کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع رایگان چای و روغن ریخته نذر امامزاده

28 شهريور 1388 ساعت 13:02

چایی که قرار است بعد از تصویب دولت بین مردم به رایگان توزیع شود فاسد است .


  دولت در سال های گذشته سیاستی را در پیش گرفته که به واسطه آن تولید سالانه مازاد را که به دلیل کیفیت پایین نه مشتری داخلی دارد و نه قابلیت صادرات، رایگان توزیع می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان بعد از اینکه سیب زمینی با هدف جلوگیری از ضایعات آن در میان مردم به صورت رایگان توزیع شد ،مدتی پیش رئيس هيات‌مديره سازمان مركزي تعاون روستايي نیز اعلام کرد ؛ براي اينكه چايكاران بيش از اين ضرر نكنند در صورت تصويب دولت چاي داخل به طور رايگان در ميان مردم توزيع مي‌شود.
همان زمان برخی کارشناسان ضمن ارزیابی این تصمیم تاکید کردند که بهتر است دولت برای حمایت از کشاورزان به وظایف اصلی خود بپردازد.
به عنوان مثال درحالیکه واردات قانونی و غیر قانونی و بی رویه چای تقلبی و غیراستاندارد ،بازار عرضه را کاملا اشباع کرده است ،توزیع رایگان چای بین مردم دردی از کشاورزان را برطرف نمی کند.
اما نکته مهمتر این است که اخیرا رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی چایکاران از فاسد و غیر قابل استفاده شدن 170 هزار تن چایی که در انبارها بوده خبر داده است.
به این ترتیب چایی که قرار است بعد از تصویب دولت بین مردم به رایگان توزیع شود فاسد است و عملا توزیع آن ممکن نیست.

به گفته کارشناسان عمده چايی كه اكنون در انبار موجود است فاسد شده و قابل مصرف نيست. چاي موجود در انبارهاي كشور مربوط به سه دوره است. يك دوره چاي سال‌هاي ٦٩ تا ٧٩، يك دوره چاي سال‌هاي ٧٩ تا ٨٣ و دوره سوم چاي سال‌هاي ٨٤ تا ٨٨ است. چاي‌هايي كه اگر به درستي انبارداري شده باشند هم نمي‌توان از آنها استفاده كرد. اين موضوع را رئيس اتحاديه چايكاران شمال هم تاييد مي‌كند. به گفته وی اگر چاي را در انبارها به‌صورت بهداشتي و اصولي هم نگهداري كرده باشند نمي‌توان از همه چاي استفاده كرد. زيرا چاي‌هايي كه از سال‌هاي ٦٩ تا ٨٧ در انبار مانده فاسد شده است و قابل استفاده نيست. چاي سال ٨٧ و ٨٨ هم در صورتي كه رطوبت بيش از اندازه به آنها نخورده باشد قابل استفاده خواهد بود.


کد مطلب: 66665

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/66665/توزیع-رایگان-چای-روغن-ریخته-نذر-امامزاده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com