کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه های خارجی گزارش می دهند؛

سهم موسوی و یارانش در صدور قطعنامه علیه ایران چه بود؟

21 تير 1389 ساعت 8:28

سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.


بنا به تحلیل بسیاری از تحلیل گران تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تحریم های یکجانبه سوختی آمریکا علیه ایران با چراغ سبزسران فتنه وبا هدف تقویت وحمایت از" فتنه گران سبز"در داخل کشور و تضعیف نهادهای انقلابی حامی نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل "جهان " ، با توجه به شکست و ناکارآمد شدن جریان فتنه پس از گذشت یکسال و در آستانه سالگرد این آشوب ها شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا با اعمال تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران که وظیفه اصلی اش دفاع از انقلاب اسلامی است قصد دارند با دادن روحیه به جریان فتنه اقدام به تقویت و بازسازی این جریان مضمحل شده کنند.

گوشه ای از دلایل و شواهد این ادعا در ذیل آمده اند که از اعتراف خود رسانه های غربی گرفته شده اند:

سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.

"گاردین" در مورخه 25 نوامبر : سبزهای ایران از تحریم دولت ایران که دشمن آنها است استقبال خواهند کرد و ما خواستار تحریم های بیشتر علیه دولت ایران هستیم.

"تایمز" در مورخه 23 نوامبر اذعان می دارد که دولت "اوباما" از طریق شبکه های عمومی و خصوصی چندین درخواست از سبزها دریافت کرده است که خواستار مقابله آمریکا با نقض حقوق بشرو سپاه پاسداران در ایران و اعمال تحریم های قوی تر و سریع تر علیه ایران هستند.

"تایمز" در 23 نوامبر در بخشی دیگر از قول محسن مخملباف خطاب به کاخ سفید می نویسد : ما برای آسیب زدن به نظام ایران خواستار تحریم های خاص داریم.

شبکه "ABC "در مورخه 14 ژوئن با اشاره به سالگرد آشوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران و همزمانی آن با تصویب تحریم های جدید علیه ایران از سوی شورای امنیت می گوید : باید ببینیم این تحریم ها چه پیامی برای مردم ایران دارند .سپس این شبکه در ادامه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل توصیه می کند برای تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقشی اساسی در ریشه کنی این فتنه ها داشت قبل از تصویب تحریم های جدید حوادث بعد از انتخابات ایران را مدنظر داشته باشند.

"فارین پالسی" در 1 آوریل  : استراتژی آمریکا در قبال ایران باید چند سویه باشد و از تمامی اهرم ها بطور همزمان علیه ایران استفاده کند که این اهرم ها عبارتند از تحریم  حمایت از سبزها و نهایتا اهرم اقدام نظامی .

سایت شورای سیاست خارجی آمریکا در در 25 ژوئن ضمن حمایت از اعمال تحریم ها می نویسد : امروز جنبش سبز که بقایای اصلاح طلبان سالهای گذشته هستند تنها راه و امید واقعی آمریکا برای حل و فصل دراز مدت مسئله هسته ای ایران هستند.

سایت "کانادایی ها" در ماه جولای : احمدی نژاد سعی می کند پول یارانه ها را در جیب فقرا بریزد و تحریم های آمریکا و شورای امنیت علیه ایران بیشترین آسیب ها را به این قشر فقیر جامعه که حامی احمدی نژاد هستند خواهد رساند لذا اعمال تحریم ها موجب تضعیف دولت و حامیان او می شود و تقویت سبزها.


کد مطلب: 124343

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/124343/سهم-موسوی-یارانش-صدور-قطعنامه-علیه-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com