کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماده ای که "اسید" دهانتان را از بین می برد

8 آذر 1392 ساعت 8:26

از کنجد روغنی استخراج می شود که اثر درمانی بسیار زیادی دارد.


به گزارش جهان، محمد باقر مینایی معاون پژوهش دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: روغن کنجد روی سلامت دندان اثرگذار است و ماساژ این روغن روی لثه و مخاط دهان باعث ضد عفونی و بهبود جریان خون در دهان می‌شود.

وی ادامه داد: اثر درمانی روغن کنجد طولانی مدت است و نباید این انتظار را داشته باشیم که با چند روز مصرف این روغن اثر آن را مشاهده کنیم.بهتر است برای اثر بخشی روزی سه بار لثه ها و دندان را با روغن کنجد ماساژ دهیم.

وی اظهار داشت:‌هنگامی که دندان خوب تغذیه شود از استحکام و قوام بیشتری برخوردار است و زیبایی خود را حفظ می کند.

مینایی گفت: روغن کنجد باعث جلوگیری از تغییر اسیدیته دهان می شود این را بخاطر داشته باشیم اسیدی شدن دهان مینای دندان ها را تخریب می کند.

با مصرف روغن کنجد دهان مرطوب نگه داشته می شود و همین مرطوبی باعث وجود ایمونوگلوبین ها در دهان می شود که به عنوان سرباز های دفاعی بدن هستند و آلودگی های دهان را از بین می برد.

مینایی افزود: بسیاری از مردم به واسطه تغییر فصل و عوامل حساسیت زا دچار لارنجیت( یا تغییر در نحوه بیان) می شوند لذا همین افراد با ماساژ دهان به واسطه روغن کنجد که این امر می توان روزی دو یا سه بار باشد از التهابات ناحیه خلف دهان می تواند جلوگیری کند که این کار احتمال وقوع لارنجیت را کاهش می دهد.


کد مطلب: 328307

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/328307/ماده-اسید-دهانتان-بین-می-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com