کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقال‌ آب‌ دریای‌ شمال و جنوب به‌ یزد با دستور احمدی‌نژاد

29 بهمن 1391 ساعت 0:01

وزیر نیرو گفت: براساس دستور صریح رئیس جمهور و تاکید موکد وی مبنی بر اجرای سریع طرح‌های آبرسانی به یزد، دو طرح ویژه برای این استان در نظر گرفته شده است.


به گزارش جهان به نقل از فارس، مجید نامجو عصر امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد و افتتاح پروژه‌های صنعتی، نیروگاهی و کشاورزی اظهار داشت: آنچه برای استان یزد از اهمیت بیشتری برخوردار است، مدیریت منابع آبی است که با انتقال خط دوم آب به یزد، 150میلیون مترمکعب آب به استان یزد انتقال داده می‌شود.
 
وی افزود: در خط اول نیز 90 میلیون مترمکعب آب به یزد رسید که برای این استان کافی نبود.
 
نامجو خاطرنشان کرد: براساس دستور صریح رئیس جمهور و تاکید موکد وی مبنی بر اجرای سریع طرح‌های آبرسانی به یزد، دو طرح ویژه برای این استان در نظر گرفته شده است.
 
وی عنوان کرد: بر این اساس با شیرین‌سازی آب‌های دریای شمال و انتقال آن به برخی استان‌ها، استان یزد در این طرح به صورت ویژه دیده شده که در حال طراحی برای اجرای آن هستیم.
 
وزیر نیرو همچنین از انتقال آب دریای جنوب به یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح شیرین‌سازی آب دریای جنوب نیز انتقال آب به استان یزد دیده شده و براساس دستور رئیس جمهور، این طرح به طور جدی در وزارت نیرو دنبال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تلاش وزارت نیرو در یزد، فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای صنعت است، اعلام کرد: پروژه‌های خوبی در استان یزد افتتاح شد که ظرفیت تولید انرژی را در این استان افزایش داد.
 
نامجو خاطرنشان کرد: با انتقال هرچه سریع‌تر آب به این استان، صنعت استان یزد بیش از پیش شکوفا خواهد شد.
 
وی، مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده وزارت نیرو در استان یزد را با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پست 400کیلوولت و نیز 580 کیلومتر خط انتقال 400 کیلوولت از جمله پروژه‌های بهره‌برداری شده در این استان است.
 
امروز چندین طرح نیروگاهی در حوزه وزارت نیرو در یزد به دست رئیس جمهور افتتاح شد که پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه از آن جمله است.


کد مطلب: 272382

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/272382/انتقال-آب-دریای-شمال-جنوب-به-یزد-دستور-احمدی-نژاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com