سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تخریب‌های سیاسی بر شورا بی‌اثر بود

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 311741
علی‌رغم تمام تخریب‌هایی که در چند روز گذشته علیه محمدباقر قالیباف منتشر می‌شد، اعضای شورای شهر تهران امروز به قالیباف برای تصدی مجدد شهرداری تهران رأی دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کلانشهر تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ام‌القرای جهان اسلام با برخورداری از جمعیت بالغ بر ۸ میلیون نفر و مساحت تقریبی ۷۲۰ کیلومتر مربع، بیست و هفتمین کلانشهر بزرگ و شانزدهمین کلانشهر پرجمعیت جهان بوده و دارای موفقیت‌ ژنوپولیتیکی حساسی در منطقه خاورمیانه است.

تهران پایتخت ۲۰۰ ساله ایران، آیینه تمام نمایی از تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین به شمار رفته و از این رو دربرگیرنده میراث مادی و معنوی غنی است.

با اتمام شورای سوم شهر تهران، شورای چهارم از ۱۲ شهریور ماه رسما آغاز به کار کرد و در جلسه غیر علنی امروز اولویت خود را انتخاب شهردار گذاشت، انتخابی که در ابتدا ۲۰ گزینه داشت که در نهایتا دو نفر به نام‌های محسن‌هاشمی و محمد باقر قالیباف برای تصدی شهرداری تهران ماندگار شد.

امروز رأی گیری انتخاب شهردار بالاخره پس از تمام کش‌وقوس‌ها، تخریب‌ها، سیاسی‌بازی‌ها و صرف هزینه‌های هنگفت، برگزار و نهایتاً محمد باقر قالیباف شهردار جهادی تهران ماند.

امروز در دومین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و پس از دو دوره رأی گیری محمد باقر قالیباف با ۱۶ رأی از رقیب خود محسن هاشمی پیشی گرفت و بعنوان شهردار منتخب تهران انتخاب شد.

قالیباف در شرایطی شهردار تهران ماند که رقبای وی تمام سعی خود را کردند که وی را از شهرداری حذف کنند و برای این هدف از هیچ موردی کوتاهی نکردند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با فضایی که موجود است دغدغه دارم و احساس و برداشت من این است که عده‌ای می‌خواهند قالیباف را از حضور ماراتن شهردار تهران منصرف کنند.

مرتضی طلایی عضو شورای شهر در این باره گفته بود برخی عملیات روانی سنگینی ایجاد کرده‌اند تا از آمدن قالیباف جلوگیری کنند، چون می‌دانند شخصیت قالیباف به گونه‌ای است که آن دسته از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان که انصاف و حق طلبی بر آنها حاکم است به قالیباف رأی می‌دهد به همین دلیل عده‌ای نگران هستند و دست به تخریب قالیباف می‌زنند.

به گفته طلایی، آدم‌های منصف، معتدل، آینده‌نگر چه اصلاح طلب، چه اصول‌گرا می‌دانند که قالیباف می‌تواند این مجموعه را به خوبی اداره کنند و حتما به وی رأی خواهند داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این روش تکراری است و تخریب کن و فرار کن اما عده‌ای از این مدل برای تخریب قالیباف استفاده می‌کنند و با یکسری ادعا و دروغ‌های عجیب و غریب به دنبال این هستند که صدایشان را بلند کرده و نگذارند مردم پاسخ‌های شفاف را بشنوند.

به اعتقاد طلایی کانون‌های قدرت جدیدی در فضای سیاسی کشور در حال شکل‌گیری است و می‌خواهند در عرصه انتخاب شهردار ورود کنند.

وی اضافه کرد: تهران نیاز به به دایه‌های مهربان‌تر از مادر ندارد ۳۱ نفر عضو شورا می‌دانند چه کاری کنند؛ ضمن احترام به سلایق یکدیگر قطعا به جمع‌بندی مناسب می‌رسند.

"آینده مبهم قالیبافی که شهردار نمی‌‌ماند"،"«محسن هاشمی» به شهرداری تهران نزدیک شد"، "قالیباف قانونا نمی‌تواند در شهرداری تهران بماند" و ... اینها تیترهایی است که در چند روز گذشته در بعضی از رسانه‌ها و مطبوعات در جهت تخریب شهردار تهران منتشر شد.

برای حذف قالیباف شایعه‌های مختلفی منتشر شد، حتی پای هاشمی پدر نیز برای رأی گیری به نفع پسرش به میان آمد و اعلام شد که آیت‌الله هاشمی با چند تن از اعضای شورای شهر دیدار می کند.

حال با تمام جناح‌گیری‌های سیاسی و تخریب‌ها محمد باقر قالیباف شهردار تهران ماند و ۴ سال دیگر خدمت جهادی به شهر تهران ادامه پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *