کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارغوان با نام ایران و حجاب اسلامی در تنیس جهان می‌درخشد؟

عکس/ارغوان رضایی باحجاب اسلامی

26 ارديبهشت 1389 ساعت 19:48

مجید شایسته از سفر قریب الوقوع ارغوان رضایی به تهران و عضویت او در تیم ملی تنیس خبر داد.


تبریک سرپرست تنیس ایران به مناسبت درخشش ستاره ایرانی تنیس در مادرید 

خبران لاین ، موفقیت ارغوان رضایی در بازی های تنیس مسترز مادرید و پیروزی های متوالی این دختر ایرانی الاصل که با ملیت فرانسوی در مسابقات بین المللی شرکت می کند ، سبب شد تا سرپرست فدراسیون تنیس ایران در پیام تبریکی به این تنیسور ، موفقیتش را تبریک بگوید.
در پیام فدراسیون تنیس ایران به ارغوان آمده است:«پیروزیهای درخشان شما در دنیای حرفه ای تنیس به عنوان بانوی ایرانی ، مایه افتخار ، مباهات و غرور ملت ایران بویژه جامعه تنیس کشور شده است
اقتدار ، استوار و سربلندی و موفقیت روز افزون شما را در عرصه زندگی از در گاه خداوند متعال خواستارم .» 

ارغوان رضایی در این رقابت ها با اقتدار از سد لوسی سارافووا هم گذشت و به فینال مسابقات رسید. ارغوان ست اول را 6 بر یک از رقیب برد و در ست دوم ، سارافووا از رقابت با او صرف نظر کرد. او در مرحله یکچهارم نهائی رقابتهای تنیس مسترز مادرید ، برابر یلنا یانکوویچ معروف صربستانی قرار گرفت و با نتیجه ۲برصفر(۴-۶و۵-۷) این حریف قدرتمند را شکست داد و به مرحله نیمه نهائی این مسابقات راه یافت . رضائی در دور اول جاستین هنین مطرح بلژیکی را ۲بریک (۰-۶و۵-۷و۶-۴) از پیش رو برداشت و در دور دوم آندرا پتکوویچ آلمانی را با نتیجه ۲برصفر(۳-۶و۶-۷) شکست داده بود .
مجید شایسته درباره پیام تبریک خود برای ارغوان می گوید:« این مایه فخر همه ماست که دختری ایرانی توانسته بزرگان تنیس جهان را شکست دهد. از نظر ما موفقیت هر ایرانی در هر جایی از جهان که باشد ، متعلق به همه مردم ایران است. بر همین اساس هم بود که فدراسیون تنیس از این موفقیت تجلیل کرد. البته ما از ایشان دعوت کرده ایم تا بعد از بازی های مادرید ، به همراه خانواد اش به تهران بیاید. در این سفر با او مذاکره می کنیم تا به عنوان عضو تیم ملی ایران در مسابقات رسمی مختلف شرکت کند. » 

رضایی پیش از این هم سالها قبل و زمانی که هنوز ستاره سرشناسی در تنیس بانوان جهان نشده بود همرا با تیم ملی ایران در بازی های بانوان کشورهای اسلامی با پیراهن تیم ملی ایران به مقام قهرمانی رسید. او اما پس از این بازی ها همراه خانواده اش به فرانسه برگشت و ترجیح داد تا از این کشور اروپایی در تورنمنت های مختلف شرکت کند. در همه این سالها اما به طور مرتب اینخانواده به ایران سفر کرده اند. آخرین سفر رضایی به تهران به سال قبل و همین روزها بر می گردد که او به دعوت سازمان گردشگری ایران به تهران دعوت شد تا در اجلاس ایرانیان مقیم خارج از کشور شرکت کند. 

سفری که تصاویری از آن در فیلم انتخاباتی محمود احمدی نژاد در آستانه انتخابات به نمایش در آمد و بسیاری از سایت های خبری تصاویری از این دختر تنیسور را منتشر کردند که پوشش غیر اسلامی او را در رقابت های تنیس مورد انتقاد قرار می داد و از این جهت به احمدی نژاد انتقاد کرده بودند اما این بار ، ارغوان پذیرفته تا برای نام کشورش ، باری دیگر با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت کند. شایسته در این ارتباط می گوید:« ما توانستیم پوششی مناسب را برای تیم بانوان مان به تائید فدراسیون جهانی برسانیم و این پوشش را خانم رضایی هم قبول دارند و پذیرفته اند با این پوشش و به نام سرزمین پدری شان در رقابت های مختلف و اردوهای تیم ملی شرکت کنند و افتخار آفرینی شان را تداوم ببخشند.»




کد مطلب: 114315

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/114315/عکس-ارغوان-رضایی-باحجاب-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com