کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر محسن رضایی درباره محاکمه سران فتنه

14 دی 1389 ساعت 18:00


ایلنا:دبير‌مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره موضوع محاکمه سران فتنه گفت: «اگر جاي آنها بودم حضور در دادگاه جمهوري اسلامي را افتخار مي دانستم و حكم آن را تمكين مي‌كردم».

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامي با اشاره به تاریخ رويارويي ايران و غرب به شروع موضع‌گيري بوش در برابر ایران پرداخت و گفت: «با آمدن بوش زنگ رويارويي جديد ايران و غرب زده شد، ايران در موضع هسته‌اي به همه خواسته‌هاي آژانس انرژي اتمي عمل كرد،ولي به جايي رسيد كه دشمنان گفتند شما نبايد اصلا انرژي هسته‌اي داشته باشيد و اين زمان مصادف با سر كار آمدن دولت نهم و در واقع در اين مرحله نظام شروع به مقابله با دشمن كرد».

وي ادامه داد: «در فتنه سال گذشته و تصويب قطعنامه تحريم‌ها در سال جاري، چالش ما با غرب جدي‌تر شده و ممكن است تا سال‌هاي آتي ادامه داشته باشد».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام يا اشاره به اينكه سرانجام آينده ايران براي دشمنان مهم است، تاكيد كرد: «ايران اسلامي امروز با چشم انداز ۲۰ ساله خود با هويت ديني به قدرت بزرگي تبديل شده كه خطر آن از بمب اتم هم براي آمريكايي‌ها بيشتر است».

رضايي جلوگيري از پيشرفت ايران توسط غرب را رويارويي سوم دانست و اظهار داشت: «مساله هسته‌اي بهانه‌اي براي تحريم‌ها است و در واقع دشمن مي‌خواهد ايران نتواند بر روي پاي خود در جهان بايستد».

وي ادامه داد: «از اولين اتفاقات سال گذشته ايجاد شكاف عميق،گروه‌بندي، ايجاد تفرقه و ايجاد ترديد بود كه دشمن مي‌خواست پشت جبهه ما را بر هم بريزد و سپس تحريم‌ها را اعمال كند».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما در دو جبهه فتنه و تحريم در حال جنگ با دشمنان هستيم،تصريح كرد: «دشمن بيش از حوادث سال گذشته به صحنه آمده و ادامه مي‌دهد و حوادث ديگري را نيز ايجاد مي‌كند».

وي با بيان اينكه نيروهاي انقلاب ابتدا بايد به وحدت برسند، اظهار داشت: «متاسفانه عده‌اي مساله تهديدات را رها كرده و به دنبال مسائل شخصي‌،‌ گروهي در انتخابات هستند، اگر موقعيت خود را بدانيم تحمل‌پذيري ما بيشتر و در برخوردهاي داخلي درست‌تر عمل خواهيم كرد. بايد ميزان اشتباهات را در برخورد‌هاي داخلي كم كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هدفمند‌كردن يارانه ها ابراز داشت: «هدفمند‌كردن يارانه‌ها تجربه جديدي است. در طول ۹ ماه گذشته ثابت شد كه بسياري از زير ساخت‌ها آماده نبوده و اجراي آن همراه با نواقصي است اما آن را تائيد مي‌‌كنم و از همه مي‌خواهم به دولت كمك كنند».

وي افزود: «دولت كار شجاعانه‌اي انجام داده است. هدفمند كردن يارانه‌ها بايد انجام مي‌شد و لازم است همه از آن حمايت كنند. دولت نيز بايد با حساسيت بيشتري اشكالات آن را برطرف كند».

رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص تعريف اصولگرايي عنوان كرد: «اصولگرايي اعتقاد به ولايت فقيه به عنوان قرارگاه مركزي اين جبهه است كه از اين نقطه شروع شده و بعد از آن ارزشهاي انقلاب مثل استقلال، استكبار ستيزي و ...كسي كه به اين اصول و ارزشها پايبند باشد را اصولگرا مي دانم. البته در اصولگرايي سليقه هاي فراواني وجود دارد».

وي افزود : «من و دوستانم خود را اصولگراي انقلابي مي‌دانيم، نه به اين معني كه از اصولگرايان ديگر انقلابي‌تر هستيم، بلكه از سال ۱۳۵۳ كه گروه منصورين را تشكيل داديم. انجمن حجتيه، منافقين و نهضت آزادي را منحرف مي‌دانستيم و از زمان انقلاب كار خود را شروع كرديم. توجه به اخلاق و خود‌سازي و در خط امام حركت كردن و اسلام را از اسلام شناسان دريافت كردن از محورهاي اساسي حركت سياسي ما بوده و الان نيز هست».

دبير‌مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: «همه اصولگرايان در محوريت روحانيت، مرجعيت و ولايت فقيه وحدت دارند و اين سه محور جزو اشتراكات اصولگرايان است».

رضايي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص برخورد نظام با سران فتنه گفت: «در اجراي قانون نبايد تبعيض قائل شويم، من بعد از انتخابات در چارچوب قانون عمل كردم و به نظر شوراي نگهبان احترام گذاشتم، هر‌كسي كه به قانون عمل نكرده بايد پاسخگو باشد‌. اشخاص نبايد مانع اجراي قانون شوند. اگر جاي آنها بودم حضور در دادگاه جمهوري اسلامي را افتخار مي دانستم و حكم آن را تمكين مي‌كردم».

رضائي تصريح كرد: «قانون بايد محور اساسي درگيري‌هاي سياسي و اختلافات سياسي باشد. البته اگر اين مسائل از طريق ريش سفيدي در ماههاي اول انتخابات حل مي‌شد بهتر بود . اگر فردي نقش احمد آقاي امام خميني(ره) را ايفا مي‌كرد نمي‌گذاشت اختلافات به منازعه تبديل و عده‌ اي از جبهه انقلاب به جبهه ضد انقلاب بروند. شكست و پيروزي در كنار رهبري هر دو بايد افتخار باشد».

وي خاطر نشان كرد: «تهديدات دشمنان مانند اژدهاي چند سر است كه در حال حاضر با دو سر فتنه و تحريم به ما حمله كرده و ملت ما در مقابله با اين دو هر چند زخم‌هايي برداشته ولي موفقيت‌هاي بزرگي هم داشته است».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: «در حال‌حاضر كه به قرارگاه‌هاي ما حمله شده بايد از نظام و رهبري دفاع كنيم. كساني كه از ترس شكست، نظام را تنها مي‌گذارند عملا خود را از نظام خارج كرده‌اند.»

وي افزود: «بايد به اصلي و فرعي بودن مسائل دقت كرد. البته اشتباه كاري‌ها زياد است بايد جلوي آنها گرفته شود. حجم تهمت‌ها و غيبت‌ها و دروغ‌ها هر چند در جبهه دشمن بيشتر از جبهه خودي‌هاست ولي نبايد چنين اموري در جبهه خودي‌ها راه پيدا كند . چرا كه ممكن است ما در حكومت پيروز شويم،ولي در دين شكست بخوريم»


کد مطلب: 151773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/151773/نظر-محسن-رضایی-درباره-محاکمه-سران-فتنه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com