کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان تفکيک جنسيتي کلاس‌ها در دانشگاه ها

12 ارديبهشت 1389 ساعت 9:23


مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها گفت: بر اساس دستورالعمل شورا در جايي که امکان برگزاري کلاسهاي مجزا وجود داشته باشد تفکيک کلاسها صورت مي گيرد.

مهر نوشت:جليل دارا مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين پرسش که طرح دانشگاهها در خصوص عفاف و حجاب در راستاي طرح عفاف و حجاب جامعه است، افزود: نظر وزير علوم در بحث عفاف و حجاب اين است که در اين زمينه قانون وجود دارد و تنها مشکل در عدم اجراي آن است از اين رو تدوين اساسنامه و دستورالعمل براي عفاف و حجاب در دانشگاهها ضرورت ندارد و تنها بايد دستورالعمل قبلي که مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است اجرايي شود.

وي با تشريح راهکارهاي اجراي دستورالعمل شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: در بخش عفاف و حجاب بايد فضاسازي مطلوبي در دانشگاهها صورت گيرد و اهميت آن متذکر شود. همچنين بايد براي دانشجويان تبيين کرد که منظور از پوشش اسلامي چيست. مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم همچنين اضافه کرد: سياست واحدي در اين زمينه در دانشگاهها بايد اجرايي شود تا هر دانشگاهي رويکردي متفاوت نداشته باشد.

وي با اشاره به يکي از بندهاي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها افزود: بر اساس اين دستورالعمل اگر در جايي امکان برگزاري کلاسهاي مجزا نيز وجود داشته باشد اين کار صورت مي گيرد. دارا در خصوص اجراي اين بند از مصوبه در دانشگاهها گفت: برخي افراد بحثهاي مختلفي را در خصوص تک جنسيتي کردن دانشگاهها مطرح مي کنند اما نيازي نيست که دانشگاهها را به سمت تک جنسيتي برد تنها کافي است که در دانشگاهها فضاي اسلامي حاکم باشد.

وي افزود: اگر در دانشگاهي آمار دانشجويان زياد بود برخي کلاسها مي توانند به صورت تفکيکي برگزار شوند اما تأکيدي بر اين موضوع نيست که تمام کلاسهاي دانشگاهها تفکيک شوند و سياست کلي اين نيست.

مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم با اشاره به شرايط تفکيک دختر و پسر در دانشگاهها گفت: بستگي به دانشگاهها و آمار دانشجويان دارد. مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز دانشگاهها را به تفکيک جنسيتي ملزم نکرده و تنها عنوان کرده در جاهايي که لزومي ديده مي شود تفکيک صورت گيرد. وي افزود: تفکيک جنسيتي در اين راستا که مباحث در کلاس به صورت راحت تري مطرح شود صورت مي گيرد.


کد مطلب: 110976

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/110976/امکان-تفکيک-جنسيتي-کلاس-ها-دانشگاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com