کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابلاغ استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی

27 خرداد 1388 ساعت 11:57

بخشنامه استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، در این بخشنامه آمده است: در اجرای تفاهمنامه 25 فروردین سال‌جاری بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان نهضت سواد آموزی و معاونان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهوری با استناد به مجوز معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با صدور احکام استخدام آموزشیان نهضت سواد آموزی که تا قبل از تصویب قانون لغو ماده 6 و 6 مکرر اساسنامه نهضت سواد‌آموزی مصوب 8 آبان سال 1380 مجلس شورای اسلامی جذب نهضت شده‌اند، بر اساس لیست تنظیمی از سوی مدیریت نهضت سوادآموزی استان با رعایت ضوابط و مقررات موافقت می‌شود. 

بنابراین بخشنامه، مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی با توجه به رشته تحصیلی و جنسیت در مناطق نیازمند (مناطقی که در گروه تدریس در جنسیت زن با حداقل 30 درصد کمبود و در جنسیت مرد با حداقل 50 درصد کمبود مواجه هستند) غیر از مرکز استان در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند و با رعایت مقررات به نهضت سواد آموزی با پرداخت حقوق از طریق نهضت مأمور خواهند شد. 

این بخشنامه می‌افزاید: در مورد آن دسته از آموزشیاران واجد شرایط که تا قبل از تصویب قانون لغو مواد 6 و 6 مکرر اساسنامه نهضت جذب نهضت سواد آموزی شده‌اند ( ورودی‌های قبل از تاریخ 28 آذر 1377) و مدرک تحصیلی آنها دیپلم است با توجه به حکم بند «ب» ماده 146 قانون برنامه چهارم توسعه و به منظور اجتناب از نیروی مازاد تلقی شدن این افراد، مطابق حکم مذکور با توافق وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی از محل مجوز استخدامی وزارت آموزش و پرورش استخدام و به نهضت سوادآموزی منتقل می‌شوند. 

این بخشنامه ادامه می‌دهد: همه مشمولان باید از ابتدای ورود به خدمت تا قبل از صدور حکم استخدامی دارای 60 ماه سابقه خدمت منظم و مداوم در سازمان نهضت سواد آموزی بوده و واجد شرایط و ضوابط مربوط باشند. براساس تبصره‌، اخذ تعهد 5 ساله مبنی بر عدم در خواست انتقال و جابه‌جایی تحت هر شرایطی و اختیار تعیین محل خدمت مشمولانی که کار نهضت در آن به اتمام رسیده توسط آموزش و پرورش از همه افراد الزامی است.
در این بخشنامه آمده است: کلیه مشمولان که براساس این مجوز استخدام می‌شوند، موظفند حسب شرایط احراز شغل مورد تصدی دوره‌های کار آموزی مربوط را در زمینه شغل مورد تصدی حداکثر در طول دوره با هماهنگی دفتر ارتقای حرفه‌ای فرهنگیان طی کنند. 

بنابراین بخشنامه، برخوداری متقاضیان از سلامت کامل جسم و روان برای احراز شغل معلمی براساس ضوابط و مقررات مربوطه الزامی است. 

براساس این بخشنامه، سازمان‌ها موظفند نسبت به استخدام کلیه آموزشیاران نهضت که دارای آرای قطعی دیوان عدالت اداری بوده از محل مذکور اقدام کنند. 

این بخشنامه می‌افزاید: تاریخ اجرای احکام استخدامی این افراد 28 اسفند سال 87 است و جذب و بکارگیری هرگونه نیروی جدید به جایگزینی افراد استخدام شده، مطلقاً ممنوع است. 

در این بخشنامه آمده است: چنانچه در روند بررسی‌ها مشاهده ‌شود فرد یا افرادی بدون رعایت قانون و مفاد این دستورالعمل استخدام شده‌اند، با متخلف برابر مقررات رفتار و احکام صادره لغو خواهد شد.


کد مطلب: 55008

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/55008/ابلاغ-استخدام-آموزشیاران-نهضت-سواد-آموزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com