چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۲۷
حمله سایت نزدیک به رئیس جمهور منتخب به حدادعادل؛

به جای حمله به منتقدان دلسوز، وعده‌ها را مرور کنید

+عکس
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 301621
یک سایت نزدیک به رئیس جمهور منتخب، به حدادعادل به خاطر هشدار در خصوص تحقق وعده های کوتاه مدت انتخاباتی حسن روحانی حمله کرد.
به جای حمله به منتقدان دلسوز، وعده‌ها را مرور کنید
جهان نيوز ـ گروه سیاسی: عنوان اول مطلب اخیر یک سایت حامی رئیس جمهور منتخب، حمله به «مرد تقوا و تدبیر» بود.

این سایت تاب تحمل نقد دلسوزانه دکتر غلامعلی حدادعادل را که گفته بود «اگر فردی مدت زمانی برای حل مشکلات اقتصادی تعیین کرده، باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟ و افرادی که این شعار را عنوان کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.» نیاورده و نوشته است:

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000301/nf00301621-2.jpg

«ظاهراً جناب حداد نمی داند فردی که مدعی «حل مشکلات اقتصادی طی ۱۰۰ روز شده» ، رئیس جمهور منتخب نبوده» و این گونه ادامه داده است که «حداد بر اساس این اطلاعات غلط، خواستار توضیح در این مورد شده که «باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000301/nf00301621-1.jpg

باید به همکاران رسانه ای نزدیک به رئیس جمهور منتخب گفت:

۱ـ حدادعادل تنها به وعده ۱۰۰ روزه روحانی اشاره کرده و از وعده یک ماهه وی با اغماض گذشته است.


۲ـ وعده حل مشکلات در قالب برنامه کوتاه مدت «یک ماهه» و «صد روزه» به کرات توسط رئیس جمهور منتخب و تیم اقتصادی ایشان در ایام تبلیغات انتخاباتی مطرح شده است. وعده هایی که اکنون نه تنها دیگر تکرار نمی شود بلکه شخص رئیس جمهور منتخب، پس از انتخاب معتقد است که «مردم می‌دانند مشکلات چندین ساله در چند روز و در چند ماه حل نمی‌شود» (دیدار با علما و روحانیون) و کاری که ایشان در بدو امر خواهد کرد این است که «دولت با شروع کارش در ۱۰۰ روز اول، تلاش می‌کند واقعیات کشور را به مردم و رهبری و نمایندگان ملت بگوید.» (دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی)

پیش از این جهان نيوز به تغییر رویکرد حسن روحانی در قبال وعده هایش تحت عناوین ۱۰۰ روز برای «تحلیل» یا ۱۰۰ روز برای «تحول» و جدول وعده های حسن روحانی به مردم پرداخته بود.
 

وعده ارائه برنامه کوتاه مدت و راه حل های فوری «یک ماهه» و «صد روزه» به شرح زیر است:

الف ـ حسن روحانی:«در برنامه مدون من افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امر فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد. ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور بوجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با اینجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در اون مدت کوتاه حل و فصل کنیم‌.»
(۷ خرداد ماه، برنامه با دوربین شبکه یک سیما)

ب ـ حسن روحانی:«ما برای اشتغال ، برنامه‌ جدی خواهیم داشت و جدی‌ترین برنامه‌ اقتصادی‌ام در ماه‌های اول حل معضل اشتغال است؛ بخصوص برای تحصیلکردگان دانشگاه‌ها.»
(۹ خرداد ماه، شبکه جام جم)

پ ـ محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی روحانی:«روحانی در نظر دارد در ۱۰۰ روز و یا ۳ ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد، امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته و شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم.»
(۲۵ خرداد، شبکه یک سیما، برنامه نگاه یک)

ت ـ اکبر ترکان، نماینده اقتصادی روحانی:«توسط دکتر روحانی کمیته اقتصادی تشکیل شده و در حال مطالعه برنامه ای ۱۰۰ روزه اقتصادی است که برنامه ۱۰۰ روز اول ایشان برای هدف گذاری است و حرکت رو به جلو برای حل معضل بیکاری که این برنامه الویت حجت‌الاسلا روحانی در حرکت اول است.»
(۳۰ خرداد، شبکه سه، برنامه دیروز امروز فردا)

۳ـ دکتر حدادعادل در طول دوران نمایندگی خود به خصوص در دوره ریاست بر مجلس هفتم، همواره به نقد دلسوزانه دولت در نهان و آشکار پرداخته است. چه شاهدی از این بهتر که همین نقدها و اقدامات دلسوزانه بود که مانع از تداوم ریاست وی بر مجالس هشتم و نهم با رایزنی های پشت پرده مرتبطان دولت شد.

به نظر می رسد اگر نگوییم اطرافیان رئیس جمهور منتخب، حداقل تیم رسانه ای نزدیک به روحانی یا حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارند یا در تلاشند با انحراف افکار عمومی، زمینه را برای عدم اجرای وعده های انتخاباتی که مردم به آن اقبال نشان داده اند، فراهم کنند. بی شک شانه خالی کردن از اجرای شعارهای طرح شده نیازمند زمینه سازی روانی در جامعه است.

اصولگرایان در طول دوران سیاسی فعالیت‌شان ثابت کرده اند که بر خلاف جریان رقیبشان، دلسوزانه دست یاری به همه دولت ها داده و ضمن نقد عملکرد خطای آنان، هیچ گاه منافع ملی را بر منافع جریان و گروه خود برتری نداده اند.

اکنون نگرانی رسانه های اصولگرا، بازگشت ادبیات انحصارطلبانه دوران سازندگی و اصلاحات است که کوچکترین نقدها را از دلسوزترین عناصر کشور ـ به اعتراف دوست و دشمن ـ برنمی تابند. امید که چنین نشود. انتظار می رود که اگر رسانه ای واقعا دست حمایت به دولتی داده است، به دور از فضای "چاپلوسی و تملق" و همچنین گردنکشی و با ادبیات منطقی و متین از دولت  متبوع خود دفاع کند چه که بهترین دفاع از دولت، نقد منصفانه آن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اول بگذارید این رپیس جمهور برود و روحانی کارش را شروع کند. برنامه هر فردی موقعی اجرا می شود و یا شروع به بررسی و انجام می شود که کار به دست ان فرد سپرده شود.البته باید دید که در این یک ماهه چه دسته گل هایی به اب داده که باید اونا رو جمع کرد. یکی از اونها اضافه کردن ۵۰ُ ۱۰۰ و ۱۵۰ هزار تومان به شاغلین اموزش و پرورش است. پی گیری کنید . بار مالی این تصمیم چقدر است و از کجا تامین خواهد شد. لطفا جرات داشته باشید و نشر کنید نه سانسور
من که چیزی نشنیدم درباره این اضافه کردن پولها
توروخدا هرچی رو منتشر نکنید دیگه
الان حقوق افراددناحیه1 اموزش و پرورش شیراز به همین دلیل پرداخت نشده و باز نشستگان هم با همین مسئله روبرو هستند. شما هم بروید و از ناحیه مربوطه خودتان شوال کنید 150 هزار تومان برای فوق لیسانی 100 هزار تومان برای لیسانس و 50 هزار تومان برای سایر شاغلین
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
داداش آقای روحانی هنوز نیومده تغییر موضع داده ! اگه اطلاعتت کمه برو مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
اقا مصطفی خیلی داری می سوزی
عزیز پس بدون کارشناسی وعده داداه؟؟؟یعنی وعده بدی بعد بگی اوضاع خرابه
صالح پور
آقای روحانی کارش رو شروع نکرده داره کم کم میزنه زیر بعضی حرفهاش. شاید میخواد بار روانی انتظاراتی که رویش هست رو کم کنه ولی این راهش نیست.
روحانی و تیمش باید راه کارهای کوتاه مدت رو اعمال کنند. ایشان هم رئیس جمهور نمیشد، دولت جدید وظیفه داشت برنامه های کوتاه مدت تعریف کنه.
جا زدن روحانی و تیمش تأثیر بسیار منفی روی نشاطی که بعد از انتخابات در مردم ایجاد شد میذاره. مردم حواسشون جمع که کی چی گفته.
حسین
اون افزایش حقوق فرهنگیان در واقع اصلاح حکم کارگزینی شان بوده که فوق العاده شغل منظور نمی شد.
در حالیکه سایر کارکنان در حوزه های مرتبط دریافت می کردند.
اگر تدبیر و امید یعنی این حرفهایی که شما می زنید واقعا متاسفم
البته با نقدی که نمودید موافقم ولی می شد در مجموع همدلانه تر با دولت منتخب رویه متن تنظیم شود
به نظرم بیشتر از اینکه نقد دولت جدید باشه نقد رسانه های حامی و طرفدار روحانی هست.
مرتضی
بابا این رئیس جمهور منتخب فکر نمیکرده رئیس جمهور بشه همینجوری یک چیزی گفته تا بازار خراب کنی کنه ولی حالا گیر افتاده. شما ببخشید.
راست میگی. زیبا کلام در بهترین حالت 2 میلیون را ی براش پیش بینی کرده بود.
علوي
این سایت که میگید خیلی بدبخته. اینا تو چند سال گذشته با معامله موندند حالا هم مثلا میخوان با روحانی معامله کنند. هنوز هیچی نشده شروع کرده اند به ماله کشی برای دولت تدبیر!
Iran, Islamic Republic of
از اقاي حداد بعيد بود به رويكرد سايت شما و كيهان بپيوندند، واقعاً مايه تاسف است كه منافع شخصي را جايگزين منافع ملي و ديني خود نموده و قصاص قبل از جنايت ميكنيد ، لطفاً دستورات مقام معظم رهبري را نصب العين قرار داده اينقدر فضاي سياسي كشور را غبار الود نفرماييد .
شما انگار متوجه تغییر نظر جناب روحانی تنها چند روز پس از انتخاب نشدید.
قصاص قبل از جنایت نیست، حرفشون درباره اقدامات اولیه و کوتاه مدت عوض شده و موضع گرفتند
این سیاست یک بام و دو هوا است.
شربتیان
باعث شرمندگیه که بخاطر یک مشت دلار مفاخر مملکت همچون دکتر حداد عادل رو هتک حرمت کنیم. بچه جون کتابهای دوره ابتدایی بابات رو حداد نوشته اونوقت تو...
سعیدی
وکیل الدوله های جدید هم معارفه شدند. چند میگیری حداد و امثال حداد رو تخریب نکنی؟
فیروز
سایت انتخاب حسابی رفت تو آمفاز
آمفاز نه آمپاس
در ضمن آمپاس که در اصل همون آمپاسانه یک اصطلاحه توی شطرنج. وقتی یک مهره امکان هیچ حرکتی نداشته باشه بهش میگن آمپاسان
نادعلي
به نام خدا
با سلام . آن اصطلاح خمورد نظر شما در شطرنج "آچمز" است . انپاسان گرفتن مهره سرباز حين اولين حركت است و توسط سرباز طرف مقابل. بشرطي كه دوخانهحركت كرده باشد.
امپاس اما نمي دانيم اصلا اش چيست. ولي در همين موردي به كار مي رود كه توضيح داده اند.
نادعلي
به نام خدا
با سلام. مطمئن باشيد كه ايشان هم به سرعت به نظريه پردازي روي مي آورند. كه خيلي حال مي دهد. آدم چون رييس جمهوره مي تواند هرجا هر چه به ذهن اش آمد بفرمايد و كسي هم اگر اعتراض كرد يا مخالف دموكراسي طرفدار متعصبين است يا مخالف اصولگراي و ضد ولايت فقيه ست.
روز آخر هم خواهند فرمود كه نمي گذارند!؟
دراين مدت هم حاميان و طرفداران و نورچشمان و اقازادگان و خانه زادگان مشغول باربندي و خالي بندي خواهند شد وشام هفت نسل شان را خواهند بست و طلب كار مردم و نظام و دين و خدا و پيغمبر خواهند بود.
اين چهارمين باري است كه اين سناريو اجرا مي سود و طليعه اش هم همينطوري است. اول طرفدارها مي پرند وسط كه چنين و چنان. بعد هم خود شخص منتخب با ژست ها دراماتيك و سينمايي مي ايد و نهايتا با چند غايله خطرناك و ساختار شكن مي روند آنجا كه نادر رفت.
همت
Iran, Islamic Republic of
این هم از دولت اخلاق!!! عجب اخلاقی!! هنوز شروع نشده زیر حرفشون زدند
آقا نخواستیم رایمون رو پس بده حداقل احمدی نژاد خوب حرف میزد اینا حرف هم نمیتونن خوب بزنند هنوز شروع نشده دارند رقبای انتخاباتی رو تو دولت اخلاق میزنند خدا به دادمون برسه چی میخواد بشه تو این چهار سال
Iran, Islamic Republic of
اول بگم انتظار انتشار ندارم فقط محض اطلاع خودتون میگم که ...خودتونید!!!
بالاخره نفهمیدم آقایون اصولگرا که میگن آقای روحانی اصولگراست نمیتونن به دوست اصولگراشون فرصت بدن اول دولتو تحویل بگیره بعد انتقاد دلسوزانه بکنن!!!
ضمنا آقای حداد عادل شما از کدوم مشکلات صحبت میکنین که باید حل بشه مگه مشکلی وجود داره شما که میگین همه چی گل و بلبله و در مجموع وضع مطلوب است و کارهای عظیمی صورت گرفته است !!! نمیدونم کی قدر مطلق رو به شما یاد داده که همه منفی ها رو مثبت میکنین؟!!!
چیه کم آوردید ؟
نامزدهاتون با اون همه هرات و پورت رای نیاوردند
هی براخودتن حرف اضافه و نظر الکی بدید
جمعش کنید
مگه حرف بدی زده ؟
مهدی
آقای شیخ روحانی جلوی نوچه هاتو بگیر کار دستت میدهند ها!
رییس جمهور منتخب ملت سرکار نیامده اگه ممکنه اینقدر تکلیف تعیین نکنید
Iran, Islamic Republic of
بياد هم بدون وضع بهتر از اين نخواهد بود!!!
فکر کردي اين کاخ نشين هايي که تنشون به تن اشرافيت خورده مي تونن 10 درصد احمدي نژاد کار کنند؟؟؟ زهي خيال باطل!!!