کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به سوریه حمله‌شود درکنار اسد می‌جنگیم

13 تير 1391 ساعت 19:43

احمد جبرئیل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «در صورتی که هر گونه حمله نظامی علیه سوریه انجام شود در کنار ایران و حزب الله به جنگ با مخاصمان برخواهیم خواست و آن قدر می‌جنیگم تا آنها را شکست دهیم.»


به گزارش جهان، دیپلماسی ایرانی به نقل از روزنامه القدس العربی نوشت: وی که در حال حاضر در دمشق به سر می‌برد، همچنین گفت: «نظام سوریه از لحاظ داخلی قوی است و مردم از آن حمایت می‌کنند از این رو می‌تواند از پس توطئه‌های خارجی بر آید.»
 
وی تاکید کرد، ما موضوع احتمال تصمیم عناصر خارجی برای انجام حرکت خصمانه‌ علیه سوریه را با بردارانمان در سوریه، حزب الله و برادرانمان در ایران بررسی کرده‌ایم، من به آنها گفته‌ام که ما هم جزئی از این معرکه هستیم و در کنار آنها با دشمنان خارجی می‌جنگیم.
 
وی همچنین گفت: «اگر ترکیه یا پیمان آتلانتیک شمالی بخواهند که مواضع خود را تشدید کنند و علیه حکومت سوریه دست به حرکتی خصمانه بزنند ما فورا به خیابان‌ها خواهیم آمد و در کنار دیگر افراد شریف و برادران سوری‌مان با آنها خواهیم جنگید.»
 
جبرئیل همچنین گفت: «سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله خودش شخصا به من گفت که اگر جنگی علیه سوریه در بگیرد حزب الله نیز جزئی از آن جنگ خواهد بود.»
 
وی همچنین اظهار داشت با سید حسن نصرالله، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده و درباره این موضوع با آنها صحبت‌های مفصلی داشته است.
 
جبرئیل همچنین به توصیه‌های ایران به او اشاره کرد و گفت: «مقام‌های ایرانی به من ابلاغ کردند که سوریه را ترک نکن که اگر ترک کنی از سوی دشمنان مورد حمله قرار می‌گیری.»
 
وی درباره ترکیه نیز گفت: «به ترک‌ها بارها گفتیم که با آتش بازی نکنند و بدانند که هر گونه دخالتی در امور داخلی سوریه خط قرمزی برای ما است و آنها باید به این مساله توجه داشته باشند.»
 
جبرئیل تاکید کرد، جنبش ما، حزب الله و ایران و سوریه همه در یک محور هستیم، ما احساس کرده‌ایم که مواضع همه ما با یکدیگر تطبیق دارد، آن‌چه در سوریه می‌گذرد یک درگیری داخلی محلی نیست بلکه در حقیقت تلاشی برای ایجاد تغییرات بنیادین برای ایجاد خاورمیانه جدید است. درگیری‌ای که در سوریه علیه نظام اسد وجود دارد جنگ از راه دور برای رسیدن به اهداف دورتر است. ما همه به این توافق رسیده‌ایم که باید در این نبرد پیروز شویم و پیروزی در این جنگ به معنای شکست طرح امریکایی صهیونیستی است که برخی کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و عربستان پذیرفته‌اند که هزینه‌های مادی آن را بپردازند. پیروزی ما در این نبرد همه ما را به سعادت نهایی می‌رساند، ما با یک توطئه‌ بزرگ مواجهیم که از تهران آغاز می‌شود تا بغداد ادامه دارد و به دمشق می‌رسد. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم راهمان برای رسیدن به فلسطین را ادامه دهیم اگر که در این راه پیروز نشویم. این محور محور پیروزی ما است.
 
قرار است این مصاحبه سه‌شنبه شب از شبکه المیادین ساعت 10:30 به وقت گرینویچ به طور کامل پخش شود.


کد مطلب: 231871

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/231871/سوریه-حمله-شود-درکنار-اسد-می-جنگیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com