کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از تاکید رهبر انقلاب بر مسئولیت سنگین رسانه ها

مسئولین سایت‌ها به ترسیم خط جدید حرکت رسانه ها پرداختند

7 ارديبهشت 1390 ساعت 12:02

مدیران مسئول و سردبیران سایت‌های خبری معتقدند مرز دقیقی میان نقد و تخریب وجود دارد و رهبر انقلاب با مشخص کردن مدل فعالیت رسانه‌ای، اعتدال و پرهیز از بحرانی جلوه دادن اختلاف سلایق را به اصحاب رسانه پیشنهاد کردند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از بیانات رهبر انقلاب در جمع وزیر کشور و فرماندهان نیروی انتظامی و تاکید ایشان بر مسئولیت سنگین رسانه ها، مطبوعات، گروهها وافراد تاثیر گذار بر حفظ آرامش روانی مردم و عدم القای نبود آرامش و دو دستگی در میان مسئولین ، فعالین رسانه‌های سایبری به ترسیم خط جدید حرکت رسانه ها در فضای سیاسی کشور پرداختند.

خط مشترک نظرات اصحاب رسانه های خبری مجازی، همراهی با نظام در پشت سر گذاشتن شرایط حساس کشور و پرهیز از مشوش کردن افکار عمومی است.

جذابیت های خبری برای خبرنگاران نباید موجب تفرقه افکنی شود

بر اساس این گزارش محمد قادری مدیر مسئول سایت تابناک با اشاره به اینکه نقد باید مصلحانه ودلسوزانه باشد و نقد تخریبی در فرهنگ رسانه ای ما جایگاهی ندارد گفت: نوع بیان رسانه ها در انتقادات سازنده نباید به گونه ای باشد که مردم احساس یاس کرده ویا دشمنان به اختلافات داخلی امید ببندند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در تفرقه افکنی افزود: اختلافات مسئولان وشخصیت های سیاسی نباید رسانه ای شود زیرا دشمنان همواره به دنبال القای تفرقه واختلاف در کشور هستند.

قادری با تاکید کرد: رسانه هایی که مدعی فعالیت در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری هستند نباید به خاطر برخی کشش ها وجذابیت های خاص خبری ،اخبار خاص، تفرقه افکن و دور از شان رسانه را منتشر کنند.

خط اعتدال، مسیر حرکت در فضای رسانه

دبیر سیاسی سایت خبر آنلاین با اشاره به اینکه چارچوبی که مقام معظم رهبری برای فعالیت رسانه ها مشخص کرده اند قائده کلی است که از گذشته مورد توجه ایشان بوده است گفت:مقام معظم رهبری همواره بر حرکت در خط اعتدال وعدم غفلت از کارویژه های اصلی نظام تاکید داشته اند.

محسن فرجادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکید مجدد مقام معظم رهبری بر پرهیز از القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور برای جلوگیری از انحراف مسئولان از خط نظام مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایش رهبری مسئولین وفعالین رسانه ای نباید فضای کشور را ملتهب ،دوگانه یا چند گانه جلوه دهند افزود: کودک درون برخی مسئولین دچار بیش فعالی شده و با اظهارات چند پهلو به ملتهب شدن و چند رنگ شدن فضا کمک می کنند.

بحرانی جلوه دادن اختلاف سلایق خطایی استراتژیک

در همین باره مدیر مسئول سایت عصر ایران نیز به خبرنگار مهر گفت:بزرگ نمایی اختلاف سلایق در شرایط کنونی خطایی استراتژیک است.

جعفر محمدی مخاطب سخنان رهبری را دو گروه خواند و گفت:مسئولان اولین مخاطبان فرمایشات مقام معظم رهبری هستند،آن ها نباید اختلافات خود را علنی ساخته و رسانه ای کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها در انعکاس اخبار باید دوری از فضای تنش و القای اختلافات را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند اظهار داشت:اختلاف سلایق باید در مسیر صحیح خود بررسی و حل و فصل گردد لذا رسانه ها با دامن زدن به این مسائل تنها فضای مناسبی را در اختیار دشمنان برای سوئ استفاده قرار می دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در طول عمر ۳۲ ساله خود شرایطی بسیار بحرانی تر را از سر گذرانده تصریح کرد:اختلافات امروز در برابر دودستگی ها و توطئه هایی که جمهوری اسلامی از سر گذرانده هیچ است بنابراین بزرگ نمایی اختلاف سلایق در شرایط کنونی کشور اشتباهی استراتژیک است.

طرح مبحث پرهیز از اتهام افکنی برای اولین بار در درس خارج فقه مقام معظم رهبری

در همین رابطه احسان صالحی مدیر مسئول سایت رجانیوز با اشاره به اینکه در طول ماه های اخیر مقام معظم رهبری در موقعیت های مختلف پیرامون چارچوب های فعالیت رسانه اظهار نظر کرده اند گفت: اواخر سال گذشته رهبری در درس خارج فقه شان پرهیز از اتهام زنی را به عنوان بحث حقوقی وشرعی عنوان کردند پس از آن نیز در جمع نمایندگان مجلس خبرگان در همین رابطه توصیه هایی را به رسانه ها و حامیان انقلاب و دولت ابراز داشتند.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری فضای رسانه ای کشور باید آیینه فضای عمومی کشور باشد اما امروز این فضا آشفته و پر از اتهام و دعوا های سیاسی است.

صالحی با تاکید بر لزوم نقد شفاف به دور از اتهام افکنی و سیاه نمایی اظهار داشت: طبق آیه شریفه قرآن دشمنی با یک گروه نباید ما را وادار به بدگویی و خلاف گویی علیه آنان کند.

مقام معظم رهبری مدل فعالیت رسانه ای را ترسیم کردند

در ادامه محسن مهدیان مدیر مسئول سایت جهان با تاکید به اینکه مدل ورود رهبری در سخنرانیشان به مسئله اخیر باید الگوی فعالیت رسانه های اصول گرا قرار گیرد گفت:مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان ابتدا به یادآوری تلاش های رئیس جمهور و تشکر از فعالیت های دولت پرداختند سپس اعلام کردند ،خدمت گذاری برای مردم و رهبری صرف نظر از اشخاص مهم است، در پایان نیز صدور حکم ابقای مصلحی در وزارت اطلاعات را امری عادی تلقی نمودند.

مهدیان توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون لزوم تقسیم بندی مسائل به اصلی وفرعی راامری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت:با توجه به شرایط منطقه،مسائل حاشیه ای کشور نباید رسانه هارا از پرداختن به مسائل اصلی مانند مظلومیت مردم بحرین باز دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های خبری دنیا کشتار مردم بحرین توسط آل سعود را در بایکوت کامل قرار داده اند اظهار داشت:امروز پرداختن به خیزش های اصیل منطقه و حمایت از شیعیان مظلوم بحرین ومسلمانان یمن مهمترین وظیفه رسانه های جمهوری اسلامی ایران است زیرا انقلاب اسلامی الگو وتنها امید مسلمانان منطقه است.

وی با اشاره به خبر رها شدن دو بیمار در زمین های کشاورزی اطراف تهران گفت:انتشار این خبر موجب حل یکی از بزرگترین خلا های قانونی در بیمارستان های دولتی گشت و مسئولیت رسانه ها را بیش از بیش نمایان ساخت.

مدیر مسئول سایت جهان تاکید کرد:پرداختن به مسائل فرعی موجب می شود مسائل اصلی و اساسی از دید رسانه ها مخفی مانده و به مسئولیت اصلی خود نپردازند.

مرز دقیق نقد وهرج و مرج رسانه ای مشخص است

در همین رابطه سید امیر سیاح قائم مقام مدیر مسئول سایت الف با اشاره به جنگ روانی رسانه های غربی علیه ایران گفت:تمام ظرفیت رسانه ای غرب بسیج شده اند تا با شایعه پراکنی وانتشار اخبار مریض وکسل کننده کشور را فلج کنند و پشتوانه مدنی جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

سیاح افزود:مرز دقیقی میان نقادی وهرج ومرج رسانه ای وجود دارد، دشمنان با هرج ومرج رسانه ای به دنبال تضعیف نظام هستند و دوستان با نقد منصفانه اعتلای جمهوری اسلامی را آرزو می کنند.

وی با تاکید بر لزوم درک دقیق مرز نقد وتخریب تصریح کرد: اشخاص نباید حب و بغض رسانه ای خود را در تحلیل های سیاسی و انتشار اخبار دخیل کنند.


کد مطلب: 164380

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/164380/مسئولین-سایت-ها-ترسیم-خط-جدید-حرکت-رسانه-پرداختند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com