کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی؛

همایش "اقتصاد مقاومتی" برگزار می‌شود

25 ارديبهشت 1391 ساعت 10:47

اولین همایش "اقتصاد مقاومتی" با حضور دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه هفته جاری (28 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.


به گزارش جهان، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، قاسمی وزیر نفت و درخشان (اقتصاددان) از دیگر سخنرانان این همایش هستند.

بر اساس این گزارش همایش اقتصاد مقاومتی با همت قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت و با حمایت دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علوم اقتصادی، کانون نخبگان بسیجی، بسیج وزارت اقتصاد و مرکز همکاری های فناوری های ریاست جمهوری برگزار می شود.

محورهای این همایش عبارتند از: "اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، "اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی"، "اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت"، "اقتصاد مقاومتی نظریه اقتصادی الگوی مقاومتی"، "اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مقاومت"، "اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی مقاومت"، "اقتصاد مقاومتی، راهبردی در نیل به پیشرفت و عدالت"، "اقتصاد مقاومتی، بنیان های نظری و مبانی اسلامی"، "اقتصاد مقاومتی، راهکارهای فعالدر مواجهه با تحریم های اقتصادی"، "اقتصاد مقاومتی، فرصت های مالی و منطقه ای"، "اقتصاد مقاومتی، آینده پژوهی روندهای آینده نظام جهانی" و "اقتصاد مقاومتی، بازخوانی تجربیات ارزشمند دفاع مقدس".

به گفته علیرضا معینی دبیر همایش اقتصاد مقاومتی تاکنون بیش از 20 مقاله در زمینه جهاد اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.

وی همچنین بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه بر توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم ها با ایجاد کمترین بحران است و در واقع رسیدن به اقتصادی است که بر مبانی ارزشی کشورمان بنا شده باشد.

رئیس دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ خودباوری بین مردم اظهار داشت: باید مواردی که در اقتصاد ضروری است حتما در داخل کشور تولید شود و مدل اقتصادی شکل بگیرد که فساد نتواند در آن راه پیدا کند.
 
معینی با بیان این که رسالت دانشگاه این است که در مسائل جاری کشور وارد شود اضافه کرد: نتایج همایش توسط دانشگاهیان مدون می شود و در اختیار مسولان قرار می گیرد.


کد مطلب: 222847

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/222847/همایش-اقتصاد-مقاومتی-برگزار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com