کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی خطرناک ترکیه درمستند'بحران در سوریه'

26 دی 1391 ساعت 14:40

پنجمین قسمت از مجموعه مستند "بحران در سوریه" چهارشنبه 27 دی ماه ساعت16:30دقیقه از شبکه خبر پخش می شود.


به گزارش جهان، در جدیدترین قسمت از مستند "بحران در سوریه" به موضوع تاریخچه روابط ترکیه و فراز و فرود روابط سیاسی – اقتصادی این کشور با سوریه پرداخته خواهد شد.

مرزبندی سوریه پس از جنگ جهانی اول، اختلافات ارضی و تاریخی سوریه با ترکیه، حساب های تسویه نشده ترکیه و سوریه با یکدیگر، دو روی سکه روابط مشکوک دوستانه ترکیه با سوریه و بازی سیاسی ترکیه در تحولات سوریه از جمله موضوعاتی است که در قسمت پنجم مستند "بحران در سوریه" به آنها پرداخته خواهد شد.   

در این برنامه کارشناسان سوری و لبنانی چون محمد نورالدین، شریف شحاده، علی قاسم، بسام ابوعبدالله و وئام وهاب به تحلیل روابط ترکیه با سوریه و دورنمای تحولات این دو کشور می پردازند.   

تاکنون چهار قسمت از مجموعه مستند "بحران در سوریه" از شبکه خبر پخش شده است. در قسمت اول این مجموعه با عنوان "آتشفشان دمشق" به تحلیل روند اتفاقات و حوادث سوریه از زمان شروع بحران تاکنون، در قسمت دوم با عنوان "سلاح" به چرایی و چگونگی ورود سلاح به بحران سوریه، در قسمت سوم به ریشه اصلی بروز بحران در سوریه که همانا حمایت دولت اسد از جریان مقاومت در منطقه است و در قسمت چهارم موضوع دخالت خارجی در بحران سوریه، مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته بود.
   
مجموعه مستند "بحران در سوریه" با موضوع تحولات سیاسی – امنیتی سوریه در دو سال اخیر، به همت گروه سیاسی شبکه خبر تولید شده و هر هفته شنبه ها و چهارشنبه ها ساعت 16:30از شبکه خبر پخش می شود.


کد مطلب: 266526

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/266526/بازی-خطرناک-ترکیه-درمستند-بحران-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com