کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل حمل پلاکارد هسته ای؛

بازداشت دانشجویان استقبال کننده از رئیس‌جمهور +عکس

9 ارديبهشت 1394 ساعت 20:49

۴ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز، که صبح امروز در جریان مراسم استقبال از رئیس جمهور در این شهر انتشار فکت شیت از سوی دولت را خواستار شده بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند.


به گزارش جهان، «خبرنامه دانشجویان ایران» نوشت: به محض ورود روحانی و آغاز استقبال مردمی این دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضمون "محرمانه نداریم،منتظر فکت شیت ایرانی هستیم"، "مردم را از جزئیات مذاکره مطلع کنید"،"فکت شیت آمریکا را تکذیب کنید"،" انتشار فکت شیت ایرانی=همدلی دولت با ملت" و ... و با سردادن شعار "روحانی، روحانی، فکت شیت ایرانی" درخواست و مطالبه خود را با دکتر روحانی درمیان گذاشتند که متاسفانه مورد مشاجره با لباس شخصی هایی که رئیس جمهور را همراهی می کردند واقع شدند.

به گفته یکی از حاضرین این دانشجویان با شناسایی ضاربین و به خیال اینکه کسی پاسخگوی مطالباتشان خواهد بود به مامورین نیروی انتطامی حاضر در محل برای تنظیم شکایت مراجعه کردند که پس از دقایقی بار دیگر گروهی با لباس شخصی به سمت آنان آمده و مشاجره کرده و سپس چهار تن از این دانشجویان را بازداشت نمودند.

رجا هم در این باره نوشت: در همین حال، اسکورت کاروان رئیس جمهور پس از گذر از مقابل این دانش جویان آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد و پس از این که آنها از این اقدام خشونت آمیز انتقاد کردند، ۴ نفر از دانشجویان را توسط نیروهای امنیتی دولتی دستگیر و به کلانتری مجاور انتقال یافتند.

با این حال، ایرنا به نقل از یک مقام مسئول در روابط عمومی ریاست جمهوری مدعی شده است: «چند نفر در میان انبوه مردم استقبال کننده شعارهایی سردادند و میان خود آنان و برخی حاضران نیز مشاجراتی در گرفت، اما مداخله و درگیری تیم حفاظت رییس جمهوری کذب محض است. هیچ کسی و از جمله دانشجویان عزیز دستگیر نشده و یا مورد ضرب و شتم قرار نگرفته اند.»

به نوشته رجا، پس از پیگیری های مختلف، دانشجویان بازداشتی در آخرین ساعات روز چهارشنبه آزاد شدند.

عکسهای ارسالی از شیراز را در زیر می بینید:




کد مطلب: 420212

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/420212/بازداشت-دانشجویان-استقبال-کننده-رئیس-جمهور-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com