کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی جهان؛

برائت گریمور ایرانی از اقدام موهن سازندگان سریال عمر فاروق

24 مرداد 1391 ساعت 23:46

سریال عمر فاروق با نادیده گرفتن اصول حرفه ای و فقط برای رسیدن به اهداف سوء سیاسی بر خلاف قراردادهای منعقده عمل کرده و با نشان دادن چهره صحابی پیامبر (ص) اقدامی موهن را پایه گذاری نموده است که بسیاری از علمای اهل تسنن و مراجع عظام تقلید نسبت به آن اعتراض نموده و در آخرین اقدام عبدالله اسکندی گریمور مشهور کشورمان از چنین اقدامی برائت جسته است.


به گزارش جهان، بعد از فیلم" الحسن و الحسین و معاویه" که سال گذشته از رسانه های عربی پخش شد و اعتراضات گسترده را در پی داشت امسال نیز شاهد ساخت سریال "الفاروق عمر" توسط شرکت MBC هستیم که اعتراضات جهان اسلام از علمای سنی را نیز در پی داشته است.

مدتی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش سریال تاریخی عمر فاروق که با توافقنامه ای که میان شبکه تلویزیون mbc که متعلق به یک شاهزاده سعودی است و سازمان اطلاع رسانی دولت قطر ، امضا شده ، آغاز گشته و به گفته دست اندر کاران این مجموعه، این سریال پر هزینه ترین سریال تاریخ عرب بوده است . اما نکته مهم این است که آیا این سریال توانسته است تاریخ را آن گونه که روی داده است ، نشان دهد یا اینکه دستهای پشت پرده چیز دیگری را به صحنه آورده اند؟

علمای اسلام و علی الخصوص مراجع تقلید شیعیان اعتراضات خود را به این موضوع بیان نموده اند. بنیاد اسلامی الأزهر، بالاترین پایگاه دینی اهل سنت، پخش سریال تلویزیونی درباره زندگی عمر بن خطاب، خلیفۀ دوم از خلفای راشدین را غیرشرعی دانست و خواهان منع آن شد.

در پارلمان کویت برخی از نمایندگان "اصول‌گرا" از دولت و وزارت فرهنگ خواسته‌اند که از نمایش این سریال جلوگیری کنند.

برخی از نمایندگان عضو "کمیسیون روحانیون" مجلس به آغاز نمایش سریال زندگی عمر اعتراض کرده، آن را "توطئه عناصر وهابی" برای توهین به شیعیان و ضربه به "وحدت مسلمانان" دانسته‌اند.

در مجلس شورای اسلامی نیز یک نامه اعتراض رسمی در این باره تنظیم شده  و برای دست اندرکاران این سریال ارسال گردیده است.

لازم به ذکر است که براساس اخبار منتشر شده عبدالله اسکندری یکی از بهترین چهره پردازان ایران در ساخت این سریال شرکت داشته است. اسکندری طراح سریال های مهمی چون امام علی (ع) و همچنین مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر بوده است.

در همین زمینه عبدالله اسکندری گریمور مشهور کشورمان که تنها عامل ایرانی طی اطلاعیه ای که در اختیار پایگاه خبری جهان قرار داد مراتب اعتراض جدی خود را نسبت به روند ساخت و پخش سریال "عمر فاروق" از شبکه های ماهواره ای اعلام نمود.

وی گفت:  کارگردان و دست اندرکاران سریال مذکور بر خلاف توافقات قبلی نسبت به تاریخ تحریف صدر اسلام و یکی از بندهای قرارداد منعقده که مقرر شده بود از نمایش چهره صحابه پیامبر اکرم (ص) خودداری ورزند در اقدامی شیطنت آمیز و خلاف قرارداد و اصول حرفه ای به این امر مبادرت نموده اند.

عبداللهی در ادامه افزود: لذا بدینوسیله مراتب انزجار و تنفر خود را نسبت به این اقدام موهن اعلام و ضمن عرض ارادت به مقام شامخ ولایت وساحت بزرگوار علی بن ابی طالب (ع) از تحریفات تاریخی هدفمند و سوء که در راستای اغراض سیاسی مخالفین اسلام ناب انجام پذیرفته است دوری می جویم.


کد مطلب: 239535

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/239535/برائت-گریمور-ایرانی-اقدام-موهن-سازندگان-سریال-عمر-فاروق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com