کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو شرط کارگردان فیلم محمد رسول الله برای ساخت فیلم امام علی

11 شهريور 1389 ساعت 8:43


مصطفی عقاد، بعد از اکران فیلم ماندگار محمد رسول الله(ص) نزد امام موسی صدر رفت و ایشان به عقاد گفت چرا امام علی(ع) را نمی‌سازی؟ عقاد هم گفت به دو شرط می‌سازم... 



«لوی شرف‌الدین» مسئول روابط خارجی موسسات امام موسی صدر، با ذکر خاطره‌ای از «امام موسی صدر» در برنامه راز گفت: مصطفی عقاد، بعد از پخش فیلم ماندگار محمد رسول الله(ص) نزد امام موسی صدر رفت و ایشان به عقاد گفت چرا امام علی(ع) را نمی سازی؟

مصطفی‌عقاد به امام موسی صدر گفته است: امام علی(ع) را می‌سازم به دو شرط؛ اول اینکه اهل سنت درباره بیان تصویر ایشان معترض نشوند، چون می‌خواهم تصویر ایشان را نشان بدهم و شرط دوم اینکه خود شما ـ امام موسی صدر ـ نقش حضرت علی(ع) را ایفا کنید...وی افزود: امام موسی صدر در پاسخ به این جملات خندیدند...

شرف الدین که در برنامه چهارشنبه شب «راز» شرکت کرده بود در خصوص پیگیری برای آزادی امام موسی صدر گفت: ما تنهائیم، دولت‌ها ما را همراهی نمی‌کنند و تا اینجا هم هر کاری انجام شده، به خاطر پیگیری‌های شخصی و فامیلی بوده است، دولت‌ها متاسفانه در ملاحظات و تعارفات گرفتارند. البته در محاکم بین‌المللی به ما می‌گویند که کاری از پیش نخواهید برد چون شما فرد هستید و برای پیگیری باید دولت‌ها به میان بیایند.

وی همچنین در بیان منش امام موسی صدر، با اشاره به نگاه «انسان‌مدار» امام موسی صدر گفت: ایشان در برخورد با مردم اصلا کاری نداشت، دین و نژاد و زبان آنها چیست، می‌گفت نیاز تو چیست و من چه کاری می‌توانم برایت انجام دهم، تو انسان هستی و من برادر تو هستم.


نادر طالب‌زاده، به عنوان مجری برنامه نیز در این برنامه اشاره کرد که الرساله(محمد رسول الله(ص)) ساخته مصطفی عقاد، گویا برای انقلاب اسلامی ساخته شد، چرا که در همان ابتدای انقلاب ساخته و پخش شد و بیشترین استقبال را هم از این فیلم، جهان اسلام داشت با وجود بازیگران هالیوودی و عوامل امریکایی، فیلم در یکی دو شهر امریکا به صورت محدود نمایش داده شد و خود دولت امریکا نیز با اکران وسیع این فیلم مخالف بود.


بنابرگزارش خبرآنلاین، دکتر حسین میرمحمد صادقی هم که به عنوان یک حقوق‌دان در این برنامه شرکت کرده بود، در پاسخ به اینکه چقدر روابط دیپلماسی ما با لیبی نمی‌گذارد مساله آزادی امام موسی صدر به سرانجام برسد، گفت: شاید در زمان جنگ با عراق، ما معذوراتی داشتیم، اما الان دیگر واقعا ملاحظات سیاسی و دیپلماسی وجود ندارد.

وی افزود: امروز رژیم لیبی، در جهان و فضای بین‌المللی هم یک رژیم قابل پیش‌بینی نیست و محبوبیت و مقبولیتی ندارد، برای همین حتی شواری امنیت می‌تواند فشار بیاورد و دادگاهی علیه این کشور و جرم مسلم‌اش تشکیل دهد.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: دولت و قوه قضائیه کشور امروز باید نسبت به پیگیری این مساله جدیت به خرج دهد، ضمن اینکه این جرم به مرور زمان نمی‌خورد، طبق قوانین بین المللی این جرم تداوم دارد و تا زمانی که سرنوشت این جرم به سرانجام برسد، جرم مداومت دارد و قابل پیگرد قانونی است. به نظرم باید کمیته‌ای متشکل از دولت لبنان، دولت ایران و خانواده امام موسی صدر، به طور قانونی و جدی تا حصول نتیجه برای آزادی و یا لااقل احقاق حق و اثبات ظلم دولت لیبی، ماجرا را پیگیری کنند.


طالب‌زاده در پایان این برنامه همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت، مجلس و قوه‌قضائیه برای پیگیری جدی جنایت ربودن و اسارت امام موسی صدر به عنوان یک ایرانی، به طور مستمر پیگیر شوند و این پیگیری برای مسئولان کشور، نهادینه شود.


کد مطلب: 132445

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/132445/دو-شرط-کارگردان-فیلم-محمد-رسول-الله-ساخت-امام-علی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com