کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشته‌های پول ساز دانشگاهی

24 دی 1391 ساعت 14:37

کمتر از دو هفته از سال 2013 میلادی می‌گذرد. سال گذشته اقتصاد کشورهای اروپایی و امریکا وضعیت چندان خوبی نداشت و با بحران مواجه بود.


به گزارش جهان به نقل از خبر، از این رو نشریه نیوجاب نیویو برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند رشته‌هایی پیشنهاد کرده که می‌تواند در بازار کار پولساز باشد. قبولی در این رشته‌ها چندان سخت نیست و آینده شغلی خوبی نیز در انتظار دانشجویانش وجود دارد.

اسامی این رشته ها به این شرح است :

حسابداری، مدیریت، علوم کامپیوتر، طراحی گرافیک، مهندسی مکانیک،و مهندسی نفت است.

فهرست این رشته‌ها و علت پولساز بودنشان در پی می‌آید:

1 - "حسابداری" به خاطر این که بنابر اعلام اداره کار ایالات متحده فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته حسابداری، بسیار مورد توجه هستند.

2 - "مدیریت" به خاطر این که کارخانجات و شرکت‌ها همیشه به دنبال کشف و استخدام استعدادهای متخصص در امر مدیریت هستند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال راهکارهایی جهت کنترل هزینه‌های خود در نتیجه افزایش بازدهی هستند.

3- "علوم کامپیوتر" به خاطر این که رشته‌های مرتبط با کامپیوتر نیز در 2013 بازار بسیار خوبی دارند و به دلیل ارتباط با حرفه‌های خاص و نیاز به مهارت‌های منحصر به فرد همیشه مورد توجه هستند.

4 - "علوم ارتباطات" به خاطر این که این رشته در راستای رشد روزافزون شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی بسیار مورد تقاضا است. در حقیقت مادامی که ارتباطات در دنیا ادامه دارد تقاضا در این رشته نیز ادامه خواهد یافت.

5- "طراحی گرافیک" ، انتخاب این رشته در سال جدید تحصیلی از این لحاظ ارزشمند است که مسایل بسیاری در اینترنت وجود دارند که بایستی به آنها رنگ و لعاب بخشید تا سبب گرایش بصری افراد شوند. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این رشته حد فاصل سال‌های 2010 تا 2020 با رشد 61 درصدی مواجه شود؛ این مشاغل شامل طراحی‌ سیستم‌های کامپیوتری و سایر رشته‌های مرتبط با آن می‌شود.

6- "مهندسی مکانیک"؛ مهم‌ترین دلیل مورد اقبال بودن این رشته، توجه شرکت‌ها و کارخانجات و به بهبود کیفیت تولیداتشان است. دلیل عمده دیگر نیز رشد و توسعه در زمینه انرژی خورشیدی است و مشاغل در این رابطه نیز همیشه به دنبال تامین نیازها و خواسته‌های مردم هستند. بدیهی است افرادی که اطلاعات به روز در زمینه فن‌آوری‌های روز را دارند با چشم‌انداز بهتر شغلی روبرو خواهند بود.

7- "مهندسی نفت" چون در حال حاضر، جهان با کمبود سوخت مواجه‌ است، دانشگاه‌ها در تربیت آنی و کافی فارغ‌التحصیلان این رشته با محدودیت زمانی مواجه هستند. در همین رابطه اداره کار ایالات متحده اعلام داشته است که برای هر یک از پروژه‌های حفاری نیاز به مهندسان بیشتری دارند چرا که فرآیند حفاری نفت بسیار پیچیده‌تر شده است.


کد مطلب: 266035

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/266035/رشته-های-پول-ساز-دانشگاهی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com