کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظرآیت‌الله‌مکارم درباره رویت هلال ماه در شنبه

28 مرداد 1391 ساعت 16:59

آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقیلد گفت: احتمال ديدن ماه ضعيف است اما اين امر مانع از استهلال نمی‌شود و گاهی نیز محاسبات نجومی اشتباه از آب درمي‌آيد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: احتمال دارد فردا سی‌ام ماه رمضان یا روز عيد سعید فطر باشد، افرادی برای استهلال در شهرهايی كه با ما هم افق است مستقر می‌شوند، که اگر رويت هلال ثابت شود عيد است، اما اگر ديده نشود فردا ماه مبارك رمضان است.
 
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: موسسات نجومی عنوان كرده‌اند با محاسبات صورت گرفته امروز عصر ماه در ايران، عراق، عربستان و افغانستان نه با چشم مسلح و نه با چشم غير مسلح نمی‌توان ماه را ديد.
 
وی ادامه داد: احتمال ديدن ماه ضعيف است اما اين امر مانع از استهلال نمی‌شود و گاهی نیز محاسبات نجومی اشتباه از آب در آيد.
 
آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی هم چنين با اشاره به ميزان زكات فطره گفت: ميزان زكات فطره برای هر نفر به حساب قوت غالب گندم دو هزار و 500 تومان و به حساب قوت غالب برنج بين هفت تا 10 هزار تومان است و افرادی كه توانايی دارند بهتر است زكات فطره خود را به حساب برنج بدهند.
 
وی با اشاره به احکام و دستورات مربوط به زکات فطره در دین مبین اسلام افزود: زکات فطره مخصوص فقرا است و اگر مردم زکات فطره خود را بدهند فقیری یافت نخواهد شد.
 
این استاد حوزه عنوان کرد: اگر همه زکات خود را بدهند سبب می شود تا بخشی از این زکات مال برای اقدامات فرهنگی، ساختن مسجد، مدرسه و کتابخانه صرف شده و نام اسلام نیز در همه دنیا منتشر می شود.


کد مطلب: 240105

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/240105/نظرآیت-الله-مکارم-درباره-رویت-هلال-ماه-شنبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com