کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فقط سران فتنه و اعضاي يك خانواده ‌ازماشكايت دارند

7 بهمن 1389 ساعت 15:51


مديرمسئول روزنامه ايران گفت: روزنامه‌اي كه شاكيان آن در ‌‌دوره‌هاي قبل، مدعي‌العموم، شوراي نگهبان، ‌ستاد احياي امر به معروف و نهادهاي ‌ارزشي بودند، امروز جز سران فتنه، اعضاي يك خانواده و چند محفل نشين همسو با آنها شاكي ديگري ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، كاوه اشتهاردي مديرمسئول روزنامه ايران طي سخناني در مراسم ديدار كاركنان اين مؤسسه با رئيس جمهور، گزارشي از اقدامات صورت گرفته و آخرين وضعيت مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران و روزنامه ايران ارائه كرد.

وي گفت: مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران با حدود ۸۰۰ نفر پرسنل در حال حاضر روزنامه ايران، روزنامه انگليسي زبان ايران ديلي، روزنامه عربي الوفاق، روزنامه ايران ورزشي، روزنامه ايران سپيد براي نابينايان، ‌ماهنامه ايران آذين، سالنامه ايران، شبكه ايران (ايران آنلاين)، آژانس عكس ايران با خروجي ويژه عكس و نيز هفته نامه ايران جوان كه به زودي منتشر خواهد شد را شامل مي‌شود.

مديرمسئول روزنامه ايران ادامه داد: روزنامه ايران با تدبير و تأكيدات رئيس جمهور مبني بر ارتباط نزديك با عموم هموطنان به ويژه در استان‌ها، در حال حاضر هر روز به همراه ضمائم ويژه "ايران زمين " به صورت اختصاصي و جداگانه در ۳۱ استان منتشر مي‌شود كه اين نشريات روزانه، حجمي بالغ بر ۱۲۴ صفحه را شامل شده و همزمان با هفدهمين سالگرد انتشار روزنامه ايران، از ابتداي اين هفته انتشار ۴ صفحه ايران زمين استان البرز و همچنين ضميمه روزانه استان تهران با عنوان " تهران ايران " آغاز شده است.

اشتهاردي با بيان اينكه روزنامه ايران با بيشترين تعداد صفحات در بين روزنامه‌هاي سراسري كشور و با متنوع‌ترين مطالب، در حال حاضر با ۳۲ صفحه، هر روز ضمائم ايران اقتصادي، ايران فرهنگي، ايران اجتماعي، ايران زندگي و ايران سياسي را در خود دارد، يادآور شد: همزمان با اين رشد كمي، ارتقاي كيفيت و تنوع مطالب به بركت نيروهاي توانمند، متخصص و متعهد، از اولويت‌هاي موسسه بوده است. همكاران "ايران " با تمركز بر اصول حرفه‌اي و آموزش‌هاي تخصصي در سال‌هاي اخير همواره بيشترين موفقيت‌ها را در جشنواره‌هاي مختلف مطبوعاتي به دست آورده‌اند. در روندي صعودي پس از موفقيت چشمگير در جشنواره مطبوعات سال گذشته و كسب ۷ عنوان برتر، امسال در ركوردي بي‌سابقه نسبت به ديگر رسانه‌ها، ۱۲ تن از خبرنگاران، عكاسان و پرسنل موسسه ايران ۱۵ رتبه برتر را در جشنواره هفدهم مطبوعات كسب كردند.

وي گفت: در كنار فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي مكتوب و انتشاراتي، در اين حوزه پس از راه‌اندازي ايران آنلاين و آژانس عكس، از امروز و پس از حدود يك سال بررسي‌هاي كارشناسي و مطالعات دقيق، واحد توليدات چند رسانه‌اي موسسه ايران فعاليت خود را آغاز مي‌كند. در نخستين گام اين واحد سي‌دي‌هاي تصويري شامل فيلم‌هاي مستند توليدي و خبري با موضوعات اجتماعي و فرهنگي را به عنوان ضميمه روزنامه ايران تهيه خواهد كرد. اميدواريم از امروز با آغاز به كار رسمي فعاليت اين بخش، توليدات اين واحد در كوتاهترين زمان به صورت منظم و هفتگي به همراه روزنامه ايران توزيع و در اختيار مخاطبان قرار گيرد.

مديرمسئول روزنامه ايران خاطرنشان كرد: امروز همزمان با اين مراسم و هفدهمين سال تأسيس مؤسسه ايران، فاز نخست چاپخانه روزنامه مجهز به ۲ دستگاه چاپ ورقي پيشرفته و دستگاه‌هاي برش كاغذ و تاكن به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين فاز دوم اين چاپخانه نيز شامل دستگاه چاپ رول وساير ملزومات كه در زميني به مساحت ۱۵ هزار متر مربع ايجاد شده انشاءالله تا پايان سال ۱۳۹۰ مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

اشتهاردي برگزاري ميزگردهاي تخصصي، انتشار ويژه‌نامه و صفحات اختصاصي در موضوعات خاص و ملي از جمله طرح تحول اقتصادي و هدفمندي يارانه‌ها، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و جذب و تربيت خبرنگاران از ميان جوانان علاقمند و افزايش تعداد مشتركين به تناسب افزايش تيراژ را از جمله فعاليت‌هاي اين موسسه برشمرد و تصريح كرد: انتشار ضمائم تخصصي و ويژه‌نامه‌هاي بازرگاني ‌كه در حال حاضر ۳ روز را شامل شده و به زودي در تمام ايام هفته با عناويني چون خودرو،‌IT ، ارايه، سلامت، آخر هفته و ... منتشر خواهد شد، توسعه دفاتر سرپرستي و نمايندگي‌ها و همچنين امضاي تفاهمنامه همكاري با سازمان‌ها و مراكز علمي و فرهنگي، از ديگر فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين موسسه است.

وي با بيان اينكه روزنامه ايران بايد اهداف بلندتري از برخي حاشيه‌ها و بگومگوهاي سياسي دنبال كند، گفت: اما بالاخره كارنامه روزنامه ايران در مقطع اخير و در مواجهه با فتنه روشن و قابل دسترس است. مؤسسه ايران از ۲ ماه قبل از انتخابات ۸۸ رگه‌هاي فتنه را ديدباني كرد و مهمتر از افشاگري، به تبيين حقايق پرداخت و پيشاپيش به خنثي‌سازي و در مرحله بعد مقابله با جريان برانداز رفت. انتشار ۵ جلد ويژه‌نامه رمز عبور، ويژه‌نامه‌هايي به مناسب عاشورا، ۹ دي و هزاران خبر و گزارش، حاصل مجاهدت خبرنگاران، دبيران و كارشناسان اين روزنامه بود.

مديرمسئول روزنامه ايران تأكيد كرد: روزنامه‌اي كه شاكيان آن در دوره‌هاي قبل، مدعي‌العموم، شوراي نگهبان، سپاه و بسيج، ستاد احياي امر به معروف و نهادهاي حكومتي و ارزشي بودند، امروز جز سران فتنه، اعضاي يك خانواده و چند محفل نشين همسو با آنها شاكي ديگري ندارد.

اشتهاردي افزود: روزنامه ايران روزنامه دولت است اما براي مردم مي‌نويسد. از دولتي دفاع كرده و مي‌كند كه منتخب ملت، مورد تائيد مقام معظم رهبري و در مسير آرمان‌هاي بلند امام راحل (ره) است. روزنامه‌اي كه در نزديك‌ترين ارتباط با اقشار مختلف مردم قرار دارد. بيش از هزاران نامه و تماس تلفني مردم با روزنامه خودشان كه ۳۸۰۰ فقره از آن در مكاتبات رسمي به دستگاه‌هاي مختلف ارجاع شده و رقمي بيش از ۳ برابر اين ميزان در ستون‌ پيام‌هاي مردمي منتشر شده نشان از اعتماد و علاقه مردم به اين روزنامه دارد.

وي گفت: ما نيز در تبعيت از دولت مردمي و خدمتگزار، تحريريه خود را تحريريه ۷۰ ميليوني مي‌دانيم و گستره مخاطبان خود را فراتر از جناح‌بندي‌ها دانسته و با احترام به آحاد مردم، به نيازهاي قشرهاي مختلف جامعه توجه ويژه داريم. اين روزنامه ضمن پايبندي به اخلاق رسانه‌اي و احترام به حقوق شهروندان، همواره راوي دستاوردها، پيام گزار عدالت و منتقدي منصف در چارچوب اصول بوده است.


کد مطلب: 154627

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/154627/فقط-سران-فتنه-اعضاي-يك-خانواده-ازماشكايت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com