کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بيماري "بهجت" چيست؟

1 ارديبهشت 1391 ساعت 11:30

یک فوق تخصص روماتولوژی با بیان اینکه آفت دهان از مهمترین علائم بیماری بهجت محسوب می شود، گفت: 25 تا 30 سال شایعترین سن ابتلا به بیماری بهجت است و کودکان و سالمندان كمتر به اين عارضه مبتلا مي‌شوند.


دکتر عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بيماري بهجت يك بيماري سیستم ایمنی بدن عليه بدن است كه در كشورهاي مسير جاده ابريشم مانند چين، تركمنستان، تركيه، عراق و ايران ديده مي‌شود اظهار داشت: بهجت جزو بيماري‌هاي نادر است و ضریب آن در افراد یک در 10 هزار است.

وي آفت دهان را شایع ترین علائم این بیماری دانست و افزود: آفت ناحيه تناسلي، جوش در پوست، التهاب چشم و درد مفاصل از دیگر علائم این بیماری محسوب می شود.

اين فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به این مطلب که 25 تا 30 سال شایع ترین سن ابتلا به بیماری بهجت است بیان کرد: کودکان و سالمندان كمتر به اين عارضه مبتلا مي‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نامشخص بودن علت بیماری بهجت اذعان کرد: مهم ترین مشخصه این بیماری بروز آفت، بیش از سه بار حمله آن در سال و خاموش شدن آن محسوب می شود که در غیر این صورت یک آفت معمولی بوده و نیازی به درمان ندارد.

دکتر رستمیان با بیان این مطلب که تشخیص به موقع در درمان بیماری موثر است، تصريح كرد: تنها اشكال اين بیماری نابينايي است كه گهگاهي در مبتلايان چشمي ديده مي‌شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با بیان اینکه نوع درمان بستگی به علائم بیماری دارد گفت: به عنوان مثال اگر اين بيماري چشم را مبتلا كند فرد بايد كورتون و داروهاي ضد روماتيسمي استفاده كند.

وي در ادامه يادآور شد: درد مفاصل كه با تورم مفاصل همراه است معمولاً به كمك ديكلوفناك درمان مي‌شود.


کد مطلب: 218670

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/218670/بيماري-بهجت-چيست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com