کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه سالروز ولادت پیام رسانِ عاشورا

عکس یادگاری فداییان حضرت زینب(س)

27 اسفند 1391 ساعت 16:00

تصویری که می بینید، جمعی از رزمندگان گردان" یازینب" از لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ، متشکل از رزمندگان پاسدار و بسیجیِ کرج را نشان می دهد.


به گزارش جهان نیوز، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در نیروهای مسلح، با تقلید از قوای نظامی کشورهای غربی، نامگذاری واحدها و یگانها، با عدد و یا کلمات عاری از مفاهیم ملی و مذهبی انجام می گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی و پایه گذاری قوای مسلح بر اساس باورهای مذهبی و اعتقادی ملت مسلمان، یگان های نظامی، همه گی به نام های مذهبی و اعتقادی مزین شدند و نامشان با باورهای اسلامی رزمندگان گره خورد.
تصویری که می بینید، جمعی از رزمندگان گردان" یازینب" از لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ، متشکل از رزمندگان پاسدار و بسیجیِ کرج را نشان می دهد.
تاریخچه تشکیل گردانِ "یازینب" به این قرار است که گروهان "والعادیات" از گردان "حضرت قمر بنی هاشم (ع)" از لشکر ده سیدالشهدا(ع) پیش از عملیات والفجر ۸ برای عملیات غواصی آموزش دید. این گروهان، درعملیات والفجر۸ تنها از راه کارموسوم به راه کار حضرت زینب (س) توانست خود را به آن سوی اروند برساند. بر همین اساس، زمانی که تصمیم برآن شد تا گروهان مزبور، به گردانی مستقل تبدیل گردد نام مقدس "یا زینب(س)" را برخود نهاد.
لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در سال 1361 با هدف تمرکز و گرد آوری رزمندگان شهرستان کرج، به فرماندهی شهید حاج علی رضا موحد دانش تشکیل شد. پس از او، حاج کاظم رستگار این مسئولیت را بر عهده گرفت که وی نیز در عملیات بدر به شهادت رسید.این لشکر در سال های دفاع مقدس، بیش از شش هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم نمود.
در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، یادی می کنیم از شهیدانِ این گردان و صلواتی را هدیه به ارواح پاکشان می نماییم.


کد مطلب: 277272

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/277272/عکس-یادگاری-فداییان-حضرت-زینب-س

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com