کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران

27 شهريور 1388 ساعت 17:34


حضور میلیونی مردم در ایران و سایر کشورهای جهان بار دیگر جلوه ای از نفرت ملتهای مسلمان از رژیم غاصب صهیونیستی را به همراه داشت.

به گزارش جهان، این حضور میلیونی در تهران با حاشیه های تلخی همراه بود که برخی از آنها را در ادامه می خوانید.

همانطور که از فضای تبلیغات رسانه های بیگانه مانند BBC و  VOA مشخص بود، امسال تعدادی از معترضین موسوم به سبزها با حضور در خیابانهای اطراف محل برگزاری راهپیمایی دست به تجمع زدند.

*این تعداد که به تخمین خبرنگار جهان در حدود 5 هزار نفر بودند با شعارهایی نظیر " نه غزه نه لبنان... پاینده باد ایران" مخالفت خود را با شعارهای عموم مردم که به مناسبت این روز و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود، نشان دادند.

*در خلال راهپیمایی، درگیری های پراکنده ای بین این افراد با مردم صورت می گرفت که با دخالت نیروهای حزب الهی و عقلای جمع فیصله می یافت.

* تعداد از این افراد به فیلمبرداری و عکس برداری از تجمع و راهپیمایی سبزها مشغول بودند که مردم نیز در مواجه با این فیلمبرداران شعار مرگ بر BBC  سر می دادند.

 * حضور کروبی و خاتمی در بین مردم با واکنشهای تند آنها مواجه شد به نحوی که خودروی حامل مهدی کروبی در بلوار کشاورز در اثر ازدحام و اعتراض مردم با شیشه های شکسته مواجه شد.

* جنبش سبز که اصرار دارد با نمادها و شعارهای مذهبی اعتراض خود را نشان دهد شعارهای جالبی را سر می دادند که با توجه به ظاهر آنها این شعارها با لبخند معنا دار مردم مواجه می شد. "یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم را بکن" و  "ما اهل کوفه نیستیم موسوی تنها بماند" و شعارهای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور برخی از این شعار ها بودند.

* نکته تاسف آمیز در اجتماع این افراد وجود بطری های آب معدنی در دست اکثر قریب به اتفاق سبزپوشان بود که در ابتدا برای برخی از مردم و از جمله خبرنگار جهان به غلط استنباط شد که این هم نماد جدیدی از اعتراض سبزها می باشد، اما با دقت بیشتر متاسفانه موارد زیادی از روزه خواری در ملا عام توسط زنان و مردان سبزپوش به کرات مشاهده می شد. هر چند که تعمیم این مساله به تمام سبزپوشان بی انصافی است اما این تعداد به قدری بود که توجه اکثر مردم را به خود جلب می کرد.

* در بین سخنان رئیس جمهور معترضین علیه محمود احمدی نژاد شعارهای تندی سر می دادند اما با شروع نماز این افراد به سمت میدان ولی عصر رهسپار شدند.

* قبل از سخنان خطیب نماز جمعه تهران لحظاتی باران شدیدی باریدن گرفت که باعث پراکنده شدن جمعیت شد.

*نیروی انتظامی در اقدامی قابل تقدیر برای جلوگیری از اقدامات احتمالی معترضین از افسرهای وظیفه و درجه داران با سابقه استفاده کرده بود که این امر از انجام حرکتهای احساساتی و ماجراجویانه جلوگیری می کرد.

* پلیس برای پراکنده کردن معترضین در چندین مورد از گاز اشک آور استفاده کرد که با شعارهای تند سبزها مواجه شد.

* بسیاری از مردم که نظاره گر شعارهای مذهبی توام با روزه خواری سبزها بودند ضمن ابراز تاسف برای این افراد که نافرمانی خود از معبودشان را تظاهر می کردند با شعار مرگ بر منافق، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا،  آنها را بدرقه کردند.


کد مطلب: 66599

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/66599/حاشیه-های-تلخ-راهپیمایی-شکوه-مردم-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com