کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گناه کسانی که فتنه ۸۸ را راه ‌انداختند نابخشودنی است

ذخیره کالاها در پایان دولت قبل ۱۵ روز بود

24 شهريور 1392 ساعت 10:06

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه گناه افرادی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند، نابخشودنی است گفت: انتخابات ۹۲ باعث تقویت انسجام داخلی کشور شد.


به گزارش جهان، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست خود با فرماندهان پلیس اطلاعات و امنیت سراسر کشور در توضیح ماهیت اطلاعات در پلیس امنیت گفت: ماهیت اطلاعات مانند تور امنیتی ناپیدایی است که تهدیدات را شناسیی می‌کند.

وی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت باید روی زمینه‌های نارضایتی که باعث تعارضات می‌شود فعالیت کند.

عدم جهت‌گیری ناجا نسبت به جریان‌های سیاسی/ برخی موارد شاهد بدرفتاری با مهاجران بودیم

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه در چند سال اخیر یکی از نهادهای مؤثر در بحث پیش‌بینی و پیشگیری پلیس امنیت بوده است گفت: وظیفه اصلی پلیس امنیت پیش‌بینی و پیشگیری است.

وی ادامه داد: ناجا برخلاف دستگاه‌های دیگر در همه جا حضور دارد و افراد برای برگزاری کنسرت بحث گردشگری، اتباع بیگانه، میتینگ‌های سیاسی و اماکن باید از نیروی انتظامی مجوزهای لازم را بگیرند و این نشان می‌دهد که ما در همه موارد اشراف کامل داریم.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: رفتارهای ناجا سبب شده است که تمامی جریان‌های سیاسی در مورد نیروی انتظامی احساس امنیت داشته باشند و خدا را شکر ناجا هیچ وقت متهم به سوگیری در زمینه‌های سیاسی نشده است.

وی اشتراک‌گذاری اطلاعات میان دستگاه‌های مختلف را از الزامات کار امنیتی دانست و گفت: آن چیزی که به ما لطمه می‌زند بحث احتکار اطلاعات است و فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های یک شبه در مورد مهاجران افغان در کشور اجرایی نیست گفت: ما اکنون مرزهای کشور را بسته‌ایم. مهاجران به صورت رسمی و با ویزا وارد کشور می‌شود اما از کشور خارج نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: رفتاری که اکنون با افغان‌ها می‌شود مناسب نیست در بعضی موارد ما شاهد بدرفتاری‌ با مهاجران بوده‌ایم و باید در نظر بگیریم که آنها برادران ما هستند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در بعضی مواقع طرف عراقی ورود افراد از مرزهای خود را محدود می‌کند گفت: در این شرایط است که ما نیز ناچار می‌شویم خروج افراد از مرزها را محدود کنیم اما مردم تصور می‌کنند که ما در این قضیه مقصر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز دنیا پیچیده شده است و تاریخ در مسیر تند خود قرار گرفته گفت: پارادایم‌ها و نظام‌های قدیم پاسخگوی شرایط امروز جهان نیستند و باید پارادایم جدیدی به این منظور ایجاد شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به وضعیت کنونی سوریه گفت: آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد تلاشی است که غرب برای ایجاد امنیت اسرائیل می‌کند البته حکومت سوریه نیز در مواردی آمادگی لازم برای برخورد با حوادث را نداشت.

وی گفت: دولت سوریه بسیار خوش‌بین بود و گمان نمی‌کرد که این اتفاقات ادامه‌دار باشد.

روایت احمدی‌مقدم از برگزاری جشن انتخابات سال ۹۲

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه وظیفه پلیس امنیت رصد و پیش‌بینی اوضاع کشور است، گفت: در اواخر دولت قبلی مسئولان دولت قاطعانه اعلام کردند که وضعیت ذخیره اقلام اساسی مناسب است و ما تا ۶ ماه کشور دچار مشکل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اما گزارش‌های پلیس امنیت نشان داد که آنها دروغ می‌گویند و وضعیت اقلام در برخی موارد ۲ یا ۳ ماه است. پلیس امنیت این موضوع را به دولت جدید گزارش داد و آنها در جلسات مشترک خود با دولت قبلی موانع و مشکلات مربوطه را برطرف کردند و کشور از بحران نجات یافت.

احمدی مقدم در ادامه اشاره به حوادث رخ داده درباره انتخابات سال ۸۸ گفت: آنهایی که فتنه را به‌راه انداختند گناهشان نابخشودنی است اما آنهائیکه از سر نادانی فتنه‌گران را همراهی کردند موضوعشان متفاوت است.

وی افزود: خدارا شکر انتخابات ۹۲ پیروزی بزرگی برای ملت بوجود آورد و سبب انسجام داخلی شد.

فرمانده ناجا تأکید کرد: بعد از حوادث سال ۸۸، دو دستگی‌هایی در کشور بوجود آمده بود که بعد از برگزاری انتخابات و انتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهور، این دو دستگی‌ها از بین رفت و اکنون کسانی که به حاشیه رانده شده‌اند نیز می‌توانند به نظام خدمت کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه کسانی زمانی به همراهی با دشمنان و ضد نظام بودن محکوم شدند اما بعد از انتخابات آنها قسم می‌خورند که پایبند به نظام هستند و پیرو ولایت فقیه.

وی با اشاره به برگزاری جشن پیروزی بعد از انتخابات گفت: برخی‌ها در آن زمان به ما فشار می‌آوردند که مانع از برگزاری جشن انتخابات شویم اما ما می‌گفتیم که ما از خوشحالی مردم خوشحال هستیم، چرا نباید برای خلق حماسه سیاسی، مردم جشن بگیرند.

احمدی مقدم ادامه داد: ما در آن زمان اولین تبریک را به دولت گفتیم و دولت نیز از ناجا به صورت رسانه‌ای و رسمی تشکر کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سیاست نیروی انتظامی همراهی و همکاری با تمام جناح‌های سیاسی است، گفت: برای ما فرق نمی‌کند که دولت از چه جناح سیاسی باشد، ما رویکرد جناحی و حزبی نداریم و به دنبال برقراری امنیت در کشور هستیم.

فرمانده ناجا افزود: اگر امنیت در کشور برقرار باشد و چرخ اقتصاد بخوبی بچرخد جرم و جنایت در جامعه کم می‌شود و ما نیز به دنبال کم شدن جرم و جنایت در جامعه هستیم.

تشویق ناجا از سوی رهبری/ اصلاح برخورد با مظنونین پرونده‌ها

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه برخورد ما با شهروندان و مظنونین باید به درستی انجام شود، گفت: برخی گزارش‌ها می‌گوید که دستگیری مظنونین در بعضی جاها ۶۵ درصد و بعضی جاها یک درصد دچار اشتباه می‌شود که ما باید این یک درصد اشتباه را هم نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: زمانی بحران بزرگی در کشور ایجاد می‌شود آنگاه می‌توان یک درصد خطا را قابل قبول دانست اما ما نباید حتی یک نفر را نیز به صورت اشتباه بازداشت کنیم و به دست و پای او دستبند بزنیم.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه طرز برخورد ما با متهمین جرایم مختلف باید متفاوت باشد، گفت: آن کسی که جانی و شرور است باید به دست و پای او دستبند است اما آن کسی که برای یک دعوای خانوادگی ساده و یا بدهی اندک بازداشت شده نباید مانند آن جانی با وی برخورد شود.

وی در مورد سیاست ناجا در بحث حجاب و امنیت اخلاقی گفت: هیچ مسئولی در دولت در مورد اینکه ما برای حجاب سخت‌گیری نمی‌کنیم اظهارنظری نکرده است. سیاست ناجا این است که با یک ضرب آهنگ ملایم پیش برود و برخوردها را دائمی کند.

احمدی مقدم تاکید کرد: من با کار بعضی از رسانه‌ها که می‌خواهند به این ضرب‌آهنگ شدت ببخشند مخالفم.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه عوامل نیروی انتظامی گفت: ناجا بخاطر برگزاری انتخابات، اجلاس سران، طرح‌های نوروزی و امنیت مرز از سوی مقام معظم رهبری مورد تشویق قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اینکه رهبری در تشویق‌هایشان نام بنده را می‌آورند به این معنی نیست که تشویق‌ها برای شخص بنده است بلکه تشویق‌های برای کل ناجا است.


کد مطلب: 313158

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/313158/گناه-کسانی-فتنه-۸۸-راه-انداختند-نابخشودنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com