کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش‌هایی جدید از فجایع تکفیری‌های سوریه؛

جنگ متقابل «تجاوز جنسی» بین داعش و دیگر تکفیری‌ها

30 دی 1392 ساعت 0:44

اطلاعات رسیده حاکی از آن است که آنچه در جنگ بین داعش و بقیه گروه های مسلح در برخی مناطق سوریه در جریان است بسیار فجیع است و جنگ نظامی تبدیل به "جنگ تجاوز جنسی متقابل" به زنان دو طرف شده است. چیزی که در حلب و رقه و دیرالزور رخ می دهد قابل تحمل نیست، در اینجاها، مسلحین زنان را اسیر می کنند و بعد به آنان تجاوز می نمایند، به این ترتیب جنگ بین دو طرف شدت بیشتری می گیرد.


جهان نیوز - گروه بین الملل: با شروع درگیری های اخیر بین دولت اسلامی عراق و شام و مابقی گروه های تکفیری در سوریه، رفته رفته چهره این گروه ها بیشتر آشکار می شود و حقایقی که در حالت عادی سعی می شد بر روی آن سرپوش گذاشته شود، به صورت راحت تری عیان می گردد. یکی از این وجوه، یکسان بودن برخورد وحشیانه و غیرانسانی این گروه‌هاست که در نظر و عمل از هیچ جنایت و هتک حرمت و تعدی و تجاوزی رویگردان نیستند و برای هر کدامش هم توجیهی شرعی و فتوایی از علمای تکفیری در آستین دارند! پایگاه اینترنتی خارجی «خبرپرس» اخیرا در گزارش کوتاهی به یکی از شنیع ترین وجوه رفتارهای این گروه های تکفیری در نبرد با هم پرداخته که ترجمه آن را تقدیم می کنیم تا معلوم شود گروه هایی که در برخورد با خودشان چنین می کنند، در برخورد با دیگران چه خواهند کرد:
 
دیگر معلوم نیست جنگی که بین گروه های تروریستی در سوریه درگرفته چه جور جنگی است! آیا جنگ نفوذ است؟ یا جنگی عقاید است؟ یا جنگ سلطه و سیطره است؟ جنگ امارت یافتن است؟ یا جنگ ساختن دولت؟ یا جنگ ایجاد خلافت؟ جنگ جرائم است؟ یا جنگ تکفیر؟ یا جنگ نکاح و تجاوز؟ هیچکس آنچه بین این گروه ها می گذرد را حتی تصور هم نمی تواند بکند: همه چیز اینجا حلال است. هیچ کدام از آن یکی رحمت و رأفت و دین بیشتری ندارد. همه شان تکفیری هستند، همه شان. هر دو طرف، یک مضمونند با دو چهره.

ولی مهم این است که آنچه بین آنها می گذرد همان بین خودشان بماند و ملت سوریه تحت حفاظت ارتش عربی سوریه از آن در امان بماند. و زنان سوریه کماکان محترم و شریف و به دور از آنچه بین دو طرف این درگیری ها رخ می دهد بماند. چرا که این گروه ها هیچ چیزی را خوب بلد نیستند جز تکفیر و ارتکاب محرمات و آنچه در این جنگ فعلی بینشان می گذرد باورنکردنی است.

اطلاعات رسیده به خبرپرس حاکی از آن است که «آنچه در جنگ بین داعش و بقیه گروه های مسلح در برخی مناطق سوریه در جریان است بسیار فجیع است و جنگ نظامی تبدیل به "جنگ تجاوز جنسی متقابل" به زنان دو طرف شده است. چیزی که در حلب و رقه و دیرالزور رخ می دهد قابل تحمل نیست، در اینجاها، مسلحین زنان را اسیر می کنند و بعد به آنان تجاوز می نمایند، به این ترتیب جنگ بین دو طرف شدت بیشتری می گیرد.»

منابع خبرپرس می گویند که «داعش وقتی وارد رقه شد و بر نیروهای جبهه اسلامی و جبهة النصرة و ارتش آزاد پیروز گردید، زنان آنان را که حدود سی نفر بودند اسیر نمود، سپس به آنان تجاوز کرده و آنان را به عنوان اسیر نگه داشت، چرا که داعش معتقد است این زنان الان ملک داعش هستند و می توان آنها را نگه داشت و با آنان رابطه جنسی داشت و از خدمتکاری آنان استفاده کرد.»

این منابع می افزایند: «جبهه اسلامی و ارتش آزاد هم جواب این کار داعش را در حمص دادند. آنان در ریف حمص موفق به کشتن تعدادی از عناصر داعش شدند و زنان آنان و برخی مردانشان را اسیر گرفتند و سپس نیروهای این گروه شروع به تجاوز به زنان نیروهای مهاجر داعش (از چچن و لیبی و افغانستان) کردند، آن هم در مقابل چشم شوهرانشان و همراه با تصویربرداری از این کار. دلیل این کارشان پاسخ دادن به کار داعش بود. به این ترتیب جنگ از جنگ نظامی تبدیل به جنگی «زنان» شده است و همین باعث تعمیق دشمنی بین دو طرف می شود.»

منابع خبرپرس می گویند که «در مقابل، وقتی داعش بر برخی روستاهای حلب که در اختیار ارتش آزاد بود مسلط گردید، زنان را اسیر و سپس در مقابل مردانشان به آنها تجاوز کرد و سپس مردان را کشت. کما اینکه جبهه اسلامی هم برای پاسخ به داعش، پس از آنکه مجددا بر بعضی روستاهای ریف شمالی حلب مسلط گردید دقیقا دست به همان کار زد تا با این کار به داعش بگوید که در عرصه حضور دارد و "چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان."»
 
در هر حال، آنچه بین این گروه های تروریستی می گذرد، نشانگر خطری است که «انسانیت» را در سوریه تهدید می کند. جامعه جهانی باید شدت خطیر بودن این مسائل را درک کند و به سرعت دست از پوشش این گروه ها بردارد. کما اینکه کشورهای حامی این گروه ها هم باید دست از حمات از آنها بردارند چرا که این گروه ها خطری بزرگ برای سوریه و سوری ها و کشورهای همجوار هستند.


کد مطلب: 338560

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/338560/جنگ-متقابل-تجاوز-جنسی-بین-داعش-دیگر-تکفیری-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com