کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین خبر درباره قیمت شکر

21 ارديبهشت 1392 ساعت 16:27

معاون بازرسی سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده گفت : موجودی شکری که با ارز مرجع وارد شده است، برای مدت مدیدی نیاز کشور را تامین می کند و عرضه کنندگان موظفند با قیمت قبلی انرا عرضه کنند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مجتبی فراهانی گفت: با توجه به موجودی انبارها و کارخانه ها دلیلی برای افزایش قیمت شکر وجود ندارد، علاوه بر اینکه در روزهای آینده شکر تولیدی کشور نیز وارد بازار می شود.
 
وی درباره علت افزیش قیمت شکر در روزهای گذشته و تدابیر دولت در این باره اظهارداشت: در پی سوء استفاده برخی افراد این اتفاق افتاد که با بازرسی های انجام شده، در یکی دو روز اخیر قیمت آن حدود 30 درصد کاهش داشته است.
 
فراهانی افزود: در یک ماه گذشته 39 هزار بازرسی در خصوص شکر انجام شده که منجر به تشکیل پرونده های تخلف به ارزش 20 میلیارد تومان برای وارد کننده و تولید کننده و 950 میلیون تومان در سطح خرده فروشی شده است.
وی اظهارداشت : این بازرسی ها منجر به تشکیل 1720 پرونده و پلمب 20 واحد محتکر شده است.
 
معاون بازرسی سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده با تاکید بر اینکه شکر باید درب کارخانه کیلویی 1300 تومان عرضه شود، درباره کالاهایی که با ارز ارزان وارد و با ارز آزاد فروخته می شود، گفت :‌ بخش بازرسی ویژه ای برای این کالاها تشکیل شده است.
 
وی افزود:‌ کسانی که با ارز ارزان کالا وارد کرده و با قیمت بالا فروخته اند، تاکنون چندین پرونده به ارزش 700 میلیارد تومان تشکیل شده است.
 
فراهانی گفت: یکی از بزرگترین تخلفها مربوط به یک شرکت وارد کننده خودرو بود که خودروها را با ارز ارزان وارد کرد اما بعد که ارز گران شد خودروهای وارداتی را با قیمت ارز ازاد فروخت که 200 میلیارد تومان جریمه شده است.
 


کد مطلب: 286122

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/286122/آخرین-خبر-درباره-قیمت-شکر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com