کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در رزمایش موشکی پیامبر اعظم 7 صورت گرفت:

شلیک از1300کیلومتری به هدف/موشک‌های رادارزن در راهند

رزمایش‌موشکی‌سپاه پاسخ به‌سخنان‌ بی‌ادبانه درقبال ملت‌ایران

13 تير 1391 ساعت 10:11

دهها فروند از انواع موشکهای کوتاه‌برد، میان برد و دوربرد سپاه لحظاتی قبل به صورت همزمان به سمت هدفی واحد شلیک شدند.


به گزارش جهان، در آغاز مرحله اصلی رزمایش موشکی پیامبر اعظم 7، ساعتی قبل ده‌ها فروند از انواع موشکهای کوتاه‌برد، میان برد و دوربرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت همزمان از اقصی نقاط میهن اسلامی به سمت هدفی واحد در کویر لوت شلیک شدند.
 
این موشک ها از انواع شهاب1، 2 و 3، موشک فاتح، قیام، زلزال بوده و هدف آنها نیز شبیه سازی شده از پایگاههای هوایی کشورهای فرامنطقه ای در اطراف ایران است.

شلیک انواع موشک های دوربرد شهاب از منطقه جنوب شرق

به گزارش فارس، همزمان با برگزاری مرحله اصلی رزمایش موشکی پیامبر اعظم7، چند سامانه موشکی برد بلند شهاب نیز از منطقه جنوب شرق کشور به سمت هدف واحد در کویر لوت شلیک شد.
 
این شلیک ها همزمان با دیگر موشکهایی بود که به صورت همزمان به سمت هدف شبیه سازی شده از پایگاههای هوایی کشورهای فرامنطقه ای در کویر لوت شلیک شدند.
 
از انواع دیگر موشک های بالستیک برد کوتاه، متوسط و بلند نیروی هوافضای سپاه نیز در این رزمایش استفاده شده است.

بکارگیری موشک‌های 2000 کیلومتری سپاه

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از شلیک انواع موشک های بالستیک در مرحله دوم رزمایش، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق گزارشات رسیده، این موشکها که از نقاط مختلف کشور شلیک شدند، به هدف از پیش تعیین شده که یک هدف واحد شبیه پایگاههای هوایی کشورهای فرامنطقه ای بود، اصابت کردند، گفت: در آخرین روز رزمایش، جنگنده بمب افکن های سپاه پاسداران نیز اقدام به بمباران این هدف واحد خواهند کرد و پس از آن نیز بمباران اهداف توسط هواپیماهای بدون سرنشین را خواهیم داشت.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در این رزمایش از موشک های با بر 2000 کیلومتر نیز استفاده شده است، گفت: البته به دلیل برنامه از پیش تعیین شده، تنها از 1300 کیلومتر برد آنها استفاده کردیم.
 
حاجی زاده خاطرنشان کرد: در این رزمایش از فواصل 300 تا 1300 کیلومتری به هدف شلیک شده است.
 
وی در خصوص واکنش کشورهای بیگانه به رزمایش موشکی سپاه نیز اظهار داشت: آنها همیشه تحلیل های خود را می‌کنند اما آنچه مسلم است این است که این قبیل رزمایش ها به منظور آمادگی نیروهای ما صورت می گیرد.
 
حاجی زاده در خصوص اثرگذاری تحریم ها بر ملت ایران نیز تصریح کرد: در آن روز که کشور ما از  توان ساخت موشک برخوردار نبود، آنها نتوانستند کاری کنند، امروز که ما نه تنها سازنده بلکه صادرکننده موشک هستیم.
 
وی درباره یکی از مهمترین تفاوت های این رزمایش با رزمایش های قبل گفت: در گذشته، ما موشک ها را از یک جا شلیک می کردیم، اما امروز موشکها از چندین نقطه به سمت هدف واحد شلیک شدند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین درخصوص جدیدترین موشک بالستیک رادارزن سپاه گفت: این موشک بزودی آزمایش خواهد شد.

رزمایش موشکی سپاه پاسخ به سخنان بی ادبانه در قبال ملت ایران

جانشین فرمانده کل سپاه رزمایش موشکی پیامبر اعظم 7 را واکنش به کسانی دانست که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران صحبت کرده و می گویند گزینه نظامی روی میز است.

سردار حسین سلامی، هدف اصلی از برگزای این رزمایش را نشان دادن توان ملت ایران در دفاع از ارزشهای حیاتی خود عنوان کرد و گفت: ملت ما از توانمندی بالایی برای این دفاع برخورداراست که این توان در شکل نمادین پرتاب موشکها به جهانیان نشان داده شد.
 
سلامی همچنین این رزمایش را واکنش به کسانی دانست که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران صحبت کرده و می گویند گزینه نظامی روی میز است.


کد مطلب: 231761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/231761/شلیک-از1300کیلومتری-هدف-موشک-های-رادارزن-راهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com