کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاجره لفظي دايي با مجري تلويزيون

28 فروردين 1390 ساعت 8:39

با شروع ال‌كلاسيكوي ۱۶۲ و در حالي كه بيشتر مخاطبان ورزشي در حال تماشاي ديدار مسابقه تيم‌هاي رئال‌مادريد و بارسلونا بودند، علي دايي با تماس تلفني مشاجره لفظي با مجري برنامه ورزش از نگاه دو را پيدا كرد.


به گزارش فارس، برنامه ورزشي " ورزش از نگاه ۲ " شب گذشته با حال و هوايي كاملا فوتبالي آغاز شد و نيما نهاونديان، مجري اين برنامه با دعوت از علي كفاشيان، رئيس فدراسيون و با توضيحي مختصر در مورد اتفاقات بازي پرسپوليس و استيل آذين، نشان داد كه آقاي رئيس بايد درباره حوادث تلخ فوتبالي هفته هاي پاياني ليگ برتر ايران پاسخگو باشد.

كفاشيان پس از تماشاي صحنه هاي بازي استيل آذين و پرسپوليس و با بازبيني دوباره زد و خورد بازيكنان دو تيم تحت تاثير قرار گرفت، به طوري كه به محض بازگشت دوربين به استوديو وي سخت ترين مجازات را براي بازيكنان خاطي در نظر گرفت و گفت: متاسفانه اتفاق هاي بدي در اين ديدار رخ داد و ما تصميم داريم اشد مجازات را براي خاطيان اين بازي در نظر بگيريم.
كفاشيان محروميت مادالعمر را براي خاطيان اين بازي رد كرد، اما مدعي شد بايد رايي صادر شود تا متخلفان اصلي نتوانند به راحتي به فوتبال بازگشته و دوباره فعاليت كنند.

رئيس فدراسيون ادامه داد: اين محروميت فقط شامل بازيكنان نخواهد شد،‌ ما اعلام كرده ايم كه مديران عامل باشگاه ها و حتي مديراني كه عضو هيات رئيسه نيز باشند هم با محروميت مواجه خواهند شد.
صحبت ها و به نوعي تهديدهاي كفاشيان ادامه داشت تا اينكه بخش دوم تصاوير كه كمي دراماتيك تر بود به تصوير كشيده شد.
اميد گلمكاني، گزارشكر برنامه در‌ آخرين لحظه ها اشك هاي سوشا مكاني و ناراحتي بازيكنان استيل آذين را نشان داد و كاري كرد كه با بازگشت دوباره دوربين به استوديو صحبت هاي كفاشيان نسبت به حرف هاي دقايق اول برنامه بسيار بسيار آرام تر شد؛ گويي رئيس با ديدن اشك هاي دروازه بان استيل آذين تغيير موضع داد.
كفاشيان در اين بخش اعلام كرد: البته نبايد اين اتفاق را چندان بزرگ كرد چرا كه بازيكنان ما در ليگ بيش از ۳۰ مسابقه انجام داده اند و در بيشتر بازي ها حاشيه زيادي رخ نداده است، بنابراين منطقي نيست كه درگيري بازي پرسپوليس و استيل آذين را اينقدر بزرگ كرد و بزرگ نمايي در اين مورد كار خوبي نيست.

تغيير موضع كفاشيان پس از برقراري تماس تلفني مجري برنامه با هوشنگ نصيرزاده، كارشناس داوري همگون تر شد و رئيس راحت تر توانست جو فوتبالي كشور را بدون حاشيه توصيف كند.
نصيرزاده با تماس تلفني درباره اتفاقات دقايق پاياني شاگردان دايي و ياوري گفت: درگيري بازيكنان استيل آذين و پرسپوليس چندان جدي نبود و نبايد اين مسئله را زياد بزرگ جلوه داد. البته براي هر يك از تخلف‌ها قوانين مرتبطي وجود دارد.
وي در مورد حركت سوشا مكاني و اينكه علي دايي معتقد بوده وي قصد وقت كشي داشته و دليلي براي اجراي بازي جوانمردانه از سوي بازيكنانش وجود نداشته، تاكيد كرد: اگر هم فرض كنيم كه دروازه بان استيل آذين مصدوم نشده بود و قصد اتلاف وقت را داشت، ‌نبايد يك رفتار بد را با رفتاري بدتر جواب داد، چون داور مسابقه همان زمان از دست رفته در وقت هاي اضافي را نيز محاسبه مي كند.

نصيرزاده در حالي اين اظهارات را بيان مي كرد كه در ديگر شبكه صدا و سيما مسابقه حساس تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا در حال شروع شدن بود،‌ اما به يك باره علي دايي كه گويي از صحبت هاي مجري برنامه و نصيرزاده ناراحت شده بود، مقدمات تماس تلفني را فراهم كرد و چالش شهريار در آستانه ال كلاسيكو ۱۶۲بامجري و كارشناش برنامه آغاز شد و از همين جا بود كه سرمربي پرسپوليس انتقادها و حملات خود عليه مجري و كارشناس داوري را آغاز كرد.

دايي در شروع صحبت هايش در مورد اظهارات مجري كه گفته بود؛ مكاني بازيكن با اخلاقي است و مي توان از اين تخلف وي چشم پوشي كرد، عنوان كرد: آن زماني كه ما فوتبال بازي مي كرديم هرگز موهايتان به مدل اين آقا نبود؟! شما از مكاني نبايد در يك برنامه پربيننده تلويزيوني حمايت كنيد. اين كار را مي كنيد شايد دروازه بان استيل آذين دوست شماست.

مجري در پاسخ به اظهارات دايي گفت: ما نظر شخصي نداديم بلكه كارشناس آورديم و سرمربي سرخ پوشان در اين هنگام جواب داد: كارشناسي كه پشت خط آورديد رنگي بود و گرايش به يك رنگ و تيم خاص دارد.

به هر حال حساسيت ال كلاسيكو از يك سو و انتقاد تلفني دايي از سوي ديگر كاري كرد كه براي دقايقي تب فوتبال داخلي و خارجي تلفيق شده و نگاه ها را به خود جلب كند،‌ اما تشكر مجري از برقراري تماس تلفني دايي با برنامه و خداحافظي توام با قدرداني سرمربي پرسپوليس عاقبتي مانند نتيجه بازي رئال مادريد و بارسلونا در ال كلاسيكوي ۱۶۲ را داشت، چرا كه در آن سوي ميدان هم مردان مورينيو و گوارديولا با دو ضربه پنالتي به تساوي يك بر يك رضايت دادند.


کد مطلب: 162878

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/162878/مشاجره-لفظي-دايي-مجري-تلويزيون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com