کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیاده‌روی اربعین تا مشهد‌الرضا(ع) +تصاویر

13 دی 1391 ساعت 10:11

اینجا ایران است، در جاده‌های منتهی به مشهد‌الرضا، هزاران شیفته اباعبدالله(ع) برای عرض تسلیت به ساحت قدسی ثامن‌الحجج با پای پیاده روانه پایتخت معنوی ایران شده‌اند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، این روزها در گوشه‌ای از کره خاکی هیاهویی به وسعت 80 کیلومتر برپاست اما چنان شوری به جهان بخشیده که آسمانیان به آن غبطه می‌خورند.

اینجا عراق! در فاصله شهر «نجف تا کربلا» غوغا است، فریاد «لبیک یا حسین» فضای آسمان را عطرآگین کرده است.

و اینجا ایران! در جاده‌های منتهی به مشهد‌الرضا، هزاران شیفته اباعبدالله(ع) برای عرض تسلیت به ساحت قدسی ثامن‌الحجج(ع) با پای پیاده روانه پایتخت معنوی ایران شده‌اند.

14 ‌سال است که زوار رضوی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان به تأسی از سنت حسنه پیاده‌روی، برای ابراز عشق و علاقه خود به حسین و یارانش راهی حرم رضوی می‌شوند.

البته به طور رسمی 11 سال می‌شود که «جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی» شکل گرفته است تا بتواند کار سازماندهی و خدمت‌رسانی را به نحو احسن انجام دهد.

حدود 200 ایستگاه صلواتی در طول محورهای تردد زائران در جاده‌های منتهی به خراسان رضوی با جمعیتی بیش از 8 هزار خدمه به همراه گروه‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر و آستان قدس رضوی مستقر هستند.

جمعیت‌های پیاده‌روی که بیشتر آن‌ها از استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و یزد هستند، در قالب کاروان‌های مشخص از شهر و دیار خود با بدرقه اشک و آه همشهریان خود با پای پیاده رهسپار حرم یار می‌شوند.

برخی آمار حکایت از آن دارد که تعداد زائر پیاده سال گذشته در مسیر قوچان 52 هزار نفر، نیشابور 38 هزار نفر، سرخس 6 هزار نفر و مسیرهای طرقبه و شاندیز 6 هزار نفر بوده است.

با این وجود برای این کاروان‌های پیاده امسال نیز همانند سنوات گذشته، امکانات رفاهی و فرهنگی کامل همراه با پذیرایی فراهم شده است، به طوری که در فاصله هر 5 کیلومتر یک ایستگاه صلواتی و در فاصله 15 کیلومتری نیز یک ایستگاه استراحت در مسیرهای ورودی و منتهی به مشهدالرضا(ع) در نظر گرفته شده است، البته پیش‌بینی می‌شود که امسال جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در مشهد حضور یابند.

حضور 700 مبلغ برای راهنمایی، مشاوره دینی، اعتقادی و احکام زائران جلوه‌ای دیگر به این پیاده‌روی بخشیده است تا علاوه بر شعله‌ور ساختن عشق حسینی، معرفت عاشورایی زوار نیز افزوده شود.

در این پیاده‌روی گروه سنی مختلف حضور دارند، به طوری که مسن‌ترین زائر پیاده در سال گذشته با 93 سال سن از شهرستان سبزوار و کوچک‌ترین آن‌ها طفل چند ماهه بود که بعد از سال‌ها چشم‌‌انتظاری خداوند او را به خانواده‌اش عطا کرده است و مادر این نوزاد برای ادای نذر خود مسیر قوچان - مشهد را پیاده به همراه فرزندش سپری کرد.

در ادامه تصاویری از پیاده‌روی زوار حرم رضوی را به مناسبت اربعین حسینی در سال گذشته را مشاهده می‌کنید:












کد مطلب: 263918

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/263918/پیاده-روی-اربعین-مشهد-الرضا-ع-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com