کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ظریف به بازداشت شیخ سلمان

11 دی 1393 ساعت 8:20

وزیر خارجه کشورمان خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت سیاسی الوفاق بحرین شد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به بازداشت غیر منتظره شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت سیاسی الوفاق بحرین گفت:برخوردهای قهری با رهبران مورد احترام مردم که به رغم شرایط سخت سیاسی و امنیتی سال‌های اخیر از مشی مسالمت جویانه برای پیگیری مطالبات مردم عدول نکرده‌اند، بر پیچیدگی اوضاع خواهد افزود و مخاطرات و تهدیدات را افزایش خواهد داد.

وزیر خارجه کشورمان ضمن اینکه خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد، افزود: واکنش‌های بین‌المللی و مجامع و مراجع دینی مذهبی به دستگیری آقای شیخ علی سلمان نشان می‌دهد که ایشان از احترام زیادی برخوردارند و مشی اعتدالی ایشان و جمعیت الوفاق مقبولیت مردمی و بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرنگار فارس، مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز نگرانی شدید از وضعیت شیخ علی سلمان در بحرین عنوان کرد: رویکرد امنیتی دولت بحرین برای حل موضوعات داخلی رویکردی اشتباه است و این دولت برای پرهیز از پیچیده کردن شرایط باید از این رویکرد دست بردارد و به چارچوب‌های قانونی و حقوقی احترام بگذارد.

افخم جمعیت وفاق را یک جمعیت قانونی خواند و افزود: امیدواریم این رویکرد اشتباه دولت بحرین اصلاح و بر آن اساس رویکردی واقع‌بینانه اتخاذ و به سمت تأمین خواسته‌های مردم بحرین حرکت شود.

جمعیت اسلامگرای الوفاق بحرین در خبری فوری که هفتم دی ماه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد، نوشت: نظام بحرین شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق را بازداشت و به دادستانی کل منتقل کرد.

در پی اعلام خبر بازداشت شیخ علی سلمان، علمای بحرینی از جمله آیت الله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین و شیخ الغریفی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق، این اقدام منامه را «توهین بزرگی به همه ملت بحرین»‌ توصبف کرده و آزادی فوری وی را خواستار شدند.


کد مطلب: 292244

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/292244/واکنش-ظریف-بازداشت-شیخ-سلمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com