کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدیه یك مرجع تقلید به حمید سوریان

11 آذر 1391 ساعت 17:22

حمید سوریان قهرمان و نابغه كشتی فرنگی جهان روز شنبه در سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو كرد.


به گزارش جهان به نقل از رسا، بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار حمید سوریان گزارشی از مدال هایی كه در عرصه جهانی به دست آورده ارائه كرد و دیدار با حضرت آیت الله مكارم شیرازی را اسباب سعادت و خوشحالی خود دانست.

وی با بیان این كه اگر اتفاق خوبی هم در ورزش كسب شده به بركت دعای خیر مراجع تقلید و علما است، گفت: ورزشكاران كشورمان برای تداوم روند موفقیت های خود نیازمند دعای خیر مراجع و علما هستند.

نابغه كشتی فرنگی جهان، ارزش ورزش و قهرمان شدن را به حفظ روحیه پهلوانی و تواضع در برابر مردم دانست و از حضرت آیت الله مكارم شیرازی خواست برای ادامه موفقیت هایش وی را دعا كند.

حمید سوریان در بخش دیگری از این دیدار نظر حضرت آیت الله مكارم شیرازی را درباره خداحافظی خود از دنیای كشتی جویا شد و گفت: من تاكنون شش مدال ورزشی از نوع خوش رنگ ترین آن(طلا) برای جمهوری اسلامی ایران كسب كرده ام و وقتی در خیابان با مردم روبرو می شوم آنها از من می خواهند كه در مسابقات بعدی نیز شركت و برای میهنم افتخار كسب كنم، از سویی دیگر بسیاری تاكید می كنند ورزشكار اگر در اوج خداحافظی كند بهتر است می خواستم نظر شما را جویا شوم.

حضرت آیت الله مكارم شیرازی نیز در پاسخ به سوریان ابتدا سن وی را جویا شد و وقتی سوریان پاسخ داد كه 27 سال سن دارد حضرت آیت الله مكارم شیرازی خطاب به وی گفت: هنوز زود است كه از دنیای ورزشكاری و كشتی خداحافظی كنید و می توانید حداقل تا سی سالگی به ورزش خود ادامه دهید.

گزارش خبرنگار رسا از این دیدار حاكی است، حضرت آیت الله مكارم شیرازی همچنین از افتخار آفرینی حمید سوریان در میادین ورزشی جهان  تجلیل كرد و گفت: توفیقات شما برای ما و همه ملت ایران اسباب خوشحالی است و امیدواریم روز به روز شاهد توفیقات بیشتر شما و جامعه ورزش كشورمان باشیم.

وی كسب رتبه هفدهم المپیك از سوی كاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای المپیك لندن را ارزشمند توصیف كرد.

این مرجع  تقلید در پایان این دیدار یك دوره كامل كتاب تفسیر نمونه را به این كشتی گیر نابغه و قهرمان جهان اهدا كرد.


کد مطلب: 257887

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/257887/هدیه-یك-مرجع-تقلید-حمید-سوریان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com