کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولتیماتوم به مشمولان غایب خدمت سربازی

26 آبان 1394 ساعت 21:40

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به 110 هزار نفری که در مرحله اول طرح جریمه مشمولان غایب شرکت کرده اما جریمه را پرداخت نکرده‌اند هشدار داد که فقط تا 20 آذر مهلت پرداخت دارند در غیر این صورت تلقی این است که انصراف داده‌اند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سید حمید صدرالسادات رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا، در شبکه خبر پیرامون طرح جدید خدمت سربازی اظهار د اشت ما موضوعی به نام خرید خدمت نداریم و چیزی که امروزه طبق مصوبه مجلس در قانون بودجه سال گذشته مطرح شده به عنوان جریمه مشمولان غایب و دریافت کار معافیت است.
 
سردار صدرالسادات گفت: خرید خدمت برای کسانی است که غایب نیستند.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا به شرایط طرح جریمه مشمولان غایب اشاره و تصریح کرد: کسانی که بیش از 8 سال دارای غیبت هستند مطابق با مدرک تحصیلی‌شان جریمه شده و می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی بگیرند که در اسفند سال قبل حدود 290 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: بررسی این تعداد از ثبت‌نام کنندگان انجام شد و کارشان به اتمام رسید و هم اکنون برای مرحله دوم ثبت‌نام آغاز می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آغاز مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب را از 20 آذر ماه عنوان و بیان داشت: افراد می‌توانند با مراجعه به پلیس +10 و تحویل مدارکی که در سایت سازمان نظام وظیفه عمومی درج شده در این طرح ثبت‌نام کنند که تا پایان دی ماه برای این کار فرصت دارند.
 
سردار صدرالسادات قاعده کلی برای ثبت‌نام در این طرح را حداقل 8 سال غیبت سربازی دانست و افزود: در حقیقت افرادی که آخرین مدرک تحصیلی خود را تا سال 1386 دریافت کرده و بعد از آن به خدمت سربازی نرفته‌اند می‌توانند در این طرح شرکت کنند؛ البته اطلاعات بیشتر در سایت نظام وظیفه عمومی ناجا وجود دارد یا می‌توانند از پلیس + 10 جویا شوند.
 
این مقام ارشد ناجا به ثبت‌نام حدود 290 هزار نفر در مرحله اول اشاره کرد و گفت: در مرحله اول 286 هزار و 700 نفر ثبت‌نام کردند که از نظر ما همه این افراد تعیین تکلیف شدند.
 
سردار صدرالسادات افزود: 6 هزار و 700 نفر واجد شرایط این طرح نبودند و برای مابقی نیز پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شد؛ 15 تا 16 هزار نفر نقص مدرک داشتند و در مجموع از 280 هزار نفر تا الان 165 هزار نفر مبالغ جریمه را پرداخت کردند و برای بیش از 97 درصد آنها کارت معافیت صادر و ارسال شده است.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مبنا و اولین شرط شرکت در طرح جریمه مشمولان غایب را دارا بودن بیش از 8 سال غیبت از سربازی دانست و گفت: تاهل، فرزند و میزان تحصیلات در میزان جریمه نقش دارند.
 
وی افزود: کسی که 8 سال غیبت داشته و مدرکش زیر دیپلم است 10 میلیون تومان، 8 سال غیبت و دیپلم 15 میلیون تومان و  8 سال غیبت و فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان جریمه خواهند شد.
 
این مقام ارشد ناجا تصریح کرد: افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشته باشند به ازای هر سال 10 درصد به مبلغ جریمه‌شان اضافه می‌شود یعنی اگر دیپلمه باشد و 9 سال غیبت داشته باشد 16.5 میلیون تومان جریمه می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بیان داشت: اگر فرد متاهل بوده و فرزند هم داشته باشد به ازای تاهل 5درصد و به ازای هر فرزند نیز 5 درصد تخفیف می‌گیرد؛ یعنی یک فرد دیپلمه متاهل دارای یک فرزند با 9 سال غیبت عملا 15 میلیون تومان باید جریمه بپردازد.
 
سردار صدرالسادات در مورد امکان تقسیط شدن جرایم گفت: قانون پیش‌بینی این موضوع را نکرده است.
 
وی تاکید کرد: اگر فردی تمامی مدارکش تکمیل باشد و به پلیس + 10 مراجعه کرده و میزان مبلغ جریمه را مطلع شده و پرداخت نماید حداکثر در بازه 10 تا 15 روز کارت معافیتش را تحویل می‌گیرد.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مفاد این طرح باعث تضییع حقوق تحصیلکرده‌ها می‌شود اظهار داشت: برداشت‌های متفاوتی راجع به این طرح شده است اما آنچه در قانون آمده تقریبا منطقی است چرا که کسانی که مدرک بالا دارند شغل بهتر و به تبع آن درآمد بهتری دارند و این برداشتی بوده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند.
 
سردار صدرالسادات پیش‌بینی کرد که مرحله دوم نیز با استقبال خوبی همراه شود.
 
وی به کسانی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده اما هنوز مبالغ جریمه را پرداخت نکرده‌اند تاکید کرد: 110 هزار نفری که هنوز مبالغ جریمه‌شان را پرداخت نکرده‌اند فقط تا 20 آذر فرصت دارند در غیر این صورت به منزله انصراف از طرح در نظر گرفته خواهند شد و تلقی این می‌شود که انصراف داده و می‌خواهند به خدمت سربازی بروند.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب اشاره و خاطر نشان کرد: از 20 آذر تا پایان دی ماه مهلت ثبت‌نام مرحله دوم است که ان‌شاءالله افراد با تکمیل پرونده بتوانند از میزان جریمه خود آگاه شده و با پرداخت آن کارت معافیت را دریافت کنند.


کد مطلب: 456106

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456106/اولتیماتوم-مشمولان-غایب-خدمت-سربازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com