کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاندیدای جدید ریاست جمهوری 92 کیست؟

19 ارديبهشت 1391 ساعت 10:34

بیش از یکسال به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمان باقی مانده است اما آنها یی که در سر سودای ریاست بر قوه مجریه را دارند کم کم خود را برای رقابتی سخت و نفس گیر اماده می کنند.


سایت سوک نوشت:
بیش از یکسال به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمان باقی مانده است اما آنها یی که در سر سودای ریاست بر قوه مجریه را دارند کم کم خود را برای رقابتی سخت و نفس گیر اماده می کنند.

تا کنون نامهایی همچون قالیباف لاریجانی حداد ،جلیلی ،لنکرانی، مشایی و... بر سر زبان ها افتاده و در محافل مطرح شده است اما جالب است  از کاندیدای جدید انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز آگاه شوید.

پیگیری های خبرنگار "سوک" در این خصوص حاکی از احتمال نامزدی "کامران دانشجو"  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم است که با وجود یکسری دلایل حضور وی را در این بخش قوت داده است.

وی که سابقه استانداری (تهران) و معاونت سیاسی وزیر کشور را دارد و در دولت نهم احمدی نژاد مسئول برگزاری و رییس ستاد انتخابات مشهور ریاست جمهوری دهم بود اخیرا فعالیت هایی را برای انتخابات سال آینده آغاز کرده است.

گفته می شود دانشگاه آزاد –که برادر وی(فرهاد) ریاست آن را بر عهده دارد- و برخی روسای دانشگاه ها و استانداران از بازوان اجرایی کامران دانشجو در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند و او روی آنها حساب ویژه ای باز کرده است.

دانشجو با وجودی که در انتخابات 84 از حامیان لاریجانی به شمار می آمد اما پس از آن با نزدیک شدن به احمدی نژاد به یکی از دولتمردان شماره یک وی تبدیل شد.

طرح های تفکیک جنسیتی دانشگاه ها و بازنشستگی اساتید از جمله برنامه های جنجالی دانشجو در وزارت علوم بود. او که دانش آموخته دکترای هوافضا از دانشگاه منچستر انگلستان است به دلیل اعتراض به سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی (ره) در مورد ارتداد وی از انگلیس اخراج شد.

کامران دانشجو اخیرا در دانشگاه امام حسین(ع) سخنانی پرشور درباره لزوم حاکمیت فضای انقلابی و اسلامی در دانشگاه ها ایراد کرده که شائبه تصمیم وی برای انتخابات 92 را قوت می بخشد. از جمله اینکه وی گفته "مشارکت چه ربطی به اختلاط زن و مرد دارد. در کجای اندیشه های امام (ره) و یا مراجع ما اختلاط زن و مرد برای رشد و پیشرفت کشور جایز دانسته شده ... ما شهادت را به این خاطر مقدس می دانیم چرا که در مسیر انبیا و برای جاری و ساری کردن احکام اسلام و برپایی حکومت حضرت مهدی موعود (عج) است... دانشگاه نیز اگر در این مسیر بود قداست پیدا می کند ما اگر بخواهیم همین مسیر معمول را برویم مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر بخواهیم مسیر شهدا را دنبال کنیم مخالفان زیادی پیدا خواهیم کرد که ابتدا به تطمیع و تهدید روی آورده اگر جواب نداد به ترور شخصیت و در آخر نیز مانند شهدای علمی عزیزمان ترور فیزیکی خواهند کرد.... تضاد و فرق بین ما و غرب زیربنایی است و برای حل این مشکل باید زیربنای علوم انسانی خودمان را درست کنیم..."
گفتنی است در این مراسم سردار جعفری و سرلشکر صفوی حضور داشته اند.

خسرو، برادر دیگر کامران هم اکنون عضو شورای شهر تهران است.


کد مطلب: 221844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/221844/کاندیدای-جدید-ریاست-جمهوری-92-کیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com