کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراز آبي، فرود قرمز

4 مهر 1388 ساعت 16:02


هشتمين هفته ليگ برتر درحالي به اتمام رسيد كه استقلالي‌ها يك هفته مانده به شهرآورد با پيروزي خيره‌كننده پنج بر سفر در مشهد نشان دادند كه هيچ مانعي را براي تكرار قهرماني نمي‌بينند و اما پرسپوليسي با قبول اولين باخت نشان دادند كه روزهايي دشوار و البته سرتاسر حاشيه را سپري مي‌كنند.

هفته هشتم ليگ برتر فوتبال همانطوري كه پيش بيني مي‌شد يك مربي اخراجي هم داشت و اين مربي كسي نبود جز زلاتكوكرانچار كه نخستين باختش در ليگ نهم به آخرين مسابقه او در لباس سرمربي تبديل شد و بعد از مسابقه خبر بركناري خود را از زبان مديرعامل باشگاه شنيد،هرچند كه شنيده مي‌شود،اعلام خبر بركناري به قصد وارد كردن شوك قبل از ديدار حساس پايتخت بوده و اين احتمال وجود دارد كه اين مربي كرووات دوباره روي نيمكت سرخپوشان بنشيند.

نگاهي داريم به ‪۹‬مسابقه هفته هشتم ليگ نهم كه در روزهاي پنج شنبه و جمعه برگزار شد.


*ابومسلم مشهد ، استقلال تهران/ مرفاوي خوش شانس نيست
تيم مرفاوي گل نمي‌زند، صمد مرفاوي خوش شانس است و ؟ اين اظهارنظرها در هفته‌هاي اول به كرات شنيده مي‌شد تا منتقدان سرمربي نه چندان با تجربه استقلال موفقيت و موقعيت آبي‌هاي تهران را لوث كنند. اما آنها با دو پيروزي پي در پي برابر استيل آذين و ابومسلم كه با هفت گل زده و بدون گل خورده به دست آمد، نشان دادند كه از همه فاكتورهاي لازم براي مدعي بودن و دفاع از عنوان قهرماني برخوردار هستند و كسي نمي‌تواند توانايي هايشان را زير سووال ببرد.

در آن سوي ميدان ابومسلم براي بار چندم ثابت كرد كه با مجموعه‌اي بلاتكليف و مملو از بحران نمي‌تواند حتي نيم نگاهي به نتيجه‌گيري داشته باشد و به همين دليل مسوولان اين باشگاه و حتي استان خراسان رضوي بايد هر چه زودتر تكليف ابومسلم را مشخص كنند.


*پاس، ذوب آهن/ هر دو تيم راضي شدند
وقتي بازي پاس همدان و ذوب آهن اصفهان با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد، مي شد حدس زد كه هم منصوريان ميزبان، به طور نسبي از نتيجه رضايت داشت و هم ابراهيم زاده ميهمان تساوي را پاياني خوب براي ديدار هفته هشتم تيمش مي دانست.

سبزهاي همدان با اين يك امتياز، حالا با ‪ ۵‬امتياز در رتبه شانزدهم جدول جا خوش كرده‌اند تا بدانند كه براي فرار از عنوان فانوس به دستي بايد مشكلات تاكتيكي و تكنيكي شان را به حداقل ممكن برسانند و سبزهاي اصفهان با ‪۱۵‬ امتياز همچنان اميدوار هستند كه فاصله چهار امتيازي با صدرنشين را در هفته‌هاي بعدي جبران كنند.


*استيل آذين، سپاسي/ پولدارها مدعي نيستند
استيل آذين در پنجمين بازي متوالي هم امتياز از دست داد تا مشخص شود حميد استيلي در روزهايي كه اصرار داشت تيمش را مدعي ندانند، به توانايي‌هاي مجموعه‌اي كه در اختيار اوست، شناخت كامل را دارد. حالا استيل آذين در شرايطي ليگ را ادامه خواهد داد كه كسي از آنها انتظار بالانشيني ندارد و شايد همين عامل استرس را از آنها كمتر كند.

مقاومت سپاسي هم با اين تساوي خارج از خانه يك بار ديگر خط بطلان كشيد بر اظهاراتي كه امتيازگيري‌هاي اول فصل اين تيم را اتفاق مي‌دانستند و حالا مهابادي مي‌تواند ادعا كند كه تيمش شايستگي حضور در رتبه چهارم جدول را دارد.


*سپاهان، صبا/ ادامه پيروزهاي خانگي قلعه نويي
سپاهان اصفهان يك بار ديگر در ديدار خانگي به نتيجه‌اي درخشان رسيد تا مشخص شود كه امير قلعه نويي براي اينكه بتواند به عنوان يك مدعي مطرح شود ، بايد چاره‌اي براي ديدارهايي كند كه تيمش به عنوان ميهمان وارد زمين مسابقه مي‌شود. سپاهاني‌ها در حال حاضر با چهارده امتياز تيم پنجم هستند تا شروعي اميدواركننده داشته باشند.صباي قم هم به مانند تمام ادواري كه در ليگ برتر حضور داشته، همچنان حركتي با افت و خيزهاي بالا دارد تا ضيايي همچنان از موقعيت شغلي نسبتا مستحكمي برخوردار باشد. هر چند كه امكانات صبا به نوعي است كه آنها حتي مي‌توانستند به عنوان تيم مدعي مطرح باشند.


*مس ،راه آهن/ اين تيم آسيايي نيست
مسي كرمان بعد از پيروز شدن‌ها و باختن‌هاي پي در پي با تساوي مقابل راه آهن متوقف شد تا پرويز مظلومي به اين نتيجه برسد كه ليگ نهم را نمي‌تواند به مانند ليگ هشتم با چهره‌اي مدعي پيگيري كند.مس كرمان رتبه نهمي را به خود اختصاص داده است تا راهي پر پيچ و خم را تا رسيدن به بالاي جدول پيش روي خود ببيند. مسي‌ها بايد به اين نكته هم توجه داشته باشند كه از آنها به عنوان نماينده ايران در باشگاههاي آسيا انتظار بيشتري مي‌رود.

راه آهن هم كه با هفت امتياز چهاردهمين تيم جدول رده بندي است تا ارني برندتس بداند كه حتي از دست دادن برتري در دقيقه‌هاي آخر هم نمي‌تواند توجيهي براي جايگاه نامطلوبش باشد و بايد هر چه زودتر به اوضاع فني‌اش سر و سامان بدهد. اگر وضع به همين منوال ادامه يابد شايد پنجمين مربي اخراجي ليگ نهم، هلندي باشد.


*تراكتور، فولاد / پيشروي با تماشاگران
تراكتورسازي تبريز با وجود اينكه كمالوند از اتفاقات فني ‪ ۹۰‬دقيقه رضايت ندارد، سه امتيازي با ارزش را به دست آورد تا با ‪ ۱۲‬امتيازي كه اندوخته است روي پله ششم به فكر اين باشد كه همچنان جايگاهي بالاتر در جدول رده بندي را تصاحب كند تا تماشاگران بي‌شمارش را بيش از اين راضي نگه دارد.

فولاد هم با باختي ديگر، نشان داد كه نمي‌تواند با بوناچيچ به فكر خارج شدن از بحران عدم نتيجه‌گيري باشد و شايد بتوان اين مربي كرووات را ديگر اخراجي ليگ برتر دانست.


*استقلال اهواز ، شاهين بوشهر/ رضايت جنوبي‌ها به تساوي
استقلال اهواز در اولين ديداري كه با باقري نيا به ميدان رفت، نوار شكست هايش را پاره كرد تا آبي‌هاي اهواز براي صعود از رتبه پانزدهمي جدول كمي اميدوار شوند. البته بايد منتظر ماند و ديد رفتن خداداد عزيزي در نهايت به نفع اين تيم خواهد بود يا اينكه استقلال اهواز همچنان به عنوان يكي از ضعيف‌ها به كارش ادامه خواهد داد.

شاهيني‌ها هم براي سومين ديدار متوالي نشان دادند كه با محمود ياوري تيم ديگري شده‌اند و با اعتماد به نفسي كه در اين هفته‌ها از خود نشان داده اند، حتي مي‌توانند براي هميشه تا پايان ليگ، از جمع تيم‌هاي پايين جدول جدا شوند.


*سايپا، ملوان / مايلي كهن نجات پيدا كرد
محمد مايلي كهن با سايپا فصلي دشوار را پيش روي خود مي‌بيند و بردها و باخت‌هايي كه نارنجي‌ها به دست مي‌آورند نشان مي‌دهد كه آنها ليگ برتري پر افت و خيز را پيش روي خود مي‌بينند. البته سايپا فعلا با عنوان يازدهمي ، حداقل با بحران مواجه نيست و مي‌تواند نسبت به هقته‌هاي آتي اميدوار باشد.

قوهاي سپيد انزلي هم كه در اين فصل برخلاف فصول گذشته از مشكل مالي رنج نمي برند، با امتياز از دست دادن هايشان نشان داده‌اند كه عدم نتيجه‌گيري در ادوار گذشته ليگ ارتباط چنداني با كمبودهاي امكاناتي نداشت.


*پرسپوليس، پيكان/ قرمزها بدون شرح!
پرسپوليس باخت تا هم كرانچار اخراج شود و هم در آستانه شهرآورد تهران شرايطي بغرنج را تجربه كند.حالا قرمزها در شرايطي به استقبال بازي با استقلال مي‌روند كه هم به لحاظ فني مشكل دارند، هم حاشيه‌هاي زيادي را حول و حوش خود مي‌بينند و اتفاق جديد هم بلاتكليفي كادر فني است كه به معضلات پيشين اضافه شده است تا هواداران اين تيم با نگراني بالايي منتظر اتفاقات آينده باشند.

پيكان هم با شكست دادن پرسپوليس در ورزشگاه آزادي، رسما خودش را به عنوان يكي از جدي‌ترين مدعيان كسب عنوان قهرماني معرفي كرد تا حميد درخشان بازگشتي شكوهمندانه به نيمكت مربيگري داشته باشد.


کد مطلب: 67953

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/67953/فراز-آبي-فرود-قرمز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com