از نویسندگان قدیمی روزنامه ی اطلاعات که از سیدمحموددعایی هم شناخت کافی دارم عرض می کنم که این پیرمرد در این سالهای آخر زمامداری ... دارد نقش برادر حاتم طائی را بازی می کند تا نامش در تاریخ بماند ؛ اما نمی داند که همیشه می گویند برادر حاتم طائی و هیچ وقت اسم آن برادر را کسی به زبان نمی آورد ؛ یعنی نمی داند که اسمش چیست تا به زبان آورد.شما می دانید؟!!!
تتتتت
United States
بابا انقدر ضایع بود تجمع امسالتان با اینهمه تبلیع و برنامه و صدا و سیما خجالت آور بود .چرا از تجمعات تلویزیون برنامه نداد
رضوان
آقا چرا هی میگید روزنامه منتسب به ولایت فقیه؟! مگر ولایت فقیه روزنامه دارد؟؟!!!
لیلا
دعایی روزنامه اطلاعات را ارگان فتنه کرده است و خرافی های خاتمی ...جای ثابت در این روزنامه اشغال کرده است دعایی باید از ولی فقیه تبعیت کند و از این کارهایش خجالت بکشد وقت رفتن دعایی از اطلاعات کی می رسد بنازم به صبر مقام معظم ولایت...
مهدی
با این همه مسائل باز هم می خواهند یه جورایی به کارشان ادامه دهند
حسن از شیراز
اماما از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن، دعایی و امثالهم کیه؟!!
اقای دعایی هرچه احترام برایتان قائل بودم ته کشید. واقعاً شرم آوراست که در اطلاعات هیچ اثری از روز رسوایی منافقان فتنه گر نباشد.
حامد
United States
اگه یه کم به دور و برتون نگاه کنید مردم به معنای واقعی کلمه یعنی توده مردم اصلا خبری از این داستانی که شماها سعی میکنید بنام 9 دی سرهم کنید ندارند
ناآشنا
آقای حامد که باپرچم آمریکا کامنت گذاشتی !!!! روز 9 دی تو خونه نشسته بودی و داشتی ازطریق ماهواره شبکه های آمریکائی و انگلیسی وصهیونیستی رو تماشا میکردی وخبرنداشتی که تو مملکت چی میگذره ؟؟!!
علی
سال 57 در راهپیمایی تاسوعاء وعاشوراء که کمر رژیم شاهنشاهی راشکست حضور داشتم. روز 9دی دی اما شگفت انگیز بود بدون هیچ تبلیغاتی از خود میدان آزادی تا میدان فردوسی سیل خروشان ملت در خیابان ها جاری بود. آری بی نظیرترین و مظلومانه ترین راهپیمایی پس از انقلاب.
محمود
احسنت به این تغافل
آقای دعایی نماینده ولی فقیه هستند امامخلص اهالی فتنه خب اینم یه نوعشه
امید
شما از یک روزنامه بقول خودتان کم گرفداراینقدر میترسین. لابد میخواین با امریکا هم بجنگین.
علی
روزنامه‌های روز سه شنبه 9 دی ماه ر بررسی کردم
از 27 روزنامه :
7 روزنامه شامل کیهان، جوان، رسالت، سیاست روز، وطن امروز ، خراسان و قدس تیتر 1 آنها 9 دی ماه بود
روزنامه‌های همشهری، ایران ، جام جم ، و 2 روزنامه دیگر در حد تیتر 3 به موضوع پرداخته بودند .
15 روزنامه هم اصلا انگار که نه انگار 9 دی بوده است
ایران
بابا کمی تعقل حماسه های غرور افرین زنده نگه داشته می شوند...
Iran, Islamic Republic of
این هم از مظلومیت و البته متانت رهبری و جریان مومن انقلابی است.

ما هم مثل این فتنه گران و اصلاح طلبان نیستیم که حرفهای شیک بزنیم و در عمل وقتی مردم بهمون رای ندادند وحشی گری کرده و مملکت را به آتش بکشیم.
منتظر
...
کامنتی که باب میلت باشه پخش میکنی
...
خسته تنها
مگه حرف از آزادی بیان نبست تو این مملکت...
دورانیههههههههههههه دورانیههه
علی
United States
درود بر محمود دعایی که از همان خرداد 76 نشان داد که در خط مردم و منافع ملی است.....
احمد علی جهان بین
چیه ؟ چه خبره آقای دعائی ؟ تو نان امام زمان را می خوری و نمکدان می شکنی خجالت بکشید و توبه کنید که مردم عاشق چشم و ابرو کسی نیستند و فقط عاشق ولایت هستند و بس
از ایشون بیشتر از این انتظاری نیست
...این چه حقیقیت اظهر من الشمسی است که شما ادعا دارید...
بهروز
اطلاعات که روزنامه نیست. روزنامه دیواریه!
اگه تیتری درباره 9 دی می زد تعجب داشت. پس کی برای خاتمی جشن تولد بگیره؟!!
چراپیام رامنتشرنمی کنید؟