کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار متخصصان درباره تبليغات جراحي زیبایی بینی با ليزر

6 بهمن 1389 ساعت 11:13


 
جراحی بینی که از چندی پیش به عنوان یک جراحی زیبایی در بین جوانان ایرانی مد شده است به تازگی وارد مرحله تازه ای شده است، بطوریکه برخی از جراحان بعضا غیرمتخصص با تبلیغ اینکه از لیزر برای جراحی استفاده می کنند هزینه بالایی از بیماران درخواست می کنند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ این درحالی است که بنابر گفته متخصصان استفاده از لیزر در اعمال جراحی سر و گردن محدود به موارد خاصی مثل ضایعات پوستی عیوب انکساری چشم، ضایعات حنجره است ولی در مورداعمال جراحی زیبایی با لیزر بیشتر جنبه تبلیغی و عوام فریبی داشته و در دستان جراح مجرب ضرورتی ندارد.

همچنین بنابر گفته برخی از متخصصان جراحي زيبايي بيني با ليزر در هيچ كجاي دنيا صحت ندارد. 

در همین زمینه دکتر سيدعليرضا مصباحي، جراح متخصص بيماري‌هاي گوش، گلو، بيني اصطلاح «جراحي ليزري زيبايي بيني» را غيرواقع و بي‌معنا عنوان کرد و افزود: در هيچ جاي دنيا اصطلاح «عمل‌هاي جراحي ليزري زيبايي بيني» معنايي ندارد و ليزر معجزه‌اي در درمان نمي‌کند بلکه ليزر ابزاري است که در اتاق عمل وجود دارد و در صورت لزوم از آن استفاده مي‌شود اما اينکه استفاده از آن يک نوع روش خاص و جديد باشد به هيچ عنوان در هيچ کدام از مراکز دنيا وجود ندارد و در متون علمي‌مرجع موجود راجع به آن صحبت نمي‌شود.

وی همچنین افزود: : برخلاف تصور عموم ليزر در جراحي زيبايي بيني به عنوان روش جراحي خاص جايگاهي ندارد و تبليغات مبني بر جراحي بيني با ليزر كذب بوده و مي تواند عوارض خطرناكي به دنبال داشته باشد.

ابراهیم رزم پا عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی تهران هم در این زمینه گفت: در جراحي‌هاي پلاستيك بيني سه عامل تجربه، دانش و هنر يك جراح باعث نتيجه ‌مطلوب جراحي می‌شود و ليزر تنها به ‌عنوان يك ابزار جراحي در جراحي‌هاي پلاستيك بيني نقش دارد. امروزه ليزر به ‌عنوان نوعي ابزار در جراحي‌هاي مختلف مورد استفاده قرارمي‌گيرد كه در عمل جراحي پلاستيك بيني براي رفع مشكلات داخل بيني كاربرد دارد نه در بخش زيبايي يا پلاستيك بيني .

رئيس جامعه ي جراحان نیز با بيان اينكه پزشكان حق ندارند به غير از معرفي خود و يا اعلام تغيير مكان خود از لحاظ ديگري تبليغات انجام دهند، گفت: ليزر نيز مانند نخ جراحي يكي از ابزار پزشكي است كه بيشتر در چشم پزشكي كاربرد دارد، اما متأسفانه برخي پزشكان با تبليغ اينكه خدمات پزشكي و اعمال جراحي را با ليزر انجام مي ‌دهند ،در صدد القاي اين پيام هستند كه خدمات بهتري ارائه مي ‌كنند و اين عوام ‌فريبي مثل اين است كه فردي نخ جراحي خارجي خود را به رخ مريض بكشد و پول بيشتري بگيرد. به گفته ي دكتر فاضل برخي تبليغات كه در خصوص كاربرد ليزر در جراحي‌هاي زيبايي بيني ، جراحي استخوان و ساير جراحي‌ها مي‌ شود، نوعي روش براي جلب توجه مردم است.


کد مطلب: 154484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/154484/هشدار-متخصصان-درباره-تبليغات-جراحي-زیبایی-بینی-ليزر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com