کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمجیدهمسرسابق گوگوش ازجعفرپناهی درافتتاحیه جشنواره فجر!؟

17 بهمن 1389 ساعت 7:17


برخي از شواهد و قرائن اين ترديد را پيش مي آورد كه گويي شبكه اطلاعاتي ـ فرهنگي سازمان جاسوسي CIA كه شاخه اي از آن توسط «سيامك پورزند» در ايران اداره مي شد و با بازداشت و محكوميت وي در سال ۱۳۸۰ منهدم گشت، مجددا به فعاليت در عرصه هنر و سينما روي آورده است.

به گزارش جهان به نقل از کیهان: پس از جشن سالانه «انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي ايران» كه در آن با حمايت مالي «شهرداري تهران» از كارگزاران فرهنگي «حزب رستاخيز» و اعضاء اين شبكه تجليل شد، اين بار در «نخستين جشن رسانه هاي سينمايي» كه با حضور مديركل «نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت ارشاد اسلامي» و مشاركت «حوزه هنري» برگزار شد، مجددا همين اتفاق رخ داد.

«اميد روحاني» دبير سرويس هنري روزنامه «رستاخيز» در رژيم ستم شاهي كه پس از بازداشت پورزند يكي از متهمان اصلي اين پرونده امنيتي بود، در اين جشن جايزه گرفت و از وي به عنوان «پيشكسوت روزنامه نگاري و نقد سينمايي» تجليل شد! روحاني در ساليان گذشته از اصلي ترين مبلغان «سينماي سياه جشنواره اي» بوده و با نشريات زنجيره اي وابسته به فتنه گران همكاري گسترده داشت. همچنين در «نخستين جشن رسانه هاي سينمايي» از «پرويز نوري» كه در رژيم ستم شاهي از عوامل اصلي ساخت فيلم هاي مستهجن و سكسي (مانند فيلم هاي «رشيد» و «يك خوشگل و هزار مشكل») بود و از دهه ۱۳۴۰ با مشاركت «سيامك پورزند» به انتشار مجله مبتذل «ستاره سينما» پرداخت، به عنوان «روزنامه نگار پيشكسوت» تقدير شد.
جالب است كه جايزه وي توسط «مسعود كيميايي» (فيلم فارسي ساز مبتذل و همسر سابق گوگوش كه سال ۱۳۸۰ همراه وي از ايران به كانادا گريخت و وي را علنا در كنسرت هاي خارجي اش همراهي مي كرد) اهداء شد! شب گذشته (جمعه) نيز در افتتاحيه بيست و نهمين «جشنواره فيلم فجر» مراسم «بزرگداشت» كيميايي توسط معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد!
اين سلسله اتفاقات تكان دهنده و تجليل از عناصر تابلودار «حزب رستاخيز»، شبكه اطلاعاتي «پورزند» و هنرمندان مبتذل كه اكنون در جشن هاي به اصطلاح فرهنگي و هنري ـ آن هم در ايام الله دهه فجر ـ در حال تكرار است، روند نگران كننده اي را تداعي مي كند.
اما پس از اتفاقات ياد شده، جمعه شب در مراسم افتتاحيه بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر نيز از مسعود كيميايي تجليل شد.
كيميايي پس از حضور به روي صحنه، ناگهان رو به حضار و در همراهي و هماهنگي با دشمنان خارجي نظام به تعريف و تمجيد از جعفر پناهي ـ فيلمساز مجرم ـ پرداخت. اين فيلمساز همان كسي است كه سال گذشته به عنوان مدافع ضدانقلاب و عوامل فتنه، پاي در ميدان گذاشت و تصاويري از پياده نظام كودتاي مخملين را در پايان بندي فيلم خود گنجانيد.
يادآور مي شود جعفر پناهي، هنگامي به دست عناصر امنيتي دستگير شد كه به سفارش مديران بيروني فتنه در زيرزمين خانه اش مشغول مستندنمايي ادعاهاي پوچ مهدي كروبي درباره شكنجه عوامل ميداني فتنه ۸۸ بود.
پناهي در خارج از كشور به همراه چند سينماگر صهيونيست و در مصاحبه با رسانه هاي بيگانه عليه مردم ايران به عقده گشايي پرداخت.
هنوز معلوم نيست گردانندگان جشنواره بين المللي فيلم فجر، چه تناسبي ميان كيميايي و انقلاب و سينماي ناب ايران ديده اند كه در بزرگترين رويداد سينمايي كشور، به تجليل از وي روي آورده اند؟!


کد مطلب: 155805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/155805/تمجیدهمسرسابق-گوگوش-ازجعفرپناهی-درافتتاحیه-جشنواره-فجر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com