کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله وحید: 21رمضان دسته‌ عزا راه بیندازید

15 مرداد 1391 ساعت 15:48

یکی از مراجع تقلید شیعیان از ملت ایران اسلامی و همه شیعیان دعوت کرد تا در روز 21 رمضان، در سوگ شهادت امیر مومنان علی(ع)، یکپارچه سیاه پوش شده و سر و سینه زنان عزاداری کنند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در گفتاری با اشاره به وظایف همگان در ایام عزاداری امیرمومنان، مولی الموحدین علی بن ابی طالب(ع)، تاکید کرد: مردم با ید با راه اندازی هیئت ها، به یاد فرق شکافته آن حضرت برسرو سینه زنان به عزاداری پرداخته و قدر این فرصت و نعمت را بدانند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی، مشروح بیانات این مرجع تقلید در رثای امیرمومنان علی(ع) و عزاداری آن حضرت در روز 21 رمضان، بدین شرح است:

مردم عذر می آورند که روزه‌اند. با روزه هیئات چه جور بیرون بیاید؟ قدر نعمت را بدانید.‌ اگر با آن زبان روزه بیرون بیایی و برای فرق شکافته او بر سر و سینه بزنی، وقت مردن خاتم انبیا (صلی الله علیه وآله) سرت را به زانو خواهد گرفت. این نعمت ها از دست رفته است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزوده است: حضرت رسول(ص) فرمود: یا علی! کسی که تو را کشته، مرا کشته. بعد فرمود: یا علی! تو روح منی! تو مثل جان منی! تو از طینت منی! یعنی چه این حرف‌ها؟

وی بیان داشت: یعنی عزاداری روز 21 ماه رمضان، عزاداری برای شخص خاتم (صلی الله علیه وآله) است. دسته هایی که بیرون می آیند، برای شهادت خاتم انبیا (صلی الله علیه وآله) بیرون آمده‌اند.

آیت الله وحید خراسانی تأکید کرده است: معنای این کلمه این است: مجالسی که منعقد می شود، برای شخص پیغمبر خاتم (صلی الله علیه وآله) است. اگر بشریت بفهمد، نه تنها شیعه، برای امیرمؤمنان علی (علیه السلام) روز بیست و یکم بر سر و سینه می‌زند. اگر آدمیت بفهمد، هر جا انسان است، هر جا بشر است، روز بیست و یکم برای امیرمؤمنان علی (علیه السلام) سیاه پوش است.
 


کد مطلب: 237909

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/237909/آیت-الله-وحید-21رمضان-دسته-عزا-راه-بیندازید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com