کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت موشک های قاره پیما و شهاب 5 و 6 توسط ایران

29 فروردين 1388 ساعت 11:01

تکنولوژی ساخت موشک قاره پیما که در حال حاضر تنها در دست چند ابرقدرت جهان قرار دارد با تلاش دانشمندان داخلی به زودی جمهوری اسلامی ایران نیز در زمره کشورهای دارنده این فناوری بسیار پیشرفته قرار خواهد گرفت


دستیابی به آخرین مرحله ساخت و تهیه سوخت هسته ای که در جشن هسته ای امسال توسط رئیس جمهوری اعلام شد از جمله موارد و پیشرفت هایی است که توسط دانشمندان جوان و بومی کشور نصیب جمهوری اسلامی شده است. اما انرژی هسته ای تمام ابتکار و خلاقیت دانشمدان جوان ایرانی نیست. چرا که در بسیاری از زمینه ها از جمله موشک سازی این روزها ایران در حال تبدیل به یکی از ابرقدرت های این صنعت است.

به گزارش خبرنگار جهان نیوز: در حالی که موشک شهاب سه با ارتقای برد آن توسط صنایع موشک سازی کشور ترس و واهمه بسیاری را در میان سران رژیم صهیونیستی به وجود آورده است یک کارشناس ارشد روس پيش بيني کرد که تهران به زودي موشک‌هاي شهاب 5 و شهاب 6 را توليد مي کند. «ولاديمير يفسيوف» مدعي شد که کره شمالي اين موشک را با همکاري ايران ساخته است.

اما خبر مهم تر اینکه تکنولوژی ساخت موشک قاره پیما که در حال حاضر تنها در دست چند ابرقدرت جهان قرار دادر با تلاش دانشمندان ایرانی به زودی جمهوری اسلامی ایران نیز در زمره کشورهای دارنده این فناوری بسیار پیشرفته قرار گرفته و موشک های قاره پیمای بومی خواهد ساخت.


کد مطلب: 45365

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/45365/ساخت-موشک-های-قاره-پیما-شهاب-5-6-توسط-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com