کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکران فیلم خارجی صنعت سینمای ایران را نابود می‌کند

24 خرداد 1389 ساعت 9:34


رئیس سابق کانون کارگردانان سینمای ایران نمایش گسترده فیلمهای خارجی را عامل نابودی هنر-صنعت سینما در ایران عنوان کرد.او راه جذب مخاطب را گسترش سالن‌های با کیفیت دانست. 

علیرضا رئیسیان به خبرنگار مهر گفت: بعضی از سینماداران 30 سال است خواب اکران فیلم خارجی می‌بینند، با وجودی که طبق آمار اردیبهشت‌ امسال نسبت به سال پیش افزایش تعداد مخاطب سینما داشته‌ایم گروهی از آنها با استناد به آمار و ارقام نادرست درباره ریزش مخاطب جوسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: منظور این سینماداران از اکران فیلم خارجی، نمایش فیلمهای آمریکایی و هندی است و اکران این فیلمها سینمای ایران را نابود می‌کند. این تجربه را کشورهای ترکیه، استرالیا، ژاپن و کره دهه 80 داشته‌اند و نمایش گسترده فیلمهای خارجی زمینه نابودی صنعت سینما در این کشورها را به وجود آورد.



کارگردان "چهل سالگی" افزود: این سینماداران به دنبال هزینه کمتر و سودآوری بیشتر هستند، اکران گسترده فیلم خارجی راه حلی اشتباه است و سینماگران باید نسبت به آن هوشیار باشند، فیلمهای ایرانی قابلیت‌های هنری بالایی دارند و اگر از آنها حمایت شود رونق به سینماها برمی‌گردد.

این نویسنده و کارگردان گفت: سه راه حل برای جذب مخاطب وجود دارد، کوچک کردن دایره ممیزی و فرصت دادن به سینماگران برای رفتن به سمت سوژه‌های تازه، حمایت از فیلمهای هنری و اجتماعی و ساختن سالن‌های جدید و مجهز، در این شرایط می‌توان امید داشت مخاطب فیلمها بیشتر شود.

رئیسیان گفت: فروش فیلمها در پردیس‌های سینمایی نشان می‌دهد مخاطب تمایل دارد در سالن‌های باکیفیت و مجهز فیلم ببیند و تجهیز سالن‌ها راهی برای جذب مخاطب است. ما از نظر سالن سازی در جدول جهانی در رده پنجم از آخرهستیم و با این سینماها نمی‌توان امید جذب مخاطب حتی با بهترین فیلمهای روز دنیا را داشت.


کد مطلب: 119779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/119779/اکران-فیلم-خارجی-صنعت-سینمای-ایران-نابود-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com