کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غذاهاي مفيد براي حفظ سلامت كليه‌ها

10 مهر 1391 ساعت 8:13

پزشكان تاكيد دارند، مراقبت از كليه‌ها به اندازه مراقبت از قلب حياتي و حائز اهميت است.


به گزارش جهان به نقل از ايسنا،‌ فردي كه با ناراحتي كليوي دست به گريبان است اغلب زندگي دردناك و سختي دارد. نارسايي كليوي باعث مي‌شود كه بدن نتواند وظيفه روزانه خود را براي تخليه مواد زائد و سمي به درستي انجام دهد و اين وضعيت پيامدهاي نامطلوبي بر جاي مي‌گذارد.

نارسايي كليه مي‌تواند روي اعضاي مختلف بدن از چشم‌ها گرفته تا دست‌ها و پاها تاثير سوء بگذارد و علاوه بر علائم بيمارگونه و آزاردهنده در صورتي كه مزمن شود حتي خطر مرگ را نيز به دنبال دارد. از اين رو پزشكان همواره بر ضرورت مراقبت مناسب از كليه از جمله رعايت تغذيه صحيح براي بهبود سلامت و عملكرد اين عضو حياتي تاكيد دارند.

به گزارش سايت اينترنتي هلت مي آپ، در اين مقاله فهرست برخي از مفيدترين مواد غذايي براي سلامت كليه‌ها ارائه شده كه عبارتند از:

- فلفل قرمز به تجزيه مواد زائد در خون كمك مي‌كند و در نتيجه براي بيماران كليوي مفيد است.

- سفيده تخم مرغ نيز براي اين بيماران سودمند است. اگر فردي به مشكل كليوي مبتلا است به پروتئين‌هاي با مقادير كمتر فسفر نيازمند است و سفيده تخم مرغ براي اين منظور گزينه مناسبي است. بيماران كليوي در عين حال بايد از مصرف زرده تخم مرغ خودداري كنند.

- گل كلم نيز دشمن واقعي تركيبات سمي موجود در بدن است. اين سبزي مفيد و پر خاصيت حاوي موادي است كه به خارج كردن مواد سمي زائد از بدن كمك مي‌كند.

- كلم پيچ نيز سبزي سرشار از فيتو مواد شيميايي است كه به تخريب مولكولهاي مضر راديكال آزاد كمك مي‌كند. اين مولكولها به سلولهاي بدن آسيب مي‌رسانند.

- ماهي نيز به دليل دارا بودن اسيدهاي چرب ضدالتهابي در كاهش ناراحتي هاي كليوي موثر است.

- آب ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه و طبيعي نيز خواص تجزيه كننده مواد زائد در بدن را دارند و به پاكسازي خون از اين مواد كمك مي‌كنند.


کد مطلب: 247429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/247429/غذاهاي-مفيد-براي-حفظ-سلامت-كليه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com