کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر ارگان رسانه‌ای حزب‌کارگزاران از نویسنده ضددین؛

وقتی‌نویسنده"جنسی‌نویس"و"ضد دین"، روشنفکر تمام‌عیار می شود

26 آبان 1394 ساعت 1:30

صادق هدایت در کتابی با نام "توپ مرواری"، الفاظ جنسی و همچنین توهین به مقدسات را یک جا و در کنار هم جمع نموده است.


به گزارش جهان، هفته نامه "صدا" از زیر مجموعه های مکتوب حزب کارگزاران در شماره 60 خود در مطلبی با عنوان "روشنفکری ما به درمان گری تقلیل یافته است" اقدام به بررسی چند روشنفکر مد نظر خود پرداخته است.

این هفته نامه در بررسی چهره ای مورد نظر خود، به سراغ افراد بد نام و حتی منفور رفته و سعی کرده از آنها چهره مطلوب نظر جامعه روشن فکری کشور بسازد. "صادق هدایت"، "فروغ فرخزاد"، "فروغی" و . . . که هر یک کارنامه توهین به مقدسات و ضد دین دارند، از چهره هایی بوده که این هفته نامه سعی در تطهیر آنها بوده است.

"صدا" در اواسط این مطلب و در صفحه 37 هفته نامه، می آورد:" صادق هدایت یک روشنفکر تمام عیار است، اما سیاست ورزی نمی کند.....خرافه و فرهنگ مردم را نقد می کند."

و اما افکار منحرف صادق هدایت

صادق هدایت نامی مشهور در حوزه ادبیات داستانی ‌است. کتاب‌هایی نظیر بوف کور، سگ ولگرد، داش آکل و... نوشته اویند. شهرتش بیش از برخی داستان نویسان دیگر تاریخ ادبیات داستانی کشورمان است، اما توانایی‌اش در خلق داستان به مراتب کمتر از اکثرِ دیگر نویسندگان است. حاشیه ها در زندگی صادق هدایت سهمی به‌سزا در مشهور شدنش داشتند. اندیشه‌های دین‌ستیزانه‌اش نیز عاملی برای ایجاد انگیزه در دشمنان فرامرزی‌مان بوده تااز وی چهره ساخته و داستانهایش را موضوع تحلیل‌های بخش ادبی برخی رسانه‌ها نظیر بی.بی.سی کنند. کتاب‌های متعددی نیز در ستایش و تعریف کاذب از وی نوشته شده تا مرد شماره یک و مرجع ادبیات داستانی و رمانتیک کشور معرفی شود؛ تا آنجا که استاد محمدرضا سرشار، نویسنده و منتقد متعهد عرصه ادبیات داستانی کشورمان، برای بیان توانایی‌های واقعی و نیز راز شهرت کاذب صادق هدایت،دست بر قلم برده و کتابهایی نظیر: «راز شهرت صادق هدایت»، «حقیقت بوف کور» و «داش آکل، حواشی و تبعات» را تألیف نموده است. در این نوشته بنا داریم این سه اثر را بازخوانی کنیم.

ملیت‌گرائیِ باستان‌گرا، عرب ستیزی،تلاش برای ترویج فرهنگ ایران باستان، برتر نمایی فرهنگ ایران باستان و تحقیر اعراب مسلمان و فرهنگ آنان، مشارکت در تلاش برای تغییر خط فارسی، اهانت به مقدسات اسلامی، طرح اسلام به عنوان وسیله تحمیق توده مردم، شیوه طرح روحانیان، روش طرح حاجیان، نحوه طرح زائران عتبات عالیات، خوار شماری توده مردم مسلمان، تمسخر و تحقیر حجاب و زنان مسلمان، طرح محرومیت جنسی به عنوان عامل گرایش افراد به اسلام، زشت نمایی مردان و زنان مسلمان، پلشت نمایی مذهبیها، تمسخر سینه زنی و عزاداری برای امام حسین (ع)، خشن نمایی مذهبیها در اجرای احکام شرع و نفی اسلام در عین بی اطلاعی از آن.
صادق هدایت در کتابی با نام "توپ مرواری"، الفاظ جنسی و همچنین توهین به مقدسات را یک جا و در کنار هم جمع نموده است.

 "روشنفکر حقیقی" در دیدگاه رهبر انقلاب
در اين ميان رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ر وشنفکري را به سه دسته تقسيم مي کنند

۱-روشنفکري حقيقي: روشنفکري که هم دين مدار است ،هم درک درستي از دين دارد و هم به فرهنگ ملي و ايراني خود اهميت مي دهد.

۲-روشنفکري غير حقيقي مخالف مذهب: روشنفکري که هم مخالف مذهب است و هم به جهت سر سپردگي به فرهنگ غربي مخالف با فرهنگ اصيل ملي است.

۳-روشنفکري غير حقيقي و موافق مذهب: روشنفکري که مخالف مذهب نيست و سرسپرده فرهنگ غربي نيز نمي باشد ولي درک درستي هم از مذهب ندارد.(جريان شناسي فکري ايران معاصر ،عبدالحسين خسروپناه)


کد مطلب: 455916

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/455916/وقتی-نویسنده-جنسی-نویس-ضد-دین-روشنفکر-تمام-عیار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com