کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرايط پذيرش دانشجو در دانشگاه امام حسين

3 بهمن 1388 ساعت 17:47


معاون سازمان سنجش و آموزش كشور شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دانشگاه امام حسين(ع) را تشريح كرد.

ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با فارس، ضمن تشريح جزئيات شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دانشگاه امام حسين(ع) به مواردي همچون استخدام رسمي تعدادي از دانش‌آموختگان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، يك ترم طولاني‌تر بودن دوره تحصيل دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) و معاف بودن تمام دانش‌آموختگان اين دانشگاه از آموزش وظيفه اشاره كرد.گفت‌وگوي فارس با خدايي را بخوانيد.

فارس: شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دانشگاه امام حسين(ع) چگونه است؟

خدايي: پذيرفته شدگان در دانشگاه امام حسين(ع) به عنوان عضو فعال بسيج شناخته شده و علاوه بر برنامه‌هاي تحصيلي،‌ آموزش‌هاي نظري و عملي در نظر گرفته شده براي اعضاي فعال بسيج را مطابق مقررات بايد بگذرانند.
داوطلبان دانشگاه امام حسين(ع) بايد ضوابط گزينش خاص اين دانشگاه را داشته و در گزينش پذيرش شوند. همچنين اين داوطلبان بايد صلاحيت و آمادگي عضويت فعال بسيج را داشته باشند.
با توجه به برنامه‌هاي آموزشي اضافي، دوره تحصيل دانشگاه دانشگاه امام حسين(ع) يك ترم تحصيلي بيش از دوره‌هاي معمول دانشگاه‌هاي كشور برنامه‌ريزي شده است.
تعدادي از دانش‌آموختگان علاقه‌مند به استخدام رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خواهند آمد. در اين صورت كل حقوق دوره تحصيل پرداخت و سنوات مزبور جزء سوابق خدمتي فرد محاسبه مي‌شود.
به تمام دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسين(ع) گواهي معافيت از آموزش وظيفه و كسر خدمت (در مجموع 6 ماه)‌ داده مي‌شود و همچنين دانش‌آموختگاني كه به استخدام سپاه در نمي‌آيند در صورت علاقه مي‌توانند خدمت وظيفه را بلافاصله بعد از پايان تحصيل در سپاه بگذرانند.

فارس: تحصيل در دانشگاه امام حسين(ع) چگونه است؟

خدايي: تحصيل در دانشگاه امام حسين(ع) در 2 سال اول فقط شبانه‌روزي است. حداكثر سن داوطلبان تحصيل در دانشگاه امام حسين(ع) 22 سال تمام است و پذيرش دانشجو براي برخي از رشته‌هاي اين دانشگاه فقط از بين اعضاي رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت مي‌پذيرد.

فارس: شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري چگونه است؟

خدايي: دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري براي تأمين نيروي انساني متخصص و متعهد مورد نياز قوه قضائيه، در رشته كارشناسي علوم قضايي از بين داوطلبان آزمون سراسري 140 نفر دانشجو پذيرش مي‌كند.
تمام داوطلبان (گروه‌هاي آزمايشي سه گانه علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) علاقه‌مند به شركت در گزينش دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري با توجه به شرايط و ضوابط علاوه بر ثبت‌نام اينترنتي در آزمون سراسري سال 89 بايد نسبت به تكميل فرم درخواست پذيرش اين دانشكده نيز كه در سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور درج شده، اقدام كنند و فرم تكميل شده را پس از نوشتن شماره پرونده آزمون سراسري خود در آن به همراه مدارك موردنياز به آدرس اين دانشكده ارسال كنند.

فارس: شرايط داوطلبان تحصيل در دوره كارشناسي علوم قضايي روزانه چگونه است؟

خدايي: تمام داوطلبان شركت‌كننده در آزمون سال تحصيلي 90 ـ 1389 دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري بايد علاوه بر شرايط عمومي آزمون سراسري، داراي شرايط اختصاصي همچون تدين به دين مبين اسلام، التزام به ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي ايران، قبولي در گزينش عمومي و اخلاقي كه توسط هسته گزينش دانشكده صورت مي‌گيرد، گذراندن دروس پيشتاز مطابق تشخيص دانشكده، تحصيل تمام وقت در دانشكده (40 ساعت در هفته) باشند.
پذيرفته‌شدگان نمي‌توانند در حين تحصيل شغلي داشته يا در محل ديگري به تحصيل ادامه دهند و در صورت تخلف از ادامه تحصيل محروم و موظف به جبران خسارات وارده مي‌‌شوند.
پذيرفته‌شدگان بايد 2 برابر مدت تحصيل به قوه قضائيه تعهد محضري بسپارند كه پس از فراغت از تحصيل و احراز شرايط لازم از جمله شرط معدل، در صورت نياز توسط قوه قضائيه در هر محلي كه تعيين كند خدمت كنند. قوه قضائيه بنا به تشخيص خود ممكن است با وجود شرايطي پذيرفته شدگان را از ابتدا يا پس از گذراندن مدتي از تحصيل به استخدام درآورد كه در اين صورت اين افراد از حقوق پايه 2 قضايي به استثناء فوق‌العاده مخصوص قضايي بهره‌مند خواهند شد. بنابراين دانشجويان نبايد در هيچ مؤسسه دولتي و خصوصي استخدام بوده يا تعهد خدمت بسپارند. حداكثر سن تا پايان سال 1389، 24 سال است.
نتايج نهايي با توجه به نتايج آزمون سراسري و از طريق سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي‌شود.


کد مطلب: 91856

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/91856/شرايط-پذيرش-دانشجو-دانشگاه-امام-حسين

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com